.

Beantwoord

Simyo data vebruik Véél hoger dan data app verbruik

  • 23 April 2013
  • 9 reacties
  • 6176 Bekeken

Badge
Hoi!

Ik ben pas sinds de 16e weer in Nederland, na máánden weg te zijn geweest.
Ik heb mijn internetbundel weer omhoog gezet, naar 1500 mb, en ben heel bang daar snel over heen te zitten. Ik had hier voor ik weg ging ook al problemen mee met jullie en had dus zodra ik aankwam in Nederland een data verbruik app geinstalleerd om dat bij te houden. Daarnaast hield ik er nog meer rekening mee om overal waar ik kan, met wifi verbonden te zijn. Ook bekijk ik letterlijk nooit filmpjes of download ik een bestand oid op mijn 3g. 

Toch zitten er verschillen in. Hoe kan dit? 

Ik heb het idee dat hier iets niet goed gaat en hoor graag jullie antwoord.

mvg, Stephanie
icon

Beste antwoord door Natascha 25 April 2013, 13:50

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge
Ik heb me vergist in mijn eerdere bericht;  vandaar dat ik dit aanpas.
Echter vraag ik me af of er een bepaalde data app is die jullie van simyo aanraden om het gebruik bij te houden?
Is er één waar jullie het beste resultaat mee krijgen oid, want er blijkt nog steeds verschil in te zitten over het algemeen.

Dankjewel!
Reputatie 3
Badge +9
Welk OS heb je?
Indien Android zou ik persoonlijk 3gWatchdog nemen. Deze is in het nederlands en kan je verbinding op meerdere manieren stoppen dmv een door jou bepaalde quota.
Badge
Veel mensen realiseren zich niet dat je mobiel bij het openstaan van apps ook bij gemeend "niet-gebruik" toch internetdata verbruikt. Dus sluit je apps regelmatig helemaal af. Ook navigatie op de telefoon gaat via internet en vreet mb's.
Reputatie 3
Badge +9
Apps alsluiten is prima maar sommige apps gaan na enige tijd weer aan. Een app zoals 3gwatchdog kun je per dag of per quota instellen waardoor je niet over je bundel heen gaat. Ook kun je zien welke apps data verbruiken en hoeveel.
Badge +6
Hoi Steeephanie.

Ik hoop dat je iets aan de tips van Martijn ® en Kuona hebt. Simyo komt voor de zomer met een eigen app. De apps waar jij op doelt zijn geen officiële Simyo apps. Daar raad ik je altijd aan om in ieder geval ook je verbruik op je persoonlijke pagina in de gaten te houden.

@ Martijn® & Kuona bedankt voor het meedenken.
Badge
Hoi Steeephanie,

Ik gebruik de app "Bundels". Deze is ook redelijk nauwkeurig. Alleen mijn vertrouwen in Simyo begin ik serieus te verliezen!
Wat overkwam me namelijk vorige maand: Vrijdagavond check ik mijn tegoed, dit is nog 250MB. Zaterdag ochtend om 9.01 uur krijg ik een smsje van Simyo dat er 75% is verbruikt, maar een minuut later weer een sms: 100% is bereikt... Dus meteen Mobiele Data uitgezet. Helaas nog 3 dagen zonder mobiel internet, maar de app Bundels geeft (voor de rest van de maand) aan verder geen kosten te hebben.
Nu krijg ik, bijna een maand later, een reeks van 6 mails achter elkaar (!) met een rekening van €42, oftewel €29 overschrijdingskosten!!!
In het rekening/verbruiks overzicht zie ik nu dat ik op vrijdagavond om 21.15 in 11 miinuten tijd 195MB over de 1GB limiet ben gegaan (dus zomaar 450MB heb verbruikt!), terwijl ik niets bijzonders met mijn mobiel heb gedaan!!!...
Daarnaast staat op "mijn Simyo" vermeld een totaalverbruik van 1073MB, dus 73 MB overschijving = minder dan €10!!! Wat is het nu?!?
Maar waarom krijg je pas een dag later een sms met de waarschuwing dat de 75% is bereikt, er klopt allemaal niets van!
Maarrr, nog een mysterie: precies hetzelfde gebeurde me op de laatste zaterdag van de maand Augustus om 9.02 uur en in de maand Maart om 9.03 uur !!! Toeval? Dat kan toch niet? En ook toen deed ik niets uitzonderlijks met m'n mobiel!
Ik ben bij Simyo zeer tevreden over de dekkingsgraad en de snelheid, maar de laatste werkt dus tegen je, je verbruik kan zomaar enorm uit de hand lopen, en dan doe je nog niets geks met je mobiel ook (doe eigenlijk alles voornamelijk via wifi, vooral updates!)!!!
Voorheen zat ik bij Vodafone met 500 MB/maand en had nooit (!) een overschrijding!

