Skip to main content
Dat is me nu al een paar keer opgevallen. Tegen het eind van de maand wordt je bel- of datategoed met de normale vertraging van een halve dag of zo weergegeven, tenzij je tegen de grens van je abonnement zit, terwijl je dan juist het meest behoefte hebt aan bijgewerkte gegevens. Ben ik nou paranoide of is hier gewoon sprake van opzet om te bevorderen dat klanten hun bel- of data tegoed overschrijden. Het gebeurt me te vaak om van toeval te speken.

Voorbeeld:

het is nu 30 maart 15:53

Mijn beltegoed is bijna op en is bijgewerkt tot en met 28 maart 21:19

Ik heb nog ruim datategoed en die is bijgewerkt tot en met 30 maart 10:29
Hoi Ton.



Controleer eens wanneer je het laatst gebeld of gesmst hebt.

Dat kan een verklaring zijn.

En heb je bijvoorbeeld een Android telefoon.



Data

Dan is 3G Watchdog erg goed.

Hiermee zie je precies je dataverbruik, geeft ook nog eens een goede bescherming om binnen je databundel te blijven.



Een ander voorbeeld is

Call Meter 3G

Die kun je ook zelf instellen.



groetjes,

Friesian
Dag Frieslan,

bedankt voor reactie. 

toch paranoide. Waarschijnlijk heb ik inderdaad niet meer gebeld na 28 maart 21:19 en werkt ie dan niet bij. Dat me dat vaker gebeurt komt natuurlijk omdat als ik op het eind van de bundel en ik zit tegen de grens, ik dan op de rem trap en niet meer bel.

Simyo, verontschuldiging voor de onterechte verdachtmaking

Ton
Hallo Ton.



Ik weet natuurlijk niet of je veel belt en smst.

maar zal dat even als voorbeeld gebruiken.



Bij aanschaf van prepaid ontvang je 7.50 euro prepaytegoed.

10 cent per sms/min is Totaal 75 sms/min.



Bij simonly betaal je 1 x 14.99 aansluitkosten.

En heb je voor € 3 ......100 min/sms en voor € 6,- ......200 min/sms.

Blijf je dan ook binnen je bundel heb je geen extra kosten.



Het is misschien een overweging waard.....



Groetjes,

Friesian
Welkom op het forum Ton van der Schaft,



De datum waarop je het laatst een uitgaand gesprek hebt gevoerd of een uitgaande sms hebt verstuurd, is ook de datum welke je ziet staan tot wanneer je verbruik is bijgewerkt. Ik kan me voorstellen dat dit niet altijd even duidelijk is voor klanten. We hebben onlangs een mouse over functie op 'Mijn Simyo' ingeregeld. Dus wanneer je met je muis over het verbruik scrolt, zie je de volgende tekst staan:



'Hoe wordt verbruik bijgewerkt?

Verschillende keren per dag worden je verbruiksgegevens geüpdate. Het laatste verbruik dat is geregistreerd zie je hier staan.



Verbruik van de afgelopen uren is hierin nog niet verwerkt.




We krijgen deze vraag toch nog best vaak. Daarom ben ik benieuwd of jij dit tekstballonnetje gezien had. Zo ja, is de uitleg voor jou duidelijk genoeg?



Groetjes,



Alex

Reageer