.

Beantwoord

Stopt Simyo met een registratieplicht?

  • 10 April 2017
  • 6 reacties
  • 229 Bekeken

Gaat Symio bij een registratieplicht - evenals in België - ook in Nederland stoppen, want dan ga ik nu liever over op een andere provider dan dat ik gehaast iets nieuws moet zoeken.
icon

Beste antwoord door Asma 12 April 2017, 17:15

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pleever,

Welkom bij het Simyo Forum!

Ik snap niet honderd procent wat je bedoelt met een registratieplicht. Wel kan ik je twee dingen vertellen: de Belgische variant van Simyo heeft ontzettend weinig te maken met de Nederlandse Simyo. We delen eigenlijk alleen een naam. Dus als zij een verandering hun beleid doorvoeren, dan zegt dat echt helemaal niets over eventuele veranderingen bij ons.

Verder word je altijd op de hoogte gehouden van grote veranderingen. Mocht er dus iets veranderen, dan krijg je daar bericht van.

Als dit je niet geruststelt, dan wil ik je vragen om meer uit te breiden over wat je bedoelt 🙂 Dan kan ik gerichter antwoord geven op je vraag.

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Registratieplicht;

https://tweakers.net/nieuws/123341/aldi-talk-en-simyo-stoppen-in-belgie-wegens-registratieplicht.html

https://www.providers.nl/2036/ministerie-wacht-op-eu-met-verbod-anonieme-simkaart/
Reputatie 7
Badge +9
Als de registratieplicht er van overheidswege komt in Nederland zou ik niet verbaasd zijn als providers zonder fysieke winkels (zoals Simyo) gaan stoppen met de verkoop van prepaid. In een winkel kan een klant zich makkelijk identificeren maar bij 100% online providers ligt dit een stuk lastiger.

Het invoeren van een registratieplicht is trouwens de zoveelste anti-terreur maatregel die weinig effect zal hebben op succesvolle terrorismebestrijding, want een beetje doorgewinterde terrorist zal makkelijk een andere manier vinden om met collega-terroristen te communiceren. Bijvoorbeeld door het kopen van een prepaid simkaart hier in de UK waar het nog wel even zal duren voordat een registratieplicht voor Pay as You Go simkaarten zal worden ingevoerd (als dat er ooit komt, zeker als het door Brussel wordt opgelegd en Brexit een feit is geworden).
Verder lijkt me het bellen via openbare WiFi netwerken (bijvoorbeeld via Skype, WhatsApp of Messenger) ook behoorlijk anoniem. Daar komt helemaal geen simkaart aan te pas.
Hallo Jihane,

Ik neem aan dat je inmiddels het artkel waarvan Ray de link gedeeld heeft hebt gelezen.

Hopelijk reageert Symio in Nederland hier beter op dan Symio in België.
Hallo Scotsman,

Helemaal mee eens. Terroristen hebben vaak helaas de zaken beter voor elkaar dan de diverse Overheden of zoeken de hiaten in de regeltjes wel op.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi pleever,

Dat is een goede vraag!

Prepaid kaarten worden bij ons al geregistreerd. Dit houdt in dat onze Prepaid klanten niet anoniem kunnen blijven. Bij bestelling is het van belang dat de voor- en achternaam wordt opgegeven. Ook hebben wij adresgegevens nodig om de simkaart te leveren.

Mocht er ooit zo'n registratieplicht komen, dan hoeven wij alleen nog maar om een identiteitsbewijs te vragen net zoals bij onze Sim Only klanten. Je kunt er in elk geval op gerust zijn dat wij gewoon blijven bestaan, hoor. :D

Laat je het mij weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Reageer