.

Beantwoord

Verbruikgegevens worden zeer laat bijgewerkt

  • 28 August 2014
  • 23 reacties
  • 1059 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Sinds kort wordt het actuele verbruik zowel via de simyo app als op de website zeer laat bijgewerkt soms duurt dit wel 12 tot 24 uur.
Dit is nog nooit zo erg geweest ik vond het juist prettig van simyo dat  het verbruik over de gehele dag wel 6 keer werd bijgewerkt.
Wat is hier aan de hand. Een medewerker van de klanteservice zij dat jullie zijn overgestapt op een nieuw registratie systeem?!
Nou snel kappen daarmee.:( 
icon

Beste antwoord door Dries 1 September 2014, 10:41

Bekijk originele reactie

23 reacties

Hoi m-s.

Of het voor jou een mogelijke oplossing zou zijn kan afhankelijk zijn van je telefoon.
Indien mogelijk zou de app Call Meter 3G een oplossing kunnen zijn. (voorkeuren instellen via linkertoets)
Hiermee kun je bel/sms/data verbruik direct op je telefoon controleren. :)

Groet,
Friesian. 
Reputatie 2
Badge +6
Hoi m-s,

Welkom op het forum! Ik heb je topic verplaatst naar het Mijn Simyo subforum. Hier staan meer gerelateerde topics en wordt je vraag wellicht beter gevonden door andere bezoekers van ons forum :)

Het kan wel eens voorkomen dat het verbruik wat minder snel wordt bijgewerkt als normaal. Meestal zit er een vertraging in van 4 uur, maar soms is dit langer. Dit heeft in ieder geval niet te maken met de update van ons systeem die we hebben gehad. Wat je wel moet weten is dat het verbruik wordt bijgewerkt aan de hand van je daadwerkelijke verbruik. Als jij vandaag voor het laatst belt, een sms verstuurt of data gebruikt en een week lang niets verbruikt, dan zie je over een week de datum van vandaag nog staan.

Heb je wat aan de tip van Friesian?
Hoi.mijn internet verbruik op de app is al 2 dagen niet bijgewerkt!! Komt dit vaker voor ??
Badge
Mijn verbruik is ook sinds 4/9 8.11 uur niet meer bijgewerkt, sindsdien wel gebruik gemaakt van MB's maar weet dus niet hoeveel. Heel irritant dat het niet bijgewerkt is. Vond de frequentie al laag (1-2 keer per dag), maar dit is helemaal weinig vind ik.
Hallo,  

Wanneer het zuiver en alleen gaat om mb verbruik, zou je ook bijvoorbeeld de app My Data Manager kunnen gebruiken.
Die houdt bij het verbruikte hoeveelheid mb d.m.v. wifi, mobiel data en zelfs mb verbruik bij roaming.
Die beschermd ook tegen een te hoog dataverbruik........ maar daarvoor moet je uiteraard ook een betrouwbaar cijfer hebben aan het begin na installatie. 
Maar die zou ik persoonlijk altijd installeren al is het maar voor persoonlijke controle. 

Groet,
Friesian
Wat een idiote antwoorden!! Die simyo app moet toch gewoon werken! (Dus ook vaak worden bijgewerkt). Als antwoord zeggen jullie ja gebruik maar een andere app.... Slechte service als je het mij vraagt
Wat een idiote antwoorden!! Die simyo app moet toch gewoon werken! (Dus ook vaak worden bijgewerkt). Als antwoord zeggen jullie ja gebruik maar een andere app.... Slechte service als je het mij vraagt

Nu ben ik even de draad kwijt, wie is "jullie"? 😕
Wanneer gaat het bijgewerkt worden? Staat bij mij nog steeds op 4/9 7.11 uur!
Bij mij ook grrrrrr
Reputatie 7
Badge +9
Er is inderdaad iets mis. Gegevens worden of niet door KPN aangeleverd of er gaat iets anders mis.
Mijn dataverbruik hou ik op andere manier ook bij. Maar de opmerkingen zijn zeer terecht.
Badge
Mijn verbruik is ook sinds 4 september niet meer bijgewerkt, zowel in de app als op het web. Het zou prettig zijn als we door Simyo proactief worden benaderd (bijv. d.m.v. een servicemail of een mededeling in de app) als er problemen zijn met het bijwerken van het verbruik.
Omdat er meerdere topics zijn waarin dit wordt gesignaleerd, kan ik alleen maar zegggen (ook hier), een moderator zal zich ongetwijfeld melden.......
Zie ook dit topic.
Beste simyo.

