Skip to main content
Beantwoord

Waarom loopt het verbruik in de Simyo-app achter?

• January 25, 2026
  • 4 reacties
  • 37 Bekeken

Beste Simyo,

Sinds 19 januari ben ik overgestapt naar Simyo.

Helaas werkt het tab verbruik internet niet juist.

Loopt minimaal 12 uur achter dan het daadwerkelijk verbruik.

Ik heb de cachegeleegd 6 keer opnieuw geïnstalleerd verwijderd etc, blijft hetzelfde.

Een ander gebruiker in mijn huis heeft wel de juiste verbruik aangeduid. 

Kunnen jullie dit oplossen.

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Dante85,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat het internetverbruik in het tabblad ‘Verbruik' bij jou achterloopt, zeker omdat je al meerdere stappen hebt geprobeerd. Het is begrijpelijk dat dit verwarrend is.

Het verbruik kan met vertraging binnenkomen. In Nederland meestal tot 4 uur en in het buitenland tot 36 uur.

Zo te zien is je laatst gemeten verbruik van vandaag inmiddels bijgewerkt in Mijn Simyo. Het is goed om te weten dat dit niet ‘live’ wordt weergegeven. Het verbruik wordt aangepast zodra wij de gegevens vanuit het netwerk binnenkrijgen. Hierdoor kan het zijn dat het laatst gemeten verbruik alweer een tijdje geleden is, maar het wordt vanzelf bijgewerkt.

Je hebt eerder contact gehad met onze klantenservice, waarbij het advies was om het even in de gaten te houden en te bekijken hoe het gaat. Mocht je merken dat het verbruik structureel niet klopt of dat de vertraging langer duurt dan normaal, laat het me gerust weten. Dan kijken we samen met je naar een oplossing.

Groetjes,
Sedat

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 25, 2026

Een ander gebruiker in mijn huis heeft wel de juiste verbruik aangeduid. 

Ook Simyo?

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • January 26, 2026

Hoi ​@Dante85,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat het internetverbruik in het tabblad ‘Verbruik' bij jou achterloopt, zeker omdat je al meerdere stappen hebt geprobeerd. Het is begrijpelijk dat dit verwarrend is.

Het verbruik kan met vertraging binnenkomen. In Nederland meestal tot 4 uur en in het buitenland tot 36 uur.

Zo te zien is je laatst gemeten verbruik van vandaag inmiddels bijgewerkt in Mijn Simyo. Het is goed om te weten dat dit niet ‘live’ wordt weergegeven. Het verbruik wordt aangepast zodra wij de gegevens vanuit het netwerk binnenkrijgen. Hierdoor kan het zijn dat het laatst gemeten verbruik alweer een tijdje geleden is, maar het wordt vanzelf bijgewerkt.

Je hebt eerder contact gehad met onze klantenservice, waarbij het advies was om het even in de gaten te houden en te bekijken hoe het gaat. Mocht je merken dat het verbruik structureel niet klopt of dat de vertraging langer duurt dan normaal, laat het me gerust weten. Dan kijken we samen met je naar een oplossing.

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+5
  • Involved
  • January 26, 2026

@Sedat Maar dan is natuurlijk de grote vraag waarom het niet in de app wordt vermeld dat het verbruik kan achterlopen bij de werkelijkheid.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 26, 2026

@Sedat Maar dan is natuurlijk de grote vraag waarom het niet in de app wordt vermeld dat het verbruik kan achterlopen bij de werkelijkheid.

Hoi ​@Katana,

Dat is een goede vraag en bedankt dat je dit aangeeft! Op de pagina: Hoogverbruik wordt onder andere informatie gegeven over de vertraging in de verwerking van het verbruik. Ik begrijp dat het prettig zou zijn als deze informatie ook duidelijk in de app wordt weergegeven. Op dit moment is daar nog geen melding over te zien. Ik snap dat dit verwarrend kan zijn en zet deze feedback door naar de betreffende afdeling om te bekijken hoe de informatie voor gebruikers duidelijker kan worden gemaakt.

Groetjes,
Sedat