Skip to main content
Ik heb de Simyo app verwijderd van mijn iPhone.



Zoals elders op het forum vermeld, loopt die app niet synchroon met "mijn Simyo"

Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet.



Ik gebruik nog de app "My Data Manager", maar die vertrouw ik ook niet helemaal.

Volgens deze app heb ik nog 256 MB over, volgens "Mijn Simyo" nog 251 MB en volgens de Simyo app nog 296 MB.

(Laatste twee t/m exact dezelfde datum en tijd)
Ik heb de laatste tijd mijn verbruik niet meer gemonitord (ik heb hier 500MB per maand, en daar blijf ik altijd ruim onder) maar ik heb in het verleden goede ervaringen gehad met de Onavo Count app. Die leidt - na installatie - al je dataverkeer om via een vpn tunnel naar een Onavo server waar alle voorbij komende bits en bytes geteld worden (beide richtingen). In mijn herinnering kloppen de metingen van Onavo Count heel aardig met wat mijn provider dacht dat ik verbruikt had.



Het feit dat de Simyo app en Mijn Simyo niet helemaal synchroon lopen komt wellicht doordat beide met tussenpozen van een paar uur het verbruik opvragen bij het netwerk, en dat die tijdstippen niet hetzelfde zijn. Als die theorie klopt, dan zou de ene keer de app een iets hoger tegoed moeten laten zien, en de andere keer Mijn Simyo.
Dank je Scotsman, ik zal weer eens naar die Onavo app gaan kijken zoals mijn broer ook al adviseerde.

De vermelde tijdstippen van zowel app als mijn Simyo zijn exact gelijk, dat is het vreemde.
Ik kan alleen Onavo Extend vinden. Daar wordt in heel slecht Nederlands een besparing van xx euro genormd als je deze app gaat gebruiken. Klinkt als vreemd (zacht uitgedrukt)
http://www.onavo.com/apps/iphone_count
Helaas niet beschikbaar in de NL store is de melding
Jammer, dat is nieuw voor mij. Ik zou je best een exemplaar van Onavo Count willen opsturen maar ik geloof dat zoiets niet kan. Iets dergelijks geldt trouwens ook voor de Simyo app en de Weerbericht app - die zijn niet in de UK store te krijgen maar gelukkig heb ik een account bij de Nederlandse App Store. Dit soort problemen zouden niet mogen voorkomen in een Europa met open grenzen.
Hoi koorelle,



Ik heb je topic even verplaatst naar het subforum Mijn Simyo & Mijn Simyo app.



Helaas komt het bij een groep klanten voor dat het dataverbruik in de Mijn Simyo app achterloopt bij Mijn Simyo. Op dit moment wordt koortsachtig gezocht naar de oorzaak.

Gelukkig loopt Mijn Simyo wel goed. Ook de verbruiks smsjes worden op de juiste momenten verstuurd.



Excuses voor dit ongemak.



Scotsman, dank je voor de ondersteuning!
Bij mij klopte het, maar net gekeken en ook niet meer. Het is dus niet een OS gebonden verstoring. (ook maar even op Twitter doorgegeven :D)
Ik heb zojuist ook dit topic aangemaakt om eenieder op de hoogte te houden.

Doorgeven op Twitter hoeft niet meer 😉

Reageer