Er is duidelijk iets mis met de app.
Ook bij mij is sinds 4 september niets bijgewerkt. En ik heb gewoon gebeld, ge-smst en op het internet gesurft.

Bovendien, ik heb een iPhone 5S, dus 1 van de nieuwste toestellen überhaupt.
Ligt dus niet aan een verouderd model.

Het zou worden gewaardeerd als jullie dit fixen.
Met vriendelijke groet
Inderdaad, sinds 4 september worden de gebruiksgegevens niet meer bijgewerkt.
Ik heb sinds de laatste keer dat de gegevens werden bijgewerkt meerdere keren gebeld en internet gebruikt.
Dit is zowel op de website (Mijn Simyo) als in de Simyo app.
Fijne service, maar niet heus.
Ook bij mij sinds 4 september niet bijgewerkt ! Wel gebruik gemaakt van internet, sms en bellen. Bovendien heb ik de nieuwste iPhone, ligt dus niet aan een oud toestel. Er is dus iets mis met de app. Wordt gewaardeerd als het gefixt wordt
Ik verwacht dat er aan een oplossing wordt gewerkt, het is toch iets waar je regelmatig op kijkt als gebruiker.....
Toch even een vraag van mij om het zekere voor het onzekere te nemen.
Werken de overige functies van de app wel?
Het is inderdaad een zwaktebod om te verwijzen naar andere apps. Tegenwoordig hoort een goed werkende beltegoedapp in het totaalpakket van een provider. Los het op! Daar betalen we abonnement voor. Dan hebben we het nog niet gehad over het 'stiekem' afschrijven van beltegoed terwijl dit onmogelijk is (zie andere topics). Hoogste tijd voor Simyo om weer aan de betrouwbaarheid te gaan werken...
Het is inderdaad een zwaktebod om te verwijzen naar andere apps. 

Toch even een kleine opmerking van mijn kant.
Wanneer ik als advies een hulpmiddel noem wanneer de app niet goed wordt bijgewerkt is dat van mij geen zwaktebod, maar een advies die je daarna ook kunt gebruiken wanneer de perikelen voorbij zijn.
En "stiekum" afschrijven van beltegoed, daar stel ik vraagtekens bij..
Maar dat je op de app wilt kunnen vertrouwen, daar heb je volkomen gelijk in....
Reputatie 1
Badge +1
Bij mij ook. Laatste update
4/9. 7:04
Badge
De overige functies lijken wel te werken, voor zover ik kan beoordelen.
Het blijft alsnog niet accuraat, omdat je niet weet wat je start is na zoveel dagen niet bijgewerkt beltegoed. Fijn dat je het verder met me eens bent, dan zouden we dus ook geen alternatief nodig hebben.
Badge
Het blijft alsnog niet accuraat, omdat je niet weet wat je start is na zoveel dagen niet bijgewerkt beltegoed. Fijn dat je het verder met me eens bent, dan zouden we dus ook geen alternatief nodig hebben.

Mee eens, maar mijn opmerking was een reactie op een vraag van Friesian (werken de overige functies van de app wel?). Via Twitter laat Simyo Nederland inmiddels weten dat de oorzaak van de vertraging is achterhaald en de achterstand zo snel mogelijk wordt ingehaald.
Reputatie 5
Badge +11
Hallo allemaal,

Er was, zoals jullie gemerkt en gelezen hebben, een extra vertraging in de aanvoer van verbruiksgegevens. Hierdoor konden vanaf 4 september Mijn Simyo en de app niet meer worden bijgewerkt.
Inmiddels is de oorzaak achterhaald, is het probleem opgelost en zijn bijna alle gegevens weer bijgewerkt.

Excuses als er onduidelijkheid is ontstaan hierdoor.

Reageer