Skip to main content
Waarom zijn in het weekend niet te bereiken over vragen als je geen internet hebt ?
Dat is nu eenmaal zo bij Simyo. En zijn vast providers die 24x7 bereikbaar zijn per tefefoon. Maar die hebben dan vaak ook een ander prijskaartje.



Je zou een poging kunnen wagen op je probleem hier te posten.
Dat is nu eenmaal zo bij Simyo. En zijn vast providers die 24x7 bereikbaar zijn per tefefoon. Maar die hebben dan vaak ook een ander prijskaartje.



Je zou een poging kunnen wagen op je probleem hier te posten.


Nou het volgende dan,

Vorige week zaterdag naar de Oostzee gereden op vacantie.

Van Zaterdag tot Woensdag kon ik niet bellen omdat mijn nummer onbekend was volgens mijn zoon

die me steeds heeft proberen te bellen.

Ik had de functie buitenland bellen en internet aangezet in mijn Symio , maar wat hij en ik ook probeerden , het '

lukte niet.

Ik heb nog een keer gebeld met jullie servicedienst , en die hebben alles gereset , volgens Uw medewerker

kon ik 15 min later weer gebruik maken van mijn telefoon.

Dat heeft niet geholpen.

Wat schetst mijn verbazing , de volgende dag s,middags deed de telefoon ineens weer.

p.s. Mijn zoon is systeembeheerder bij een grote onderneming in het land.

vlg probleem,

Komen wij gistermiddag weer terug in Nederland werkt het internet niet meer en nog steeds niet.

Dus weer wachten tot Maandagmorgen tot jullie servicedienst weer online is.

p.s Doe er wat aan graag , we hebben 3 abonnementen bij jullie lopen., en eigenlijk

begin ik te twijfelen.

Zelf had ik nog beltegoed en internet tegoed bewaard voor de vakantie maar die zijn eind juni vervallen.

Graag dan U reactie hierop en hoop dat U het tegoed wat ik nog had goedmaakt.

v.g. Frans Rosink
Beste fransrosink.





Ik en wimj12, wij zijn klant net als jij...
Hallo fransrosink,



Welkom op het Simyo Forum.



Ik zie enkele mogelijke oorzaken: je telefoon stond 'vast' op het netwerk van KPN/Simyo, zodra je dan buiten het bereik van deze mast komt heb je geen verbinding, niet om te bellen/gebeld worden en niet voor internet. Oplossing: je toestel laten zoeken naar beschikbare netwerken en even uit- en weer aanzetten.

Doet je internet het dan nog niet maar heb je wel signaal van een buitenlandse provider, dan is de kans groot dat je 4G hebt, oplossing: toestel naar 3G terugzetten en opnieuw opstarten.

Lukt het dan nog steeds niet, even (via Wi-Fi) contact opnemen via dit forum of Twitter, een moderator zal dan je aansluiting resetten.



Bij terugkeer in Nederland: je toestel eventueel weer terugzetten op 4G en in ieder geval opnieuw opstarten.



Wat betreft een tegemoetkoming voor de niet gebruikte MB's, die zal er zeker niet komen, bij gebruik van internet in de EU en Zwitserland worden er geen MB's uit je bundel gebruikt (voorlopig) maar alleen de 6,05 cent per MB in rekening gebracht.



Voor niet gebruikte minuten, ik vrees dat hiervoor geen tegemoetkoming van Simyo komt, maar ik ben net als wimj12 en Friesian ook maar klant en kan hierover dus niet beslissen.
Hallo fransrosink,



Welkom op het Simyo Forum.



Ik zie enkele mogelijke oorzaken: je telefoon stond 'vast' op het netwerk van KPN/Simyo, zodra je dan buiten het bereik van deze mast komt heb je geen verbinding, niet om te bellen/gebeld worden en niet voor internet. Oplossing: je toestel laten zoeken naar beschikbare netwerken en even uit- en weer aanzetten.

Doet je internet het dan nog niet maar heb je wel signaal van een buitenlandse provider, dan is de kans groot dat je 4G hebt, oplossing: toestel naar 3G terugzetten en opnieuw opstarten.

Lukt het dan nog steeds niet, even (via Wi-Fi) contact opnemen via dit forum of Twitter, een moderator zal dan je aansluiting resetten.



Bij terugkeer in Nederland: je toestel eventueel weer terugzetten op 4G en in ieder geval opnieuw opstarten.



