.

Vraag

Verbruik niet up-to-date zichtbaar

  • 19 March 2012
  • 12 reacties
  • 1318 Bekeken

Badge
Het is vandaag 19-03, en ik zie in mijn simyo mijn verbruik bijgewerkt t/m 15-03-2012. Waarom duurt het zo lang voordat de gegevens zijn bijgewerkt?? Nu lijkt het net alsof ik nog 24 minuten/sms tegoed heb, maar dat is dus (veel) minder. Ik wil natuurlijk wel graag weten hoeveel ik nog heb voordat ik 30 cent per belminuut moet gaan betalen.

Nu is het voor de 2e keer dat mijn verbruik niet up-to date wordt/is bijgehouden op "Mijn simyo".
Het is nu 27 maart, en de laatste verbruiksgegevens lopen t/m 24 maart. Nu weet ik dus nog steeds niet wat ik nu precies verbruikt en nog over heb over maart 2013.

Heb blijkbaar inmidDels hetzelfde probleem. Mijn verbruik blijft maar "hangen" op de stand van 23 maart terwijl het inmiddels al 27 maart is en ik toch echt ge-smst en gebeld heb in de tussenliggen periode. Heel lastig en buitengewoon vervelend.

12 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Liefsteen,

Welkom op het Simyo forum!
Een collega van de Klantenservice zal telefonisch contact opnemen om meer informatie hierover op te vragen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Zojuist heb ik een dergelijke vraag gesteld bij een ander topic. Wellicht kunt u van Simyo hier aub toch een algemeen antwoord opgeven.

Is het verbruik (sms/belminuten) direct zichtbaar?

Zoniet, wanneer word het dan bijgewerkt en up to date weergegeven?


Dit topic is in 1 week al 52 keer bekeken, dus de info is voor meer gebruikers relevant.


Bedankt alvast! Grtjs Sandra
Reputatie 2
Badge +4
Beste Sandra,

Het verbruiksoverzicht is niet real-time, het wordt circa 8x per dag bijgewerkt.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Sandra, Het verbruiksoverzicht is niet real-time, het wordt circa 8x per dag bijgewerkt. Groetjes, Manisha


Bedankt voor je reactie Manisha.

Bij overzicht of verbruik zie ik echter geen datum of tijd staan wanneer het verbruikoverzicht is bijgewerkt. Waar is dat te vinden, en Is er een vaste tijd voor het bijwerken van de gegevens?

Voor zuinige klanten is het zo te zien niet echt handig om je beltegoed te beheren.

Begrijp ik goed dat smsn naar 1244 gratis je beltegoed weergeeft, mits je eerst via mysimyo toestemming hebt gegeven voor automatisch opwaarderen?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Sannie,

Het verbruiksoverzicht wordt niet op vaste tijdstippen bijgewerkt. Als je het verbruiksoverzicht bekijkt kun je aan de hand van het laatst getoonde verbruik zien tot wanneer het is bijgewerkt.

Het is alleen voor prepaid klanten mogelijk om telefonisch het beltegoed op te vragen. Je kunt het resterende bundeltegoed bij een abonnement inzien op je persoonlijke pagina.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Sannie, Het verbruiksoverzicht wordt niet op vaste tijdstippen bijgewerkt. Als je het verbruiksoverzicht bekijkt kun je aan de hand van het laatst getoonde verbruik zien tot wanneer het is bijgewerkt. Het is alleen voor prepaid klanten mogelijk om telefonisch het beltegoed op te vragen. Je kunt het resterende bundeltegoed bij een abonnement inzien op je persoonlijke pagina. Groetjes, Manisha




Helaas begrijp ik nog steeds niet waar ik kan vinden tot wanneer het is bijgewerkt... :(

Ik zie hoeveel ik heb verbruikt bij tabblad Verbruik oftewel mijn Verbruikskosten, echter, daar staat "Bekijk je verbruik van de huidige maand" maar niet tot wanneer.....

Ik zie bij tabblad Overzicht hoeveel Tegoed cq minuten/sms ik nog heb

Maar ik vind nergens de status ofwel het tijdstip, van het moment van bijwerken. Dus of deze getallen van vandaag zijn of van gisteren is mij nu niet bekend.

Kunt u mij aub nog vertellen of en zo ja waar dat dan zichtbaar is?!

