Skip to main content

Beste Simyo,

Afgelopen maandag moest ik een app updaten via mijn mobiele gegevens, omdat ik geen beschikking had over wifi. Van tevoren controleerde ik of ik genoeg data had. Ik zag op 'mijn simyo’ in de simyo app dat ik nog ruim 1 GB had voor de update. Dus ik dacht: “updaten maar". Na de update zag ik dat ik een sms had ontvangen dat ik mijn bundel had overschreden. Ik controleerde nogmaals mijn data in ‘mijn simyo’ in de app. Er stond nog steeds dat ik 1 GB tegoed had. Mijn verbruik was dus niet up to date. Een paar dagen later zag ik in ‘mijn simyo’ dat ik ruim over mijn databundel ben heengegaan door het updaten. Ik schrok enorm van deze hoeveelheid en de daarbij horende kosten! Uit paniek heb ik nog extra mb's bijgekocht in de hoop dit te herstellen, maar helaas… De extra gekochte mb's compenseren niet voor mijn gebruik buiten de bundel. Ik baal echt ontzettend van de desinformatie die ik via de app heb gekregen. De app gaf mij een onjuist beeld van de beschikbare data die ik nog had en daarom ben ik ruim over mijn bundel heengegaan. Dit doe ik anders nóóit! Ik vind het onredelijk en onterecht om voor de kosten buiten de bundel te betalen, omdat ik foutieve informatie heb ontvangen van de app. Kunnen wij hier een oplossing voor vinden? In de 10 jaar dat ik klant ben bij jullie heb ik hier namelijk nog nooit problemen mee gehad. Aanvullend, hoe voorkomen jullie dergelijke fouten in de toekomst? Ik zou het vervelend vinden als ik of andere gebruikers van de app hier ook tegenaan lopen. Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Groeten,
Tim

Hoi @Timbeaux123,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt en vragen over hebt. 

Echter klopt het inderdaad dat het verbruik in de app of in Mijn Simyo niet altijd up to date is omdat dit met een vertraging wordt verwerkt en tot 4 uur kan duren voordat dit juist is bijgewerkt. Dit geven wij ook aan in onze algemene voorwaarden en in deze blog. Onze waarschuwing sms'jes zijn altijd leidend omdat deze rechtstreeks vanuit het netwerk worden verstuurd. We raden daarom altijd aan om goed op deze waarschuwing sms'jes te letten zodat er op tijd actie kan worden ondernomen. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy


Reageer