.

Beantwoord

Waarom is de Mijn Simyo app niet vindbaar in Playstore?


Dag Simyo team,

Sinds gister ben ik overgestapt naar Simyo. Op jullie site staat heel leuk dat er een app beschikbaar is voor Android, maar deze kan ik niet vinden in de Playstore. Er is alleen een Spaanse versie beschikbaar...

Hoor graag van jullie waar dit aan ligt!
icon

Beste antwoord door Ernst 13 May 2015, 15:11

Bekijk originele reactie

21 reacties

Wat vreemd, heb je gezocht op simyo ?
Ik hoor niet bij het team, maar vraag het wel ff
Er was gisteren onderhoud van 22.00 tot vandaag 10.00, misschien dat dat speelt.
Probeer het nog eens....
Jazeker, alle mogelijke zoektermen geprobeerd!
Fijn, dankjewel!
Toch jammer dat ik tijdens die ene dag dat ik nu bij Simyo zit, al twee keer teleurgesteld ben. Ten eerste is er geen Simyo app beschikbaar in de Playstore, wat toch wel degelijk op jullie website gepromoot wordt. Daarnaast zeggen jullie binnen 1 werkdag te reageren op een forumpost, en ook dat blijkt niet het geval te zijn...
Spijtig dit.
De app in de playstore.. zo gevonden
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.simyo.mijnsimyo&hl=nl

Moderators streven er naar binnen 1 dag te reageren. De dag is net 14u oud en duurt 24u..
Dat verklaart dan waarom ik de app niet vind op de Playstore op mijn telefoon. Er staat dat hij compatibel is met géén van mijn apparaten. Vrij apart, want ik heb gewoon een prima Nexus 5 (android 5.1), dus vraag me dan af waarmee die app dan wel compatibel is..

En mijn eerste vraag heb ik gister om 12:01 gepost, en onder 'binnen 1 werkdag' versta ik dan toch echt binnen 24u
Android 5.1 is één van de nieuwste Android versies. De laatste update van de app ligt ergens in januari van dit jaar. Ik heb ergens gelezen dat de App, bij een nieuwe update, dan ook beschikbaar zal zijn voor de nieuwe Android. Ik kan het alleen niet zo gauw vinden.

Wat betreft het reageren betreft had ik gehoopt dat je mijn reactie daarover niet al te letterlijk zou opvatten. Wat ik wil de zeggen is dat men er naar streeft binnen een dag binnen de openingstijden. En ja, s'nachts is Simyo gesloten. Ook is het zo dat zij met een soort FIFO systeem werken (First in first out). Helaas is het wel zo dat als je reageert op je eigen topic je weer onderstaan staat.

🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Milou454, welkom op ons forum!

We streven er inderdaad naar om binnen één werkdag te reageren. Soms is het wat drukker dan we verwachten en dan lukt net niet, mijn excuses daarvoor.

De reden dat jij onze Mijn Simyo app niet kunt downloaden is waarschijnlijk omdat je de landinstellingen in je Google account niet goed staan. Wanneer je deze aanpast naar Nederland verwacht ik dat je de Nederlands Mijn Simyo app gewoon kunt downloaden.

Laat je nog even weten of dit gewerkt heeft?

Friesian en Raytje, dank jullie voor de assistentie!
Bedankt voor je reactie Ernst.

Het zou zeer goed kunnen dat de landinstellingen niet goed staan, aangezien ik hem niet in Nederland heb gekocht. Nu ben ik echter alle mogelijke instellingen na gegaan (zowel op m'n telefoon zelf als op m'n Google account), maar ik kan nergens landinstellingen vinden die ik dan vervolgens kan wijzigen. Ook via veelgestelde Google vragen vind ik het helaas niet.
Heb jij misschien nog enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?

Alvast bedankt.
Misschien lukt onderstaande.