Bedankt wederom.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Sannie,

Als je klikt op het verbruiksoverzicht van de huidige maand kun je aan de hand van het laatste gesprek/sms-bericht nakijken tot wanneer het verbruik is bijgewerkt. Als je na het laatst getoonde verbruik nog gebruik hebt gemaakt van de aansluiting moet dit nog verwerkt.

Groetjes,

Manisha
Badge
Sorry hoor, vind het fijn dat je op mn posts reageert, maar de antwoorden blijven zo vaag. Je kan met het verbruiksoverzicht op je persoonlijke pagina namelijk NIET zien tot wanneer het gebruik is verwerkt... Ik kan hooguit zien dat het nog niet is verwerkt, niet wanneer het voor het laatst is verwerkt

De teller van vanmorgen staat nog op dezelfde stand, terwijl ik vanmorgen diverse smsjes heb gestuurd en om 1430u en 18u heb getelefoneerd.

Wanneer word dat dan wel verwerkt, misschien snachts, of pas smorgens?
Reputatie 5
Badge +10
Het verbruik wordt niet op exact dezelfde tijdstippen verwerkt. Er staat inderdaad ook niet op je persoonlijke pagina wanneer het voor het laatst is bijgewerkt. Wij kunnen namelijk geen real time verbruik laten zien. Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.
Reputatie 7
Badge +9
Er staat inderdaad ook niet op je persoonlijke pagina wanneer het voor het laatst is bijgewerkt. Wij kunnen namelijk geen real time verbruik laten zien.
Het tonen wanneer het verbruik voor het laatst is geupdate heeft niets te maken met real time verbruik tonen.
Het enige wat de gevraagd wordt is om dit:
"Verbruik voor ***** tussen 01-05-2012 en 31-05-2012"
in dit:
"Verbruik voor *** tussen 01-05-2012 en 31-05-2012 (Laatste geüpdate op: 22-05-2012 12:16)"
te veranderen. Dat moet kunnen toch?
Badge
Hallo klantenservice,
Ik had gisteren of eergisteren nog maar 0.70 cent beltegoed. Daarmee kon ik niet meer sms-en. Er stond; uw beltegoed is beneden de 1 Euro. Daarom lukte het niet, terwijl een sms-je toch maar 0.10 kost. Wel kon ik nog bellen, terwijl je daar meer voor betaalt. Gisteravond 2 hele korte gesprekjes gevoerd en er is nog steeds niets van die 0.70 cent afgeschreven. Ik ga bijna denken dat hier sprake is van moedwil en dat ik een gesprek ga voeren van enkele minuten en dan in het tarief van 0.30 val.
Reputatie 5
Badge +10
Het tonen wanneer het verbruik voor het laatst is geupdate heeft niets te maken met real time verbruik tonen.
Het enige wat de gevraagd wordt is om dit:
"Verbruik voor ***** tussen 01-05-2012 en 31-05-2012"
in dit:
"Verbruik voor ***** tussen 01-05-2012 en 31-05-2012 (Laatste geüpdate op: 22-05-2012 12:16)"
te veranderen. Dat moet kunnen toch?


Hier gaat zeker naar gekeken worden.

Hallo klantenservice,
Ik had gisteren of eergisteren nog maar 0.70 cent beltegoed. Daarmee kon ik niet meer sms-en. Er stond; uw beltegoed is beneden de 1 Euro. Daarom lukte het niet, terwijl een sms-je toch maar 0.10 kost. Wel kon ik nog bellen, terwijl je daar meer voor betaalt. Gisteravond 2 hele korte gesprekjes gevoerd en er is nog steeds niets van die 0.70 cent afgeschreven. Ik ga bijna denken dat hier sprake is van moedwil en dat ik een gesprek ga voeren van enkele minuten en dan in het tarief van 0.30 val.


Hoi margaretha,

Het verbruik kan bij Simyo met een vertraging worden verwerkt. Bij prepaid is er geen sprake van een tarief van 0,30 cent. Dit is alleen het geval als je een Simyo abonnement hebt en je buiten de bundel belt. Sms-en vanaf de website is inderdaad niet mogelijk wanneer je beltegoed lager ligt dan 1 euro. Vanaf je toestel kun je echter wel een sms sturen.

Groetjes,

Alex

Reageer