.

Beantwoord

Sms versturen uit het buitenland via mijn Simyo

  • 2 August 2013
  • 10 reacties
  • 877 Bekeken

Badge
als je via je laptop op simyo.nl een sms verstuurd uit het buitenland gaat dat dan van je bundel af of moet je daar dan10 cent voor betalen
icon

Beste antwoord door Natascha 5 August 2013, 11:21

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 4
Badge +8
jeroen*,
de site registreert niet of jij in het buitenland zit.
Dus 10 cent volgens mij.
Reputatie 3
Badge +5
Het gewone tarief wat je ook in nederland betaald. Als je vanaf je mobiel in het buitenland stuurt kost dit 10 cent (in Europa).
Badge +6
als je via je laptop op simyo.nl een sms verstuurd uit het buitenland gaat dat dan van je bundel af of moet je daar dan10 cent voor betalen

Hoi Jeroen*,

Wanneer je vanaf je persoonlijke pagina een sms verstuurd vanuit het buitenland valt dit binnen je bundel.
Mocht je geen minuten meer overhebben dan valt het buiten je bundel.

Ben je in het buitenland en stuur je een sms naar een buitenlands nummer vanaf je persoonlijke pagina dan wordt berekend als 'sms vanuit Nederland naar het buitenland' en niet als 'sms vanuit het buitenland naar het buitenland'.

koorelle2 & Nielsiejjj92 bedankt voor het meedenken.
Reputatie 4
Badge +8



@ Koorelle2 & bedankt voor het meedenken.


Moet toch beter mijn best gaan doen Natascha! ;)
Zou toch zweren dat het via de site niet uitmaakt of je je in het buitenland bevindt.
Maakt dus wel uit! 😮
Ik lees op het forum dat als je een sms verstuurd vanuit het buitenland naar Nederland, het gewone Nederlandse tarief wordt berekend. Betekent dit dat het van mijn abonnement af gaat? 
Ik lees namelijk ergens anders dat dit niet het geval is, en je gewoon het buitenland tarief moet betalen. 

Wie kan mij dit uitleggen?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Claudiaa,

Wellicht is het niet helemaal duidelijk uitgelegd. Stel je bent in het buitenland en je stuurt een sms naar een buitenlands nummer vanaf je persoonlijke pagina dan wordt dit berekend als 'sms vanuit Nederland naar het buitenland'. Deze uitleg is ook van toepassing wanneer je in Nederland bent en je stuurt een sms vanaf je persoonlijke pagina.

Een sms naar een buitenlands nummer valt dus nooit binnen de bundel.

Groetjes,

Alex
Dankjewel Alex!

Nog één vraagje. Als ik een sms verstuur van het buitenland naar nederland, welk tarief wordt dan berekent?
Reputatie 7
Badge +9
Tien cent als jouw buitenland in zone 1 ligt (de meeste Europese landen maar bijvoorbeeld niet Zwitserland, zie http://www.simyo.nl/gfx_content/PDF/tarieven/tarieven_roaming_zones.pdf), 51 cent daarbuiten.
Reputatie 3
Badge +9
Dus om het nog even verder af te maken, probeer in het buitenland via mijn simyo naar Nederland te sms-en, dan gaat het van je bundel af.
Badge +6
Dankjewel Alex!

Nog één vraagje. Als ik een sms verstuur van het buitenland naar nederland, welk tarief wordt dan berekent?


Hoi Claudiaa,

Het klopt inderdaad wat Scotsman & Martijn® aangeven. Ter aanvulling kan je hier de tarieven ook nog zelf terugvinden voor het gebruik van je Sim Only in het buitenland 🙂

Reageer