.

Beantwoord

Update uitgevoerd Simyo per ongeluk code ingevoerd ,hoe kan ik dit verwijderen?

  • 4 February 2016
  • 23 reacties
  • 583 Bekeken

vraagje hoe kan ik de code die ik heb ingevoerd verwijderen telkens als ik mijn toestel aanzet moet ik de code invoeren zeer lastig
mvg john
icon

Beste antwoord door Sean 5 February 2016, 14:03

Bekijk originele reactie

23 reacties

Bedoel je de pincode om je simkaart te ontgrendelen? Dat uitzetten doe je in de beveiligingsinstellingen van je telefoon.
Ik denk dat hij bedoelt dat wanneer je de app gebruikt, iedere keer moet inloggen, heb dat n.m ook drug irritant
Badge
Inderdaad zeer irritant dat je de app nu iedere keer opnieuw moet inloggen. Hoop dat dat nog aangepast wordt, vind dat niet zo'n hele verbetering
Een code voor de app is tot daar aan toe. Er had beter aansluiting gezocht kunnen worden bij de bankiersapp, daar moet je dat ook, maar het zou "handig" geweest zijn als je een cijfercode in kon stellen. Er had beter even gewacht kunnen worden. Ik lees bij de nieuwe update,, wanneer komt die update? Samenvattend: ik ben hier niet blij mee.
vraagje hoe kan ik de code die ik heb ingevoerd verwijderen telkens als ik mijn toestel aanzet moet ik de code invoeren zeer lastig
mvg john
Dat overkwam mij ook. Je hebt de instelling van je telefoon vanuit het Simyo menu gewijzigd. Dus nu moet je in je telefoonmenu beveiliging weer in instellen wat je wilt. Vegen, code, niets o.i.d. Domme insteek van simyo want hij blijft dat steeds vragen naar activeren Let op etc. Dan moet je annuleren intikken en dan je wachtwoord invoeren . Ik hoop dat het niet te lang duurt voordat je daar een cijfercode voor kunt gebruiken. Mindere actie van de appbouwers naar mijn mening. Als ik mobiel bankier moet ik ook een 5 cijferige code invoeren, maar mis wel dat blauwe "Let op U moet een patroon, pincode of wachtwoord etc invoeren. Ik heb een veegbeveiliging op mijn telefoon, anders kan niemand er in als ik onwel word en men mijn ICE (incase of emergency) nummer wil zoeken.
@john57

Je hebt een reactie als antwoord gemarkeerd dus gebruik ik dat als referentie.

Het verwijderen van de app en weer installeren is een optie maar niet nodig...

Wanneer je bij instellingen op je telefoon - applicatiebeheer - cache leegt en gegevens wist van de simyo app kun je de app opnieuw instellen.
Wanneer je bij het opnieuw activeren alleen telefoonnummer en wachtwoord ingeeft zal de app niet telkens om de (pin)code vragen wel om het wachtwoord

Het is dus of het wachtwoord of de pincode waar om gevraagd wordt.

Friesian
hallo Friesian had de app verwijderd maar kreeg nog steeds te maken met wachtwoord.
heb gezocht bij instellingen maar kan helaas geen applicatiebeheer vinden om verder te gaan.
mvg John

Het is dus of het wachtwoord of de pincode waar om gevraagd wordt.

Friesian

Hoi john57.

Bij de nieuwe versie van de app is het wachtwoord of de pincode een ingebouwde verplichting voor de beveiliging vanwege extra functies. Dus verwijderen app of de door mij genoemde methode en daarna opnieuw weer in werking stellen maakt geen verschil.
De app vraagt om het wachtwoord of de pincode, met 1 van die 2 krijg je dus telkens te maken.

Sorry kan geen ander nieuws voor je brengen.
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/de-nieuwe-mijn-simyo-app-laat-weten-ervan-vindt-32084

Wanneer je niet blij met de vernieuwde app bent raad ik je aan daar je kenbaar te maken. Die topic is het verzamel-topic geworden waar klanten hun bevindingen kunnen aangeven.

Suuk 6
Friesian
Reputatie 5
Badge +8
Hoi allemaal,

Voor degene die voor het eerst reageren op het forum: van harte welkom!

Goed om te zien dat jullie elkaar hier zo goed helpen. Er zijn een aantal antwoorden en tips gegeven en er lijkt een beetje onduidelijkheid te zijn over het exacte probleem. Ik ga mijn best doen om jullie verder te helpen :)

@John57, wat vervelend dat het gebruiken van de nieuwe App nog niet helemaal soepel verloopt. Bedoel je de code die je moet invoeren om in te loggen in de App? In dat geval geeft Friesian het juiste antwoord en kun je de App opnieuw instellen, zodat je weer kunt inloggen met je wachtwoord.
Als je een andere code bedoelt hoor ik het graag van je, zodat ik je daarmee kan helpen.