Moet ik nu mijn mobiel, zeker op de laatste zaterdag van de maand, van de 3G afhalen of helemaal uitschakelen? Kanniewaarzijn!!!
Vanaf januari loopt mijn abbo af, ik overweeg serieus te vertrekken.
Simyo, gelieve de extra kosten terug te draaien...

Met vriendelijke groet,
Ruud
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Steeephanie,

Ik gebruik de app "Bundels". Deze is ook redelijk nauwkeurig. Alleen mijn vertrouwen in Simyo begin ik serieus te verliezen!
Wat overkwam me namelijk vorige maand: Vrijdagavond check ik mijn tegoed, dit is nog 250MB. Zaterdag ochtend om 9.01 uur krijg ik een smsje van Simyo dat er 75% is verbruikt, maar een minuut later weer een sms: 100% is bereikt... Dus meteen Mobiele Data uitgezet. Helaas nog 3 dagen zonder mobiel internet, maar de app Bundels geeft (voor de rest van de maand) aan verder geen kosten te hebben.
Nu krijg ik, bijna een maand later, een reeks van 6 mails achter elkaar (!) met een rekening van €42, oftewel €29 overschrijdingskosten!!!
In het rekening/verbruiks overzicht zie ik nu dat ik op vrijdagavond om 21.15 in 11 miinuten tijd 195MB over de 1GB limiet ben gegaan (dus zomaar 450MB heb verbruikt!), terwijl ik niets bijzonders met mijn mobiel heb gedaan!!!...
Daarnaast staat op "mijn Simyo" vermeld een totaalverbruik van 1073MB, dus 73 MB overschijving = minder dan €10!!! Wat is het nu?!?
Maar waarom krijg je pas een dag later een sms met de waarschuwing dat de 75% is bereikt, er klopt allemaal niets van!
Maarrr, nog een mysterie: precies hetzelfde gebeurde me op de laatste zaterdag van de maand Augustus om 9.02 uur en in de maand Maart om 9.03 uur !!! Toeval? Dat kan toch niet? En ook toen deed ik niets uitzonderlijks met m'n mobiel!
Ik ben bij Simyo zeer tevreden over de dekkingsgraad en de snelheid, maar de laatste werkt dus tegen je, je verbruik kan zomaar enorm uit de hand lopen, en dan doe je nog niets geks met je mobiel ook (doe eigenlijk alles voornamelijk via wifi, vooral updates!)!!!
Voorheen zat ik bij Vodafone met 500 MB/maand en had nooit (!) een overschrijding!

Moet ik nu mijn mobiel, zeker op de laatste zaterdag van de maand, van de 3G afhalen of helemaal uitschakelen? Kanniewaarzijn!!!
Vanaf januari loopt mijn abbo af, ik overweeg serieus te vertrekken.
Simyo, gelieve de extra kosten terug te draaien...

Met vriendelijke groet,
Ruud


Hoi Ruud,

Om te beginnen vind ik je ervaring erg vervelend door je. Helaas is het niet mogelijk (mag niet van de wet en technisch niet mogelijk) om te zien waar de data aan verbruikt is. Dit kun je wel zelf, door een datacounter app te installeren. KPN heeft een MB meter, maar Onavo horen we ook veel positieve dingen over. Je ziet dan exact welke app er hoeveel data gebruikt én hoeveel data je Operating System opsoupeert.

Wat ik zo kan zien in je verbruik, is dat je je bundel op 27 september in de avond verbruikt hebt. Dit is in de daaropvolgende nacht geregistreerd waarