.

Beantwoord

waarom loopt het verbruik op mijn Simyo een dag achter.

  • 31 January 2013
  • 17 reacties
  • 1117 Bekeken

Badge +2
waaom loopt het ferbruik op mijn Simyo een dag achter.
let wel kosten die nu buiten mijn bundel vallen omdat ik niet kan zien wat ik nog te verbruiken heb worden dan ook niet betaald.
ik mag aannnemen dat jullie je daar ook bewust van zijn.
Bij mijn vorige provider, kwamen dit soort problemen dan ook soms voor, en ik heb ze daar ook van op de hoogte gebracht dat deze kosten niet betaald zullen worden.
De kosten die ik gemaakt heb omdat hun gegevens van mijn verbruik soms ook een tot enkele dagen achter liepen hoefden dan ook niet betaald te worden.
Ik hoop dat het hier de zelfde regel opgaat.
Let wel dat ik nu niet in een keer buitensporig ga bellen of internetten, maar wil hier wel even duidelijkheid over.
Ben van plan in een dezer dagen een derdeSimyo abonnement af te sluiten, maar wil hier eerst duidelijkheid over.

m.v.g. Enrico
icon

Beste antwoord door Alex 1 February 2013, 17:25

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Enrico,

Het verbruik wordt minimaal 1 keer per dag ververst. Je kunt ook zien tot wanneer het is bijgewerkt. We kunnen het verbruik helaas niet real time weergeven. Het verbruik kan soms met een kleine vertraging worden verwerkt. Normaal gesproken worden er geen kosten vergoed in zo'n situatie. Ik zie overigens dat jij geen verbruikskosten hebt gegenereerd in januari.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Hoi Enrico,

Het verbruik wordt minimaal 1 keer per dag ververst. Je kunt ook zien tot wanneer het is bijgewerkt. We kunnen het verbruik helaas niet real time weergeven. Het verbruik kan soms met een kleine vertraging worden verwerkt. Normaal gesproken worden er geen kosten vergoed in zo'n situatie. Ik zie overigens dat jij geen verbruikskosten hebt gegenereerd in januari.

Groetjes,

Alex


Hallo Alex,

Dat het verbruik niet realtime zal lopen kan ik begrijpen, maar is niet onmogelijk.
Maar dat hij soms twee dagen en bij mijn andere abonnement zelf 4 dagen heeft achter gelopen, noem ik een falend systeem.
Bij twee providers geleden was het falen/achter lopen van de web-update bijna wel maandelijks aan bod, dit duurde soms wel een week voor dat je online kon zien wat je verbruikt had.
Nadat ik hier kenbaar had gemaakt dat ik door hun falen wel eens bij moest betalen en dat ik dit niet van plan was kreeg ik een zelfde antwoord, jammer joh gewoon betalen.
Ik heb hier toen een zaak van gemaakt en is toen door de rechter beaamt dat in deze falende gevalen het verschuldigde bedrag/bedragen niet hoefde te betalen, mits aantoonbaar is dat de klant in deze misbruik heeft gemaakt door te weten dat het systeem gefaald heeft en de klant ineens buitensporig internetverbruik consumeert
Na de uitspraak heeft het dan ook twee uur geduurt toen mijn nummer uit de lucht gehaald werd, en ik twee dagen later een  brief op de mat had liggen dat ik per directe ingang na de uitspraak bij deze geen gebruik meer kon maken van hun service.
De kosten die buiten de bundel vielen hoefde ik ook niet meer te betalen.

Ook dit probleem een enkele keer gehad bij mijn laatste provider, deze gaf meteen aan indien een webupdate ten behoeve van het verbruik buiten de bundel door sytseem falen niet betaald hoefden te worden.
Echter ging deze regeling alleen van kracht als er 24 uur geen webupdate had plaats gevonden.
Bij mijn vorige provider had de webupdate een interval van ongeveer 2 uur, dus lekker altijd actueel.

Uiteraard zal ik niet gaan mopperen als het hier een paar euro betreft, maar als het in de 10 tallen euros valt trek ik zeker aan de bel.
Dat een systeem door falen enkel dagen niet berikbaar is is dit niet het probleem van de consument, en mag daar dan ook niet gestraft voor worde.
Mits het gebruik tijdens die falen expres veroorzaakt word, doordat de klant weet dat het systeem tijdelijk uit de lucht is en dan in een keer om het maar even zo te zeggen misbruik maakt van de situatie.
ik mag aannnemen dat je dit zult begrijpen.

Verder let ik zeer nauwkeurig op wat het internet verbruik is, om niet voor een verassing te komen staan.
Echter weet ik niet of bij Simyo het verbruik word afgerond per MB, maar ik moet zeggen dat ik momneteel meer verbruik dan bij mijn vorrige provider, terwijl aan mijn internet verbruik niets veranderd is.
Maar goed kan natuurlijk ook even een tijdelijke verbeelding zijn.