@Pietertje & Moos68, Jammer dat jullie niet tevreden zijn over deze aanpassing. Dit hebben we gedaan om de persoonsgegevens van onze klanten beter te beschermen. Bovendien kun je met de App een aantal handelingen doen die geld kosten, zoals je bundels aanpassen.

@Jasper002, ik heb goed nieuws 🙂 Het is mogelijk om in te loggen met een cijfercode in plaats van je wachtwoord. Dit stel je in door op het icoontje rechtsboven te klikken.

Als jullie verder nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! En feedback over de App is hier van harte welkom.

Groetjes,
Sean

@Raytje & Friesian bedankt voor jullie hulp!
heren had een update van simyo uitgevoerd,en daarna had je een code om de telefoon te ontgrendelen .
dus elke keer als ik mijn telefoon nu gebruikt moet ik eerst een code invoeren om uiteindelijk mijn telefoon normaal te kunnen gebruiken
mvg john
Dus de .(pin)code van Simyo functioneert nu als schermvergrendeling (?) ! Erg vreemd !
Bij mij is het zo dat ik enkel de sim(s) app ontgrendel.
Na de update werd mij gevraagd om een pincode, dat heb ik dus gedaan. Vandaar ik nu elke keer een code moet invoeren om mijn telefoon te gebruiken.

Mvg John
Beste John.

Vermoedelijk staat capslock aan. Allemaal hoofdletters wordt op internet gelezen als schreeuwen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi John57,

Zoals je ziet heb ik jouw bericht even aangepast zodat deze niet helemaal in hoofdletters staat. Dit zorgt ervoor dat het topic goed leesbaar blijft.

Het is zeker niet de bedoeling dat er een code op jouw telefoon wordt gezet als je er 1 instelt voor de Mijn Simyo App. We gaan natuurlijk zo snel mogelijk een oplossing voor je zoeken. Hiervoor heb ik wat gegevens van je nodig.

- Welk merk en model toestel gebruik je op dit moment?
- Welke softwareversie staat hierop geïnstalleerd?

Als je mij deze 2 punten kunt geven, ga ik het voor je doorzetten. Alvast bedankt.

@Friesian, heel erg bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela
Hallo Angela hier het type telefoon sony lt26i.
softwhare versie android4.1.2
mvg John
Reputatie 6
Badge +10
Hoi john57,

Bedankt voor deze gegevens. We gaan kijken hoe dit ineens mogelijk is! Voor nu kan ik je adviseren om deze toestelblokkade uit te zetten. Dit doe je door te gaan naar Settings > Beveiliging en dan zet je 'Schermbeveiliging' uit. Hierdoor vraagt jouw telefoon niet telkens om deze pincode 🙂. Laat je me weten of het is gelukt?

Groetjes, Tiury
hallo tiury alles uit gezet maar krijg nog steeds het wachtwoord
hallo ben er eindelijk uit,in instellingen alle referenties wissen,eindelijk kan ik mijn telefoon weer normaal gebruiken.
ik wil een ieder die meegedacht hebt vriendelijk danken voor alle moeite.
mvg john
Reputatie 7
Badge +10
Hoi John57,

Ah, kijk eens aan! Wat fijn dat je deze oplossing hier hebt gedeeld! Andere forumleden hebben hier ook nog wat aan. Heel fijn dat het voor jou nu opgelost is. Kun je de app nu nog wel goed gebruiken?

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
hallo Angela kan de app gebruiken moet wel inloggen ,maar dat wisten we.
mvg John
Reputatie 7
Badge +10
Hoi John,

Het inloggen in de app blijft inderdaad. Fijn dat je hem goed kunt gebruiken verder. We kunnen dan in ieder geval deze oplossing ook gebruiken voor andere forumleden 😃 Bedankt!

Groetjes,
Angela
Hallo,

Ik heb de hele trukendoos opengegooid, en alles zoals hierboven uitgeprobeerd maar niets werkt. Iedere keer dat ik mijn mobiel wil gebruiken moet ik in het startscherm een wachtwoord invullen.
Inmiddels heb ik de Simyo App verwijderd, want ik wil absoluut geen App, buiten Samsung die mij verplicht om een wachtwoord in te toetsen om te openen. Daarna weer opnieuw opgestart en je gelooft het niet ...... ik krijg nog steeds het schermpje waarop ik mijn wachtwoord moet invullen.
Ben er helemaal flauw van, beter gezegd, flink geïrriteerd! Hoe krijg ik het helemaal van mijn toestel af?

Ik heb een Samsung SIII mini Android 4.2.2.
Iemand een oplossing?

Vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Paultje61,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat onhandig dat je de pincode niet van je telefoon afkrijgt 😞 Vooral niet met alle tips die hier gegeven zijn.

Heb je ook geprobeerd om alle referenties te wissen binnen de instellingen van de beveiliging? Kun je eventueel printscreens meesturen van deze instellingen? Wie weet zien wij nog iets aangevinkt staan wat niet de bedoeling is. Alvast bedankt!

Groetjes,
Angela

Reageer