Skip to main content
Hallo,



Vandaag kreeg ik een sms dat ik door mijn data bundel heen was en dat het buiten bundel tarief in was getreden.

Dit terwijl de simyo app aangeeft dat ik nog +/- 250 mb over heb, en mijn android app aangeeft dat ik nog +/- 400mb over heb.

Dit zijn dus 3 verschillende aantallen. Erg vreemd. Na bellen met simyo wordt mij geadviseerd dat ik er vanuit moet gaan dat het SMSje leidend is, en ik dus beter niet meer kan internetten tot ik nieuw tegoed heb. Hier baal ik natuurlijk van want de maand is nog niet om...



Zijn er meerdere mensen met dit probleem? Ik ben ook niet van plan hoge rekeningen te gaan betalen. Ik wil gewoon duidelijkheid over mijn verbruik.
Hoi Synton,



Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Mijn Simyo & Mijn Simyo app, zodat we het forum overzichtelijk kunnen houden.



Wij krijgen het verbruik met een vertraging binnen van het netwerk, waardoor het verbruik op Mijn Simyo altijd wat achterloopt. De sms op 50% en 100% van je Internetbundel ontvang je daarentegen realtime.

Oftewel als je een sms hebt ontvangen dat je je Internetbundel voor 100% hebt verbruikt, dan is je Internetbundel echt op.



Helaas was er een grotere vertraging in het bijwerken van het verbruik op Mijn Simyo van mobiel internet, dan je normaal van ons gewend bent. Ik kan me goed voorstellen dat dat voor verwarring zorgt.



Dit is inmiddels opgelost en de achterstand wordt ingelopen. Op Mijn Simyo onder het tabblad Verbruik en vervolgens September kan je precies zien welke pakketten aan dataverbruik er wanneer hebben plaatsgevonden via mobiel internet, waardoor je Internetbundel nu op is.



Ik hoor graag van je of ik hiermee voor wat meer duidelijkheid heb kunnen zorgen 🙂
Ik had hetzelfde probleem en ik lees dat er meer gebruikers waren. Opeens was een vrij groot overschot aan internettegoed weg en kort daarvoor een sms dat naar mijn idee niet kon kloppen. Daarmee krijgen wij dus als gebruiker misleidende informatie, waardoor het niet goed mogelijk is om je mobiele dataverkeer in de gaten te houden. Ik neem aan dat Simyo hiervoor toch met een oplossing gaat komen in plaats van gepeperde facturen incasseren.
Hoi Galahad, welkom op ons forum :)



Ook al is er op zich geen sprake van misleidende informatie; wanneer er sprake is van gepeperde facturen, dan zullen we deze individueel beoordelen.
Goedemiddag



Ik verbruik normaal vrij weinig mb's, maar kreeg vorige week ineens een berichtje dat ik al mijn 200 mb verbruikt had. Ik heb nu datamanager geïsoleerd, maar ben nu bang dat ik straks een dure rekening krijg.

Ik internet nu alleen maar via WiFi. Ik vind het jammer dat mijn simyo niet aangeef hoeveel je in de min staat zodat je kan zien hoeveel je in de min saldo staat. Moet ik nu wachten tot ik de factuur krijg. Geen prettig idee dat ik dadelijk Een dure rekening krijg. Iemand suggesties



Gr



Martin
Prettig om in elk geval een respons te krijgen. Wat ik in diverse berichten op het forum lees is dat er nogal wat gebruikers zijn die dezelfde verwarrende informatie kregen over hun mobiele internetdata, net als ik. Ik verdenk Simyo er niet van dat dit opzettelijk is gebeurd om klanten op kosten te jagen, maar wat ik wel prettig zou vinden is dat we informatie krijgen over wat er mis is gegaan in de informatie die we kregen. Ik denk dat de wijze waarop we deze maand geïnformeerd werden over ons verbruik in die zin misleidend was (waarmee ik dus niet suggereer dat er sprake was van opzet).



Groet,



Galahad
Hoi Martin_dh, welkom op ons forum!



Jouw internetbundel van 200 MB is inderdaad volledig verbruikt. Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoelt met een 'min saldo'?

Met een abonnement heb je geen negatief saldo. Wel kun je, als je veel data verbruikt buiten je bundel, een hoge rekening krijgen.

Juist om jezelf niet te laten verrassen kun je de Mijn Simyo App gebruiken, en voor eventueel buiten bundel verbruik kun je op Mijn Simyo op internet kijken. Daar zie je op het tabblad Verbruik precies hoeveel kosten je inmiddels hebt gemaakt voor deze maand.



Mocht je overigens zeker willen weten dat je enkel maar via WiFi kunt internetten, dan kun je ook op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel' uit zetten.



Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord voor je?
Hi Galahad,



Ik begrijp je punt volledig. Wat voor jou dan weer handig om te weten is, is dat de vertraging waarmee we te maken hebben gehad gelukkig niet voor alle klanten gold. Wanneer we dan al onze klanten hier van op de hoogte brengen, creëer je misschien meer vragen dan antwoorden.

Verder hebben wij geloof ik telkens aangegeven dat de verbruiks-smsjes leidend zijn.

Reageer