Verder ben ik tot nu toe zeer tevreden over het netwerk, echter valt mij wel op dat het ontvangst twee strepen minder is dan bij een kpn abonnemnet (zaak telefoon)
Maar dit mag de pret niet drukken, tot nu toe overal ontvangst, ook inde kleine uithoekjes.
Binnen nu en drie weken zal ik mijn derde abonnement bij jullie afsluiten, eerst nog even wachten op het btelefoontje van de andere provider om aftespreken waneer ik mijn abbonement kan beeindigen.
Deze heb ik afgekocht van wege de vele storingen en dat bij d everlenging mij een abonnement door mijn strot is geduwt die ik niet wilde.
Verlenegen is leuk, maar hetzelfde abonnement kon ik niet meer nemen.
Een abonnement lager had ik niet genoeg aan en een abonnement hoger ging meteen weer extra kosten.
Gezien de zeer slecht mobiliteit van mijn vrouw heb ik maar een abonnemnetje hoge gekozen, omdat dez altijd bereikbaar moest zijn.
Echter was ik nog niet geheel op de hoogte vanjullie aanbiedingen, ander was ik wel eerder gekomen.
Nu weet ik niet hoe dit met nummer behoud zal gaan, maar dat zien we dan wel weer.
Mijn vorige provider weet dat het nummer overgenomen gaat worden, dus dat zal wel goed komen.

Zo dit was weer een heel verhaal.
Ik hoop dat je nog aan andere dingen toe kan komen als je dit bericht gelezen hebt.

Met viendelijke groet Enrico
Reputatie 1
Badge +2
Het blijft een heikel punt voor Simyo wat betreft het weergeven van het actuele bundeltegoed. Feit is: de bellers van Simyo zijn juist mensen die niet teveel willen betalen (daarom bellen ze bij Simyo;-)) maar je hebt als Simyo klant niet echt de tools om je verbruik te beheren zeg maar. Tuurlijk, je kunt inloggen op internet, maar is omslachtig. Een Simyo app zou al een flinke verbetering zijn. Maar de actualisatie moet echt beter. Een keer per dag is niet toereikend. In het weekend wordt het nog minder vaak geactualiseerd! Technisch is het wel mogelijk om realtime info te verstrekken, maar daar hangt zeer waarschijnlijk een kostenplaatje aan. De roep om actuelere info wordt wel steeds luider is mijn beleving. Dit negeren kan averechts werken...
Badge +2
In de Play market is een app te downloaden. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.marchinghome.simyochecker&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS5tYXJjaGluZ2hvbWUuc2lteW9jaGVja2VyIl0.
Ik heb hem ook op mijn Xperia, maar heeft dezelfde vertraging als op het web.
Prima app om je bundel of beltgoed te checken.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Enrico,

Wanneer er sprake is van storing in ons systeem met als resultaat dat het verbruik met een grote vertraging wordt verwerkt, zullen wij per situatie bekijken wat we in dat geval kunnen doen. Wanneer je ziet dat het verbruik langer dan 2 dagen niet verwerkt is, willen wij je vragen dit bij ons te melden. Het onderstaande is belangrijk om te weten:

Voorbeeld: als je een 5/12/12 voor het laatst hebt gebeld dan zal de 'bijwerkdatum' die je ziet staan op je overzicht ook op 5/12/12 staan.
Als je dus na die datum niet meer hebt gebeld, zal de datum tot wanneer het verwerkt is ook niet wijzigen

@KPNfreak,

Wij zijn het met jou eens dat de Simyo app een flinke verbetering zou zijn mbt het inzichtelijk maken van het actuele tegoed. Om deze reden werken wij er hard aan om zo snel mogelijk te lanceren.
Badge +2
hallo daar zijn we weer even.

Mijn verbruik op mijn Simyo loopt nu drie dagen achter.
echter is in deze dagen wel mobiel internet gebruikt.
Zo krijg ik natuurlijk geen goed overzicht.
is dit op te lossen.

groeten Enrico
Reputatie 1
Badge +2
Beste Simyo,

Ook mijn  laatste verversingsdatum blijft: 09 april 2013, 20.25 uur. Het is inmiddels 12 april en dus loopt het bijna 3 hele dagen achter (!)
Reputatie 1
Badge +2
Oja, ik heb vandaag om 09.51 een sms verzonden (om de bijwerkdatum te testen), maar dit heeft niet geholpen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Enrico,

Zou jij mij een privé bericht kunnen sturen en het telefoonnummer kunnen vermelden waar het om gaat? Ik zie namelijk dat je 3 aansluitingen hebt bij ons.

@KPNfreak. Tot vandaag, had je voor het laatst een sms bericht of een uitgaand gesprek gevoerd op 9/4/13. Vandaag heb je inderdaad een sms bericht gestuurd. Deze zou vandaag dus verwerkt moeten zijn/worden.

Groetjes,

Alex
Badge
Enrico bestaat de mogelijkheid dat ik info kan ontvangen betreffende door jou gevoerde rechtszaak wegens het niet juist afwikkelen van de bundel.
Ik zou het erg op prijs stellen
.Bvd,
Beko.
Reputatie 3
Badge +9
Mijn bel/sms minuten lopen nu 3 DAGEN ACHTER.
Mijn dataverbruik loopt ook mega achter!

Internetverbruik bijgewerkt t/m: 12-04-2013 22:55:36
Het is nu 15-04-2013  om 3:23 pm en heb afgelopen weekend toch echt wel data verbruikt!

Nu vindt ik het nog niet echt storend omdat ik nog behoorlijk in mijn bundel zit
echter bij een laag tegoed aan het einde van de maand is dit voor alle gebruikers behoorlijk vervelend (zacht uitgedrukt)!
Straks komt Konninginnedag er aan en gaat iedereen veel data verbruiken d.m.v.:
foto's sturen, status updaten, maps downloaden voor navigatie en meer.
Als het dan nog steeds 3 dagen achter loopt en je schiet ineens xxx aantallen mb's over je limiet heen,
heb je binnen no-time een enorme rekening te pakken.

Persoonlijk vind ik het on-acceptabel dat het bijwerken van je verbruik zo ver achter loopt.
Nu durf ik niet eens mijn volledige bundel te benutten omdat ik niet weet hoe snel ik er doorheen ga,
terwijl ik wel weet dat dit heel snel kan gaan! Het zou wel handig zijn dat als ik mijn dag begin,
ik weet hoeveel mb's ik nog te verbruiken heb. Mocht het de laatste dag van de maand zijn,
dan zou ik zelfs na een halve dag nog willen weten hoeveel ik over heb!

Ik snap dat er enige vertraging tusses zit  voor het werken en afhandelen van (aangezien het via het KPN netwerk gaat)
maar in de huidige digitale wereld zou het volledig geautomatiseerd moeten zijn en zou het binnen een uur geupdate moeten worden (al dan niet real-time).
Reputatie 3
Badge +9
Inmiddels loop ik 4 dagen achter. Ik wil bellen ivm mijn defecte laptop...maar hoeveel belminuten heb ik nog?..
Reputatie 1
Badge +2
Na de Simyo app en data gebruik in het buitenland krijg ik opeens door wat het volgende speerpunt voor Simyo wordt:  de actualiteit van de bel- en databundel... 😞  

Ook ik vind dit echt een heel belangrijke voorwaarde om een tevreden klant van Simyo te zijn en blijven. Ik denk niet dat er vanuit Simyo opzet in het spel is, maar het feit dat door dit gebrek (zo noemen we de vertraagde actualisatie voor het gemak maar even) mensen snel financieel benadeeld kunnen worden door torenhoge facturen ben ik van mening dat het management van Simyo dit hoog op de agenda moet zetten. Technisch gezien kan het (KPN werkt wel met realtime bundelinfo), maar ook hier geldt: alles kost geld...

Ik zal vanaf nu dit onderwerp regelmatig aanhalen op het forum en ook andere reacties en klachten omtrent dit onderwerp inventariseren. Wanneer het volledige klantenbestand realtime info wenst van zijn of haar bel- en databundel, dan kan dit niet genegeerd worden 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Realtime rating (zoals dat zo mooi heet) is inderdaad wenselijk. Zoals eerder aangegeven is dit technisch gezien hier bij Simyo een lastig verhaal. Over het algemeen duurt het verwerken van het verbruik niet langer dan 1 dag. In veel gevallen wordt het verbruik vaker dan 1 keer per dag verwerkt.

Groetjes,

Alex
Badge
Dit geheel is toch om te huilen, dit had toch allang al in orde moeten zijn.
Maar zolang het eenrichtingverkeer is met de kosten zal dit zeker niet bespoedigd worden.
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Alex,

Ik probeer echt constructief en kritisch (en soms sceptisch en cynisch, ik weet het) mee te denken.

Jouw opmerking dat het gebruik meestal meerdere keren per dag wordt geactualiseerd is absoluut niet waar. Ik heb het sinds ik bel met Simyo werkelijk nog nooit meegemaakt. Het loopt altijd minstens 24 uur achter en meestal zelfs 28 uur. In het weekend ligt dit nog hoger trouwens.

Ik ben ook bang dat, doordat er investeringen moeten worden gedaan door Simyo, dit niet zal worden gedaan. Het levert niet meer geld op. Behalve meer tevreden klanten natuurlijk. Dat dan weer wel.

Reageer