Wat betreft een tegemoetkoming voor de niet gebruikte MB's, die zal er zeker niet komen, bij gebruik van internet in de EU en Zwitserland worden er geen MB's uit je bundel gebruikt (voorlopig) maar alleen de 6,05 cent per MB in rekening gebracht.



Voor niet gebruikte minuten, ik vrees dat hiervoor geen tegemoetkoming van Simyo komt, maar ik ben net als wimj12 en Friesian ook maar klant en kan hierover dus niet beslissen.






G.a Franswon,

Internet stond inderdaad op 4g , heb hem teruggezet naar 3g, toen weer opnieuw opgestart,

maar dat heeft niet geholpen.

Wacht tot maandag en bel de servicedienst.

In ieder geval bedankt voor de tip, vg Frans
Hoi Fransrosink,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je niet bereikbaar was in het buitenland! Ik kan me goed voorstellen dat dat lastig is. Als alle instellingen goed stonden, dan zou je gewoon gebruik moeten kunnen maken onze diensten in het buitenland. Ik zie dat mijn collega toen een reset heeft uitgevoerd, maar dat heeft dus niet mogen helpen. Ik zal zelf ook nog even een reset uitvoeren om te zorgen dat je internet het in Nederland weer doet. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen?



In het vervolg raad ik je aan om, zoals Franswon zegt, in het buitenland handmatig een netwerk te selecteren. Je verkiest dan een buitenlands netwerk met veel bereik. Op die manier kun je meestal wel gewoon gebruik maken van de diensten. Mocht dit niet helpen, kun je altijd je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom. Zo kun je even peilen waar het probleem precies ligt: bij je telefoon of bij de simkaart.



Overigens is het slechts de telefonische klantenservice die niet bereikbaar is in het weekend. Zoals je merkt ben ik er wel 😉 Onze online kanalen worden gewoon bemand, zelfs in het weekend!



Laat je even weten of je nu wel kunt internetten?



@ Franswon: Dankjewel voor je antwoord!

@ Friesian en Wimj12: Dank voor de reacties!



Groetjes,

Jihane
Hoi Fransrosink,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je niet bereikbaar was in het buitenland! Ik kan me goed voorstellen dat dat lastig is. Als alle instellingen goed stonden, dan zou je gewoon gebruik moeten kunnen maken onze diensten in het buitenland. Ik zie dat mijn collega toen een reset heeft uitgevoerd, maar dat heeft dus niet mogen helpen. Ik zal zelf ook nog even een reset uitvoeren om te zorgen dat je internet het in Nederland weer doet. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen?



In het vervolg raad ik je aan om, zoals Franswon zegt, in het buitenland handmatig een netwerk te selecteren. Je verkiest dan een buitenlands netwerk met veel bereik. Op die manier kun je meestal wel gewoon gebruik maken van de diensten. Mocht dit niet helpen, kun je altijd je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom. Zo kun je even peilen waar het probleem precies ligt: bij je telefoon of bij de simkaart.



Overigens is het slechts de telefonische klantenservice die niet bereikbaar is in het weekend. Zoals je merkt ben ik er wel 😉 Onze online kanalen worden gewoon bemand, zelfs in het weekend!



Laat je even weten of je nu wel kunt internetten?



@ Franswon: Dankjewel voor je antwoord!

@ Friesian en Wimj12: Dank voor de reacties!



Groetjes,

Jihane






G.a. Jihane,

Bedankt voor het tegenbericht.

Je mail kwam binnen in m,n ongewenste mailbox van Hotmail,vandaar die laatste ractie.

Het schijnt dat ik weer internet heb, maar enorm trage verbinding.

Afwachten dus hoe het verder.

Dus jullie in weekend toch wel te bereiken dan?

Geef mij dan een hint waarop en waar jullie te bereiken zijn voor rechtstreekse vragen in weekend.

Alvast bedankt en mvg Frans Rosink
Hoi Fransrosink,



Wat goed dat je internet het weer doet! Jammer van de trage verbinding! Kan dit komen door de locatie waar jij je bevindt?



We zijn in het weekend inderdaad bereikbaar! Als je ons een bericht stuurt via Twitter dan kun je sneller reactie verwachten. Uiteraard niet net zo snel als doordeweeks, omdat we minder aanwezig zijn, maar je kunt ons een bericht sturen. Als je op zaterdag voor 09:00 uur een bericht stuurt, dan wordt het sowieso opgepakt! Alle berichten na 13:00 kunnen (!) pas op zondag beantwoord worden, tenzij je mazzel hebt.



Als je nog vragen hebt, horen wij het graag!



Groetjes,

Ilias

Reageer