.

Beantwoord

Waarom is de widget verdwenen?

  • 2 February 2016
  • 8 reacties
  • 442 Bekeken

De widget is verdwenen vanwege privacy becherming heb ik al gelezen. Maar..
1. Niemand kan mijn telefoon gebruiken zonder de code te weten.
2. Iedereen mag weten hoeveel minuten / mb's ik nog heb maar ze niet gebruiken. Er zijn wel belangrijker zaken die slecht beschermd zijn. Zie Kamerdebat deze middag bv.
3. Op mijn bankapp.kan ik mijn saldo zien zonder in te loggen
Het argument is niet erg sterk. Graag de widget terug !!
icon

Beste antwoord door Angelica 3 February 2016, 12:49

Bekijk originele reactie

8 reacties

Welke bankapp heb jij dan? Neem ik die bank niet.
Advies: Gebruik de app niet. Veel minder gedoe !!
Reputatie 2
De app van de Rabobank kan je ZELF zo instellen, dat je zonder inloggen alleen je saldogegevens kunt zien. Verder kan je er niks mee zonder in te loggen. Dit is een optie, je hoeft het niet te gebruiken.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi JPE,

Welkom op het forum van Simyo.

Het klopt inderdaad dat de widget is verdwenen. Dit om persoonlijke gegevens beter te beschermen. Omdat je elke keer moet inloggen, is de widget niet meer functioneel. Ik kan begrijpen dat de nieuwe app wennen is. Aan jou uiteraard de keus of je de app wil gebruiken. Ik hoop wel dat je kan begrijpen, dat we dit doen ter bescherming van gegevens.

We staan wel altijd open voor feedback, dus als je nog ideeën/tips hebt, laat je het dan weten? :)

Groetjes, Angelica
Reputatie 2
Hoi JPE,

Welkom op het forum van Simyo.

Het klopt inderdaad dat de widget is verdwenen. Dit om persoonlijke gegevens beter te beschermen. Omdat je elke keer moet inloggen, is de widget niet meer functioneel. Ik kan begrijpen dat de nieuwe app wennen is. Aan jou uiteraard de keus of je de app wil gebruiken. Ik hoop wel dat je kan begrijpen, dat we dit doen ter bescherming van gegevens.

We staan wel altijd open voor feedback, dus als je nog ideeën/tips hebt, laat je het dan weten? :)

Groetjes, Angelica


Angelica en Alex bedankt voor de (min of meer) officiele reactie namens Simyo.

Jullie verklaring over een wachtwoord/pincode in de app, kan ik me wel wat bij voorstellen. Vooral omdat je hele geschiedenis met facturen en al erin zit. En ik meen gelezen te hebben dat je er extra bel/datategoed mee kunt aanschaffen.

Dat neemt niet weg dat de widget geen hoogstaande privacy informatie laat zien, namelijk alleen je gebruik van de huidige maand. Hoe boeiend kan dat voor een buitenstaander zijn?

Als softwareontwikkelaar (voor Windows desktop toepassingen) kan ik me voorstellen dat de widget heel makkelijk terug zou kunnen komen, terwijl voor het openen van de app wel een wachtwoord/pincode is vereist. Het lijkt me dat iedereen dan happy is.

Voorlopig blijf ik wel op versie 3.2.3. Ik zie, vooral door het gemis aan de widget, geen enkele postitieve toevoeging in versie 4.x.

Ik kan simyanen die wel de nieuwe app willen gebruiken aanraden om (in elk geval op Android) de gratis Traffic Monitor van RadioOpt te installeren. Deze gebruik ik al jaren naast de 'oude' Simyo widget en concludeer dat deze een verbruik weergeeft dat vrij nauwkeurig overeenkomt met de verbruiksgegevens van Simyo.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Willem59,

Bedankt voor je uitgebreide feedback over de nieuwe versie van onze app 🙂

In dit topic verzamelen we alle feedback. Uiteraard gaan we kijken of we hier op de een of andere manier een mouw aan kunnen passen.

Je geeft aan dat je op dit moment geen positieve toevoeging hebt gevonden in de nieuwe versie. Heb je het lijstje gezien met alle nieuwe opties? Hier zitten best wat leuke dingen tussen 🙂 Bijvoorbeeld het betalen van je facturen via iDeal of het bijkopen van extra MB's. Misschien heb je dit over het hoofd gezien omdat je baalt van de widget.

Mocht je meer feedback of ideeën hebben, laat het dan weten! Daar kunnen we veel mee doen. Dit kun je doen via het topic wat ik hierboven heb gegeven.

Groetjes,
Angela
Ik heb zojuist de update van de Simyo app uitgevoerd en ben daar niet blij mee.
Het laten verdwijnen van de widget vind ik een verkeerde en te betreuren keus.
Aangezien jullie feedback op prijs stellen wil ik hier graag ook een duit in het zakje doen. Door het verdwijnen van de widget ben ik dermate geirriteerd dat die hele app update me voorlopig even helemaal niks interesseert.
De privacy redenen die jullie noemen zijn absoluut begrijpelijk voor het verplicht inloggen, maar zijn niet relevant voor de widget, waar enkel mijn beltegoed en internet tegoed wordt getoond.
Erg jammer..

Ik hoop dan ook dat de widget bij een volgende update in ere wordt hesteld.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Koniologist,

Welkom op het Simyo forum.

We stellen je feedback zeker op prijs. Gelukkig begrijp je waarom we de keus hebben gemaakt, om verplicht in te loggen. Om alle gegevens (ook het tegoed) beter te beschermen, is besloten de widget te verwijderen. Je moet namelijk toch elke keer inloggen. Ik kan begrijpen dat de nieuwe app, wennen is en dat je dingen mist. Ik zal jouw feedback dan ook zeker neerleggen bij degene die hier eventueel iets mee kunnen.

Als je nog meer feedback hebt, laat je het dan weten? :)

Groetjes, Angelica

Reageer