Skip to main content
Er is een behoorlijk verschil tussen datagebruik volgens Simyo en de datameter op mijn telefoon. Deze maand volgens Simyo ruim 500MB t/m/ 19 april en mijn datameter geeft maar net 306 MB. Meer mensen daar last van?
Even een vraag om wat duidelijkheid te krijgen.

Staat bij de datameter ingesteld dat achtergrondgegevens worden beperkt?
Ik vermoed dat bijna iedereen daar last van heeft. De datameter op je smartphone meet namelijk wel veel maar niet alles. Verreweg de meeste third party datamonitor apps meten trouwens niet zelf, maar geven simpelweg weer wat het OS aan ze doorgeeft. Ik weet niet welke datameter je gebruikt, maar een uitzondering is Onavo Count, die via een omweg het werkelijke dataverbruik monitort. De opgave van Simyo is een weergave van het dataverbruik zoals dat op netwerkniveau wordt geregistreerd. Je mag er dus van uit gaan dat die metingen de werkelijkheid weergeven.



Een andere oorzaak van verschillend dataverbruik zoals gerapporteerd door een app en zoals door Simyo geregistreerd is kan zijn dat de tijdvakken niet exact overeenkomen.
Dank voor de adviezen
Hoi Parohl,



Welkom op het Simyo forum:)



Fijn om te zien dat jij zo snel antwoord hebt gekregen op jouw vraag. Was dit het geval?
Staat bij de datameter ingesteld dat achtergrondgegevens worden beperkt?




Is alles zo duidelijk en heb jij Onavo Count inmiddels gedownload?
Ik weet niet welke datameter je gebruikt, maar een uitzondering is Onavo Count, die via een omweg het werkelijke dataverbruik monitort.




Heren, super bedankt voor jullie hulp!
Onavo Count heb ik inmiddels erop staan en we zullen eens kijken hoe een en ander zich verder ontwikkelt.

Iedereen bedankt voor de adviezen.
Hoi Parohl,



Fijn dat je Onavo hebt geinstalleerd 🙂 Hierdoor moet je verbruik een stuk beter te meten en inzichtelijk zijn! Hou je ons op de hoogte van verdere ontwikkelen?



Alvast bedankt!



Groetjes, Tiury

Reageer