.

Beantwoord

Waarom krijg ik een oranje scherm bij de Mijn Simyo App?


Badge
Sinds een dag werkt de Mijn Simyo App niet meer. Na het starten komt er een geheel oranje scherm, waar je normaal de logingegevens intypt. Het gaat om de Android versie op een Samsung S4 Mini. Is er een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Angela 16 March 2016, 11:28

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi R1bow,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat onhandig dat je alleen een oranje scherm te zien krijgt! Dat gaan we met je proberen op te lossen.

Het probleem wat je noemt zien we helaas wat vaker terugkomen op dit moment. In 90% van de gevallen wordt dit opgelost door de app volledig te verwijderen van je telefoon en opnieuw te installeren. Heb je dit al eens geprobeerd? Zo niet, dan wil ik je vragen om dit te doen en mij op de hoogte te houden van het resultaat.

Heb je dit al wel geprobeerd en werkt het niet? Super jammer! We gaan dan verder kijken voor je. Ik wil dan graag nog van je weten welke softwareversie er op jouw telefoon staat.

Houd je mij op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Badge
Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het resultaat is een goed werkende app. Jammer dat dit nodig is, maar het werkt kennelijk wel. Dank voor de oplossing.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi r1bow,

Wat goed om te horen dat het opnieuw installeren van de app heeft geholpen! Waarom dit soms nodig is zijn we hard aan het uitzoeken 🙂. Hartstikke bedankt dat je het ons hebt laten weten. Mocht je nog verdere vragen hebben, zien we je graag weer terug op het Simyo forum!

Groetjes, Tiury
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem, App er af gehaald, cache geheugen leeggemaakt. Opnieuw geïnstalleerd. Helaas, op het moment dat ik aan vink wachtwoord onthouden, dan komt er bij de volgende poging een oranje scherm. De app er weer afhalen en opnieuw opzetten. Maar ja, om dat elke keer te moeten doen. Samsung s4 mini 4.4.2. Helaas is hetzelfde ook het geval bij mijn vrouw en mijn moeder.
Is er een andere oplossing voor?
Groeten Rob
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bellabel,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat jij last hebt van hetzelfde probleem.

Doordat jij gelijk aangeeft welke stappen je volgt bij het inloggen in de app, is het voor mij gelijk duidelijk wat het probleem is. Dit heeft te maken met de softwareversie op jouw telefoon.

Jij maakt gebruik van een Android 4 telefoon. Als je geen schermbeveiliging op je telefoon hebt, zal de beveiliging in de softwareversie voor problemen zorgen. De app kan geen wachtwoorden opslaan op de telefoon, waardoor bepaalde functies niet goed meer werken. Ik raad je dan ook aan op een schermbeveiliging in te stellen.

Wil je geen schermbeveiliging? Dan kun je wanneer mogelijk een update uitvoeren op de softwareversie. Bij de nieuwere versies is dit probleem namelijk niet meer van toepassing.

Het kan mogelijk zijn dat je geen update kunt uitvoeren. Dan adviseren we je om 'Ingelogd blijven' niet aan te vinken. Dit is dan de enige manier om de app te laten werken.

Laat je weten of 1 van deze punten geholpen heeft?

Groetjes,
Angela
Beste Angela,

Gisteravond heb ik op de telefoon van mijn vrouw de app verwijderd, opnieuw en er opnieuw opgezet.
Zij heeft exact dezelfde telefoon met dezelfde software, geen schermbeveiliging, alles echt hetzelfde. En daar werkt hij nu wel. Echt geen idee waar het in zit. Na het installeren voer ik mijn 06 in, daarna mijn wachtwoord en dan mijn 5 cijferige code. Kom in de app. Als ik uitlog, dan krijg ik niet het scherm om met mijn 5 cijferige code in te loggen. Moet ik weer mijn normale wachtwoord invoeren. Ik denk zelf dat het met het downloaden van de app iets niet mee komt. maar goed, kom daar maar eens achter. Het is niet anders. Ik heb de app er nu wel 15 keer afgehaald en weer toegevoegd.

Groeten Rob
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Rob,

Wat vervelend dat de app niet goed werkt op jouw telefoon. Het is niet zo gek dat hij het wel doet op de telefoon van jouw vrouw. Niet elke Android 4 telefoon kampt met dit probleem.

Heb je al gekeken of je de softwareversie van je telefoon kan updaten? Als dit kan zou dit het probleem kunnen oplossen! Heb je daarnaast ook gekeken naar de andere oplossingen die Angela heeft aangegeven?

Groetjes, Caspar
Badge
Hoi,

daar ben ik weer. Zoals geschreven hier was met een nieuwe installatie het probleem opgelost. Enkele dagen gelden was er een update voor de app. Die is geïnstalleerd en de volgende dag weer een volledig oranje scherm en geen werkende app. App verwijderd, weer geïnstalleerd, en hij deed het weer. Telefoon heeft alle updates etc. Ik ben toch bang dat de app nog steeds / al weer bugs heeft, of dat de installer van de updates van de Simyo app buggy is. Vervelend. Hoe krijgen we dit netjes opgelost?
Hoi,

Helaas kan ik de software momenteel niet updaten. En om nu een schermbeveiliging in te stellen. Dat wordt mij te omslachtig. Dus, wachten op een oplossing en een software update. Voorlopig dus ingelogd blijven maar niet aanvinken en met mijn normale wachtwoord inloggen om het overzicht te bekijken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi R1bow & Bellabel,

@R1bow, wat jammer om te zien dat hetzelfde probleem weer terug is. Helaas gaat het hier niet om een bug in onze app maar om bepaalde beveiligingsfuncties binnen Android 4. Heb je mijn uitleg gelezen aan Bellabel in mijn laatste reactie. Ik ben bang dat dit ook voor jou van toepassing is. Word je hier wat wijzer van?

@Bellabel, helaas kan ik je niets anders aanraden dan dit. De app werkt nu optimaal onder deze omstandigheden zolang je 'ingelogd blijven' niet aanvinkt. Mocht je toch nog vragen hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer