Ja, ook ik als forum expert kan wel eens aanlopen tegen iets wat vreemd is, of er vreemd uitziet. Gisteren, 29 maart 2016, werd ik omstreeks 7:30 uur wakker en zag ik dat Ziggo storing had. Ik kon dus niet op m'n wifi. Ik heb toen voor ongeveer een uur / 1.5 uur op m'n dataverbinding zitten internetten. Omstreeks 09:00 uur was de storing bij Ziggo opgelost, dus data uit en wifi aan. Iets wat ik hier ook altijd meegeef als tip. Er word hier ook wel eens geadviseerd om je internet op netwerk niveau uit te zetten maar dat is a omslachtig en b moet dat niet nodig zijn vind ik.
Nu vraag ik mij af of Simyo een glazen bol heeft, want het verbruik tussen 07:30 uur en 09:00 uur is niet gemeten, maar er is wel verbruik gemeten rond 04:30 uur op het moment dat ik nog in dromenland was en m'n telefoon met geen enkele vorm van internet verbonden was.
Ook gisteren avond is er verbruik gemeten die ik niet kan verklaren. Het gaat weliswaar om een klein beetje data maar vind het tocht apart. Mijn Data stond op dat tijdstip niet aan. Ik zat voetbal te kijken en ondertussen op Facebook.
Dit zou dus kunnen betekenen dat mijn telefoon, ondanks dat 3G/4G uit stond toch data verbruikt. Iets wat dus absoluut niet zou mogen, want wie wint daar nou iets mee. Of gaat er toch iets mis bij Simyo?
Of zijn het de Chinezen die ons in het westen bespioneren? 😃
Het gaat in deze om kleine verbruiksaantallen maar vind het toch wel een onderzoekje waard..
Bladzijde 5 / 8
Krijg je als hoofdrolvertolker ook een royaal landhuis-loon?:P
De klokkenluider van de Notre Dame Ray?
Die had een boggel, ik een kronkel in m'n kop haha :D
@Friesian.. Voor deze rol moet ik zelf betalen elke maand 😛
@Friesian.. Voor deze rol moet ik zelf betalen elke maand 😛
@Friesian.. Voor deze rol moet ik zelf betalen elke maand :P
🙂
Samantha,
Ik denk dat je 8 uur theorie niet op gaat helaas. :(
Laatst gemeten verbruik op 22 mei 2017 (gisteren) was : 14:20:34
Laatst gemeten verbruik op 23 mei 2017 (vandaag) was: 3:07:57 en toen lag ik nog in m'n mand 🙂
Ik denk dat je 8 uur theorie niet op gaat helaas. :(
Laatst gemeten verbruik op 22 mei 2017 (gisteren) was : 14:20:34
Laatst gemeten verbruik op 23 mei 2017 (vandaag) was: 3:07:57 en toen lag ik nog in m'n mand 🙂
Hoi Ray,
Ja die gaat helaas niet altijd op. Mijn theorie geldt alleen als het netwerk na 8 uur automatisch de sessie stopzet zodat wij deze in rekening kunnen brengen. Op hetzelfde moment wordt er automatisch zelf weer een nieuwe sessie gestart, omdat de internetverbinding zelf wel door blijft lopen. Dit is bijvoorbeeld bij jou gebeurd op 15-05-2017 om 05:22:14 uur. De sessie ervoor was begon op 14-05-2017 om 21:22:14 uur, de sessie erna begon op 15-05-2017 om 13:22:14 uur.
Daarnaast zijn er nog een aantal andere redenen waarom je die tijdstippen in je verbruik ziet, maar die redenen zijn dus nog een beetje onduidelijk. Hierover proberen we bij de netwerkspecialisten duidelijkheid te krijgen. Had je op 23 mei 2017 om 3:07:57 weer je internet uitgezet of je telefoon op vliegtuig stand staan? We gaan vrijdag die meneer bellen, dus dan kan ik deze situatie meteen aan hem voorleggen.
Groetjes,
Samantha
Ja die gaat helaas niet altijd op. Mijn theorie geldt alleen als het netwerk na 8 uur automatisch de sessie stopzet zodat wij deze in rekening kunnen brengen. Op hetzelfde moment wordt er automatisch zelf weer een nieuwe sessie gestart, omdat de internetverbinding zelf wel door blijft lopen. Dit is bijvoorbeeld bij jou gebeurd op 15-05-2017 om 05:22:14 uur. De sessie ervoor was begon op 14-05-2017 om 21:22:14 uur, de sessie erna begon op 15-05-2017 om 13:22:14 uur.
Daarnaast zijn er nog een aantal andere redenen waarom je die tijdstippen in je verbruik ziet, maar die redenen zijn dus nog een beetje onduidelijk. Hierover proberen we bij de netwerkspecialisten duidelijkheid te krijgen. Had je op 23 mei 2017 om 3:07:57 weer je internet uitgezet of je telefoon op vliegtuig stand staan? We gaan vrijdag die meneer bellen, dus dan kan ik deze situatie meteen aan hem voorleggen.
Groetjes,
Samantha
Mijn internet, via jullie, stond al vanaf de middag er voor uit. Vanaf dat moment was Wifi aan. Op het genoemde tijdstip, 23 mei 2017 om 3:07:57, stonden zowel Mobiel als Wifi uit want toen sliep ik nog. Mobiel internet ging pas ruim 2 uur later aan, omstreeks 05:15 uur, want toen ging ik met de auto naar het werk.
En juist om die reden snap ik dat tijdstip van 23 mei 2017 om 3:07:57 niet.
En juist om die reden snap ik dat tijdstip van 23 mei 2017 om 3:07:57 niet.
Hoi Ray,
Sorry, op dit moment ben ik diegene die excuses aan moet bieden... Zoals je ziet, is het enorm druk. Hier op het forum, maar ook op onze andere kanalen. Daarom is het telefoongesprek er vandaag bij in geschoten. Ik ga ervoor zorgen dat je alsnog zo snel mogelijk antwoord op deze vraag krijgt.
Dat toen je mobiel internet uit stond, maakt dit een goed voorbeeld om bij deze meneer neer te leggen. Want dit is precies waar de grote vraag om draait. Heel erg bedankt voor het doorgeven!
Ik hoop dat ik volgende week wel antwoord op deze vraag kan geven. Alvast een fijn weekend! :D
Groetjes,
Samantha
Sorry, op dit moment ben ik diegene die excuses aan moet bieden... Zoals je ziet, is het enorm druk. Hier op het forum, maar ook op onze andere kanalen. Daarom is het telefoongesprek er vandaag bij in geschoten. Ik ga ervoor zorgen dat je alsnog zo snel mogelijk antwoord op deze vraag krijgt.
Dat toen je mobiel internet uit stond, maakt dit een goed voorbeeld om bij deze meneer neer te leggen. Want dit is precies waar de grote vraag om draait. Heel erg bedankt voor het doorgeven!
Ik hoop dat ik volgende week wel antwoord op deze vraag kan geven. Alvast een fijn weekend! :D
Groetjes,
Samantha
Fijn weekend :)
En dat het druk is had ik al gezien. 😃
En dat het druk is had ik al gezien. 😃
Pff! Het is echt ongelooflijk druk. Vooral vergeleken met voorgaande maanden. Gelukkig zijn jullie er!
:$
Het is echt drukker dan normaal ja. Veel vragen over roaming, prepaid internet / opwaarderen wat niet helemaal goed gaat en ik zag weer hoogverbruik problemen.
Het is echt drukker dan normaal ja. Veel vragen over roaming, prepaid internet / opwaarderen wat niet helemaal goed gaat en ik zag weer hoogverbruik problemen.
Vooral het buitenland stukje wat eraan zit te komen inderdaad. Mensen willen goed geïnformeerd zijn en dat is juist slim 🙂 Prepaid is een dingetje maar gelukkig zijn we dat aan het oplossen! Samantha zal zsm terugkomen op jouw eigen topic-onderwerp 🙂
Ik zie haar bericht wel verschijnen.
Hi Ray,
Samantha's reactie zal vlug verschijnen, sorry voor het wachten. Iedereen op de werkvloer kan je garanderen dat dit onderzoek in volle gang is.
Groetjes,
Jihane
Samantha's reactie zal vlug verschijnen, sorry voor het wachten. Iedereen op de werkvloer kan je garanderen dat dit onderzoek in volle gang is.
Groetjes,
Jihane
Hoi Ray,
Ik heb weer even een nieuwe update voor je. We hebben zojuist de vraag: 'Hoe kan een datasessie starten als mobiele data uit staat of de telefoon in vliegtuig stand staat?' nogmaals voorgelegd aan de manager van de netwerkspecialisten. Gelukkig hebben we weer contact met haar kunnen krijgen :)
Ze had een paar scenario's, maar het kwam er eigenlijk op neer dat ze het antwoord eigenlijk ook niet wist. Verrassing.
Ze gaat nu een team opzetten die verschillende scenario's gaan testen. Wat gebeurt er als internet uit staat? Wat gebeurt er als de vliegtuig stand ingeschakeld is? Wat gebeurt er als je internet uit hebt staan, maar iemand probeert je bijvoorbeeld een Whatsapp'je te sturen? Wat gebeurt er als een datasessie iets later doorgegeven wordt?
Ik hoop dat ze ons na dit getest wel een concreet antwoord kunnen geven. Anders gaan we zelf een test-team oprichten 😛 Is dat goed?
Nog even geduld dus. Ik ben volgende week op vakantie, maar ik hoop dat ik na mijn vakantie goed nieuws kan brengen. Of hopelijk kan iemand anders eerder nog verslag aan je uitbrengen.
Groetjes,
Samantha
Ik heb weer even een nieuwe update voor je. We hebben zojuist de vraag: 'Hoe kan een datasessie starten als mobiele data uit staat of de telefoon in vliegtuig stand staat?' nogmaals voorgelegd aan de manager van de netwerkspecialisten. Gelukkig hebben we weer contact met haar kunnen krijgen :)
Ze had een paar scenario's, maar het kwam er eigenlijk op neer dat ze het antwoord eigenlijk ook niet wist. Verrassing.
Ze gaat nu een team opzetten die verschillende scenario's gaan testen. Wat gebeurt er als internet uit staat? Wat gebeurt er als de vliegtuig stand ingeschakeld is? Wat gebeurt er als je internet uit hebt staan, maar iemand probeert je bijvoorbeeld een Whatsapp'je te sturen? Wat gebeurt er als een datasessie iets later doorgegeven wordt?
Ik hoop dat ze ons na dit getest wel een concreet antwoord kunnen geven. Anders gaan we zelf een test-team oprichten 😛 Is dat goed?
Nog even geduld dus. Ik ben volgende week op vakantie, maar ik hoop dat ik na mijn vakantie goed nieuws kan brengen. Of hopelijk kan iemand anders eerder nog verslag aan je uitbrengen.
Groetjes,
Samantha
Ik ga nu zelf ook wat zaken testen. Start daar Maandag mee. Fijne vakantie
Ik kom dit draadje voor het eerst tegen, en volg het met belangstelling.
Is er iemand die heeft gekeken naar, of toegang heeft tot specificatie documenten van deze protocollen?
Het kan niet anders dan dat er op allerlei niveau's van communicatie zeer lijvige documenten
zijn die tot in detail het protocol beschrijven. Een beetje de omgekeerde route om dit op het oog vreemde verschijnsel te verklaren.
Is er iemand die heeft gekeken naar, of toegang heeft tot specificatie documenten van deze protocollen?
Het kan niet anders dan dat er op allerlei niveau's van communicatie zeer lijvige documenten
zijn die tot in detail het protocol beschrijven. Een beetje de omgekeerde route om dit op het oog vreemde verschijnsel te verklaren.
Hoi Wim,
Ik mag / we mogen aannemen dat als die protocollen er bij KPN zijn, waar je eigenlijk wel van uit mag gaan, dat deze ook bestudeert zijn. In dat geval hadden ze allang kunnen aangeven hoe het daadwerkelijk zit.
Maar het feit dat zelfs de manager van de netwerkspecialisten bij KPN niet eens weet hoe het zit baart mij eigenlijk wel zorgen. Dat ze nu dingen willen testen, die ik deels zelf al getest had, is op zich wel positief te nemen. Ze nemen het dus wel serieus op ook al duurt het wat lang, veeeeeel te lang.
Zoals je wellicht eerder heb gelezen hebben mijn vragen toch het één en ander veroorzaakt. Ik heb Pandora's box geopend :D
Simyo treft in mijn ogen geen enkele blaam. Zij zijn ook afhankelijk van KPN in deze.
Ik ga komende week 3 dingen testen.
- 2x wat er gebeurt als ik in de ochtend voor het eerst mobiel internet aan zet. (maandag & dinsdag)
- 2x wat er gebeurt als ik in de ochtend voor het eerst mobiel internet aan zet nadat mobiel uit vliegtuigstand kwam. (woensdag & donderdag)
- 2x wat er gebeurt als ik in de ochtend voor het eerst mobiel internet aan zet nadat ik internet op mijn Simyo in de nacht uit had staan en deze dus eerst weer aan zet. (vrijdag en zaterdag).
Ik ga daar een mooie tabelletje van maken en waarbij ik mijn bevinding in noteer en van de eerste tijd die MijnSimyo noteert en die KPN dus aanlevert aan Simyo.
Ik mag / we mogen aannemen dat als die protocollen er bij KPN zijn, waar je eigenlijk wel van uit mag gaan, dat deze ook bestudeert zijn. In dat geval hadden ze allang kunnen aangeven hoe het daadwerkelijk zit.
Maar het feit dat zelfs de manager van de netwerkspecialisten bij KPN niet eens weet hoe het zit baart mij eigenlijk wel zorgen. Dat ze nu dingen willen testen, die ik deels zelf al getest had, is op zich wel positief te nemen. Ze nemen het dus wel serieus op ook al duurt het wat lang, veeeeeel te lang.
Zoals je wellicht eerder heb gelezen hebben mijn vragen toch het één en ander veroorzaakt. Ik heb Pandora's box geopend :D
Simyo treft in mijn ogen geen enkele blaam. Zij zijn ook afhankelijk van KPN in deze.
Ik ga komende week 3 dingen testen.
- 2x wat er gebeurt als ik in de ochtend voor het eerst mobiel internet aan zet. (maandag & dinsdag)
- 2x wat er gebeurt als ik in de ochtend voor het eerst mobiel internet aan zet nadat mobiel uit vliegtuigstand kwam. (woensdag & donderdag)
- 2x wat er gebeurt als ik in de ochtend voor het eerst mobiel internet aan zet nadat ik internet op mijn Simyo in de nacht uit had staan en deze dus eerst weer aan zet. (vrijdag en zaterdag).
Ik ga daar een mooie tabelletje van maken en waarbij ik mijn bevinding in noteer en van de eerste tijd die MijnSimyo noteert en die KPN dus aanlevert aan Simyo.
Managers zijn, ook bij KPN al lang niet meer mensen die van alles het meeste weten.
Het zijn mensen die budgetten kunnen beheren, en als je geluk hebt ook weten hoe
ze mensen moeten motiveren.
Het zijn mensen die budgetten kunnen beheren, en als je geluk hebt ook weten hoe
ze mensen moeten motiveren.
En hun sociale netwerken beheren 🙂
Het enige wat wij op dit moment kunnen doen is het aanjagen van de Netwerkspecialisten. Als de manager zelf niet alle informatie heeft, kunnen wij alleen zoveel mogelijk aansturen en aandringen op het feit dat ze deze informatie gaat opzoeken. Het proces is wel 'slopend' te noemen. Ik hoop dat we in hiermee in de toekomst alle vragen goed kunnen beantwoorden over dit onderwerp. Of dat zij de antwoorden beter paraat hebben na deze ervaring.
Wij wachten ook met spanning op de uitslag van deze testen. Het is zeker goed dat ze dit doen zodat het voor eens en altijd uitgezocht kan worden.
Wij wachten ook met spanning op de uitslag van deze testen. Het is zeker goed dat ze dit doen zodat het voor eens en altijd uitgezocht kan worden.
M'n eigen testen zijn een beetje in 't honderd gelopen. Enige wat ik kan concluderen is dat er starttijden van sessies zichtbaar zijn in MijnSimyo die ik niet kan thuisbrengen. Ook dat er elke keer een sessie zou starten 2 uur voor dat ik daadwerkelijk mijn verbinding op de bewuste dag voor de eerste keer aanzet blijft merkwaardig.
Ik hoop dus van ganse harte dat KPN nou eens over de brug komt met een duidelijk antwoord. Duurt nu echt allemaal veel te lang.
Ik hoop dus van ganse harte dat KPN nou eens over de brug komt met een duidelijk antwoord. Duurt nu echt allemaal veel te lang.
Enig voorbehoud lijkt er te zijn., zo lees ik bij gegevensgebruik.
Gemeten door uw apparaat. Mogelijk meet de serviceprovider het gegevensgebruik anders.
Het verbaast mij ook dat Simyo, zo dichtbij de bron, nu nog moet aanjagen, rijkelijk laat, bij de netwerkspecialisten. Een dochter, vriendelijke dame dat wel, van KPN.
Gemeten door uw apparaat. Mogelijk meet de serviceprovider het gegevensgebruik anders.
Het verbaast mij ook dat Simyo, zo dichtbij de bron, nu nog moet aanjagen, rijkelijk laat, bij de netwerkspecialisten. Een dochter, vriendelijke dame dat wel, van KPN.
En heb je ook een link?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.