Skip to main content
Hallo,



De einddatum van je abonnement vind je bij 'jaar of maand', hier staat dat mijn abonemment afloop op 12 juli. Maar er staat ook "Je abonnement loopt door zo lang je de bundel niet wijzigt". Moet ik hieruit concluderen dat mijn abonnement dus toch niet op houd op 12 juli?



Groet, Paul
Zolang je je abonnement niet opzegt, blijft je abonnement met hetzelfde tarief doorlopen. Wel is je abonnement vanaf dan maandelijks opzegbaar.



Als je tevreden bent met Simyo zou je dan ook gewoon het abonnemen door laten lopen.



Ik ben toch benieuwd naar de uitleg van een moderator over de zinnen:
De einddatum van je abonnement vind je bij 'jaar of maand'. Je abonnement loopt door zo lang je de bundel niet wijzigt. Zodra je de bundel wijzigt wordt je abonnement met een maand verlengd.

Hoi Paulvawnee, wat leuk dat je deze vraag op hier op het forum stelt :)



De volledige tekst uit de tekstballon die die je aanhaalt is deze:

Hoe lang loopt mijn abonnement?

De einddatum van je abonnement vind je bij 'jaar of maand'. Je abonnement loopt door zo lang je de bundel niet wijzigt. Zodra je de bundel wijzigt wordt je abonnement met een maand verlengd. De opzegtermijn voor je abonnement is 1 maand. Je kunt belminuten, sms'jes, en MB's niet meenemen naar de volgende maand.



Deze tekst staat altijd op Mijn Simyo, of je nu een maandelijks opzegbaar en een jaarcontract hebt. Die einddatum heb je zelf al gevonden.

Als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt, en je wijzigt op bijvoorbeeld 15 juni je bundel, dan kun je die maand niet opzeggen en loopt je abo in elk geval tot 31 juli.

Als je niets doet, blijft je abonnement zoals ie nu is, tot de dood ons scheidt. Bij wijze van spreken. En dan maakt het niet uit of je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt, of een jaarabonnement.



Is het zo een beetje duidelijk?



Groentjuh, wat denk jij ervan?
Echt duidelijk is die tekst niet. Gelukkig jouw uitleg wel, Ernst.



Ik denk dat deze tekst kandidaat moet zijn om verbeterd te worden:



Je abonnement loopt door zo lang je de bundel niet wijzigt of opzegt.



De uitleg: "Als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt, en je wijzigt op bijvoorbeeld 15 juni je bundel, dan kun je die maand niet opzeggen en loopt je abo in elk geval tot 31 juli." is niet echt af te leiden uit de zin "Zodra je de bundel wijzigt wordt je abonnement met een maand verlengd." Die zin is dan ook wat ongelukkig gekozen voor jaarabonnees. Die kunnen daardoor denken dat het wijzigen van hun bundels tijdens het jaarabonnement betekent dat ze nog een maand extra vast zitten aan Simyo. Ik denk dan ook dat nog even goed naar die tekst gekeken moet worden!
Echt duidelijk is die tekst niet. Gelukkig jouw uitleg wel, Ernst.



Ik denk dat deze tekst kandidaat moet zijn om verbeterd te worden:



Je abonnement loopt door zo lang je de bundel niet wijzigt of opzegt.



De uitleg: "Als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt, en je wijzigt op bijvoorbeeld 15 juni je bundel, dan kun je die maand niet opzeggen en loopt je abo in elk geval tot 31 juli." is niet echt af te leiden uit de zin "Zodra je de bundel wijzigt wordt je abonnement met een maand verlengd." Die zin is dan ook wat ongelukkig gekozen voor jaarabonnees. Die kunnen daardoor denken dat het wijzigen van hun bundels tijdens het jaarabonnement betekent dat ze nog een maand extra vast zitten aan Simyo. Ik denk dan ook dat nog even goed naar die tekst gekeken moet worden!




Zet je 'm hierin, Groentjuh?

Reageer