Skip to main content
Mijn smartphone heeft vandaag in een half uur meer mb's gebruikt dan ik normaal in de hele maand gebruik. Ik kan in de mijn simyo app zien dat er om de drie minuten 56 mb is gebruikt op het moment dat ik thuis wegreed en mijn smartphone niet gebruikte. Om verder onnodig gebruik te voorkomen ben ik nu heel benieuwd waar dit voor gebruikt is, maar dat kan ik niet vinden. Wie kan mij helpen?
Als jij ons verteld wat voor telefoon je hebt met welk versie van het besturingssysteem dan kan iemand hier je vast en zeker helpen.
Ik heb een Redmi 3S en android besturingssysteem. Klein nadeeltje is dat alles in het engels is op de telefoon. Het is net een nieuwe, dus voor mij ook nog af en toe zoeken
Dat kun je zien via data usage...(instellingen )

Een link als voorbeeld...



http://en.miui.com/thread-188722-1-1.html
Allereerst super bedankt voor het meedenken en de snelle reacties. Daar was ik inderdaad geweest om te kijken. Ik ga via data usage, maar dan krijg ik niet het schermpje te zien waar de diverse apps op staan. Ik kan alleen maar naar Data usage settings. Ik heb ook gezocht naar data usage stats, maar dat is op mijn telefoon niet te vinden. Ik heb nu in data usage settings wel: allow background data uitgezet. Zou dat mijn probleem voor nu al kunnen oplossen?
Wat je gedaan hebt is achtergrondgegevens uitzetten, kan verschil maken maar de oplossing hoeft het niet te zijn.

Er zijn dan apps die niet werken bijvoorbeeld tenzij met Wi-Fi.

Maar er zijn talloze dingen die verbruik kunnen regenereren.

Bijwerken van apps, synchronisatie, upgrade systeem en.......



Ik raad je aan om of Opera max of Data eye te installeren, als optie daarbij Onavo Count....

Opera max, heb ik bij een topic van mij genoemd.

Data eye is een suggestie van PaulH.



https://forum.simyo.nl/gewoon-slim-92/extra-app-om-data-verbruik-monitoren-grendelen-33113



Wat mij benieuwd, kun je bij data usage niet de sim selecteren zodat je wel inzage krijgt in verbruik per app?
Hoi Mieke Raemakers,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat er onbewust meer data is verbruikt dan je verwachtte! Ik zie dat er al een heleboel goede dingen gezegd zijn in dit topic. Daaraan wil ik toevoegen dat je dit blog even door kunt lezen. Je vindt hier allerlei tips om je verbruik in te zien. Ook is een ander blog (dit!) heel nuttig, want daarin staan juist aanwijzingen voor hoe je je dataverbruik zo minimaal mogelijk kunt houden.



Hou je er ook rekening mee dat je verbruik altijd met wat vertraging wordt geregistreerd op Mijn Simyo? Het zou dus kunnen dat het verbruik een paar uur eerder heeft plaatsgevonden, en later pas geregistreerd werd. Zo zou het kunnen dat als ik om 20:00 internet verbruik, dat pas om 00:30 op Mijn Simyo te staan komt. Dan lijkt het alsof dat iets heel bijzonders is (omdat ik toen bijvoorbeeld al sliep), maar als ik weet dat er vertraging in zat, dan is dat makkelijker te plaatsen.



Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Mocht je nog vragen hebben, kun je die altijd stellen.



@ Raytje en Friesian, dank voor alle tips en hulp!



Groetjes,

Jihane

Reageer