1 - Ga via je pc naar de app store.
2 - Rechtsboven in zie je jouw naam / gmail emailadres met een pijltje naar beneden.
3 - Klik op het pijltje. In het venstertje wat je daar zie klik je op Account
4 - Er opent een nieuwe pagina. Bij persoonlijke informatie moet staan: Taal - Nederlands (Nederland)

Wis vervolgens de gegevens op je mobiel van Google Play, herstart je mobiel. Als het goed is moet je opnieuw inloggen bij Google.

Ik hoop dat dit werkt, anders gaan we weer verder zoeken.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Milou454,

Denk je dat het met de aanwijzing van Raytje gaat lukken? Landinstellingen wijzigen moet je volgens mij door Google laten doen. Hiervoor kun je online een ticket inschieten. Misschien wel handig, want ik verwacht dat de Simyo App niet de enige is met landrestricties.

Groetjes, Tiury
Heb het geprobeerd via de stappen van Raytje. De taal staat op Nederlands, dus daar ligt het wss niet aan.
Gok dus dat het dan via Google zou moeten, maar ik snap niet echt wat je bedoelt met 'online een ticket laten inschieten'?
Verder heb ik nog met geen enkele app problemen gehad met het vinden in de Playstore, dus ik snap niet helemaal warom dat bij de simyo app dan wel het geval is.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Milou454,

Als je de stappen uit deze Google tool doorloopt, krijg je op een gegeven moment de mogelijkheid om zelf een vraag te stellen aan ze. Laat je weten of dat is gelukt?
@Tiury,
Nee is nog steeds niet gelukt helaas. Heb echt alle stappen doorlopen en alles gezocht en geprobeerd, maar kom nergens op een mogelijkheid om zelf een vraag te stellen/contact op te nemen met Google :(
Maar ben ik de enige die hier problemen mee heeft? Zou toch gewoon op elke telefoon moeten kunnen downloaden lijkt me, ik heb eerder nog nooit gehad dat iets niet beschikbaar is, alle Nederlandse apps doen het gewoon altijd.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Milou454,

Als de nood aan de man is komt iemand met verstand van aplicatie's.

Graag adviseer ik je het volgende te doen.
Plak deze link op je laptop/pc in de URL balk https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.simyo.mijnsimyo
Zorg dat je bent ingelogd met je Google account welke ook is gekoppeld aan je telefoon waar het probleem zich voordoet.
Op de pagina in de lik zie je de App staan.
Bij het knopje installeren bovenaan in de pagina (Waar ook de naam van de app staat en de naam van de app maker) staat een tekst.
Als het goed is hoort hier te staan "Deze app is compatibel met al je apparaten."

Staat bovenstaande geciteerde zin er ook?

Graag je reactie.
Nee hij is niet compatibel met mijn apparaat, hij is niet beschikbaar in mijn land staat er. Was er inmiddels wel achter dat dat probleem was, maar ik weet niet hoe ik kan zorgen dat ie wel compatibel wordt/hoe ik de lands instellingen kan wijzigen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Milou,

Dit zou je gewoon onder instellingen moeten vinden als het goed is.
Nee dat lukt me dus niet, dat is het probleem.. Ben echt niet zó a-technisch dat ik dat niet kan bedenken 😉 Ben alle instellingen van m'n mobiel zelf, van de playstore en van m'n google account al na gegaan, maar vooralsnog geen resultaat. (Taal is ook gewoon Nederlands overal overigens)

Please iemand gouden tip? Is beetje jammer als ik altijd online moet kijken naar resterende saldo
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Milou454,

Wat vervelend dat je het nog niet hebt kunnen oplossen.

Kun je eens proberen om een nieuwe account toe te voegen? https://support.google.com/googleplay/answer/2521798?hl=nl
Jeej, thanks Ruud, het is gelukt!
Ik heb eigenlijk nogmaals mijn eigen account toegevoegd, en op de een of andere manier vond ik de app toen wel...
Vaag maar maakt niet uit, het werkt nu!

Dank voor meedenken 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Jeej, thanks Ruud, het is gelukt!

Fijn!
Ik heb je dank doorgegeven aan Ruud 😳
Waar een wil is, daar is een weg. Top dat het gelukt is.

Reageer