.

Beantwoord

Verwerken verbruiksgegevens

  • 26 June 2014
  • 5 reacties
  • 1185 Bekeken

Ik begrijp dat er een aantal uren verschil zal zijn tussen daadwerkelijk gebruik en getoond verbruik echter, het is nu 20.10 uur op 26 juni en mijn laatst gemeten verbruik van mb's stamt van 00.16 uur, nauwelijks een "paar uur" te noemen lijkt mij, in twintig uur zijn er m.i. behoorlijk wat mb's te verbruiken die in het ergste geval aanzienlijke kosten kunnen genereren en alleen omdat de status niet up to date is binnen gestelde " paar uur "
icon

Beste antwoord door Dries 27 June 2014, 12:20

Bekijk originele reactie

5 reacties

Het bijwerken van je tegoed is gemiddeld een paar uur vertraagd. De vertraging is afhankelijk van het type verbruik: minuten, sms en MB's. Daarnaast wordt tegoed in het trager verwerkt dan binnen Nederland.
https://forum.simyo.nl/newreply.php?p=71283&noquote=1
Reputatie 2
Badge +6
Hoi impali,

Welkom op het forum!

De verbruiksgegevens worden inderdaad met een vertraging verwerkt. Dat is gemiddeld 4 uur. Het kan soms voorkomen dat het iets langer duurt.

Als je helemaal niet belt, een sms stuurt of data verbruikt, wordt je verbruik niet meer bijgewerkt. De datum blijft dan staan waarop er voor het laatst verbruik is geweest. Pas als je weer gebruik maakt van je aansluiting wordt je verbruik weer geüpdatet.

Heb ik je vragen zo goed beantwoord?
waarom kan ik na mijn omzetting niet meer zien hoeveel MB ik nog heb
voorheen kon ik dit aflezen maar naar omzetten is dit niet meer mogelijk  alleen bij het verbruik kun je zien wat ik verbruik heb  (ook hoog ineens)
graag wilde ik hierop een goed antwoord  BVD
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ton23, welkom op het Simyo forum :)

Voor wat betreft je omzetting en wat je ziet op Mijn Simyo; dat heb ik doorgezet naar onze IT afdeling. Zij gaan hier naar kijken, al weet ik niet of dit nog voor het weekeinde gerepareerd kan worden.
Over de reden waarom je nu een hoger dataverbruik hebt kan ik je eigenlijk niet zoveel vertellen. Ik kan niet zien waaraan jouw data op gaat. Enkel de tijdstippen en hoeveelheden, maar dat is ook wat jij normaal gesproken kunt zien op Mijn Simyo.
De meeste telefoons houden het zelf al wel bij tegenwoordig, maar je zou voor in de toekomst ook een app als Onavo Count kunnen installeren om je dataverbruik te monitoren.

Als ik trouwens zo eens kijk naar je kosten, is overstappen naar Sim only dan niet goedkoper voor jou?

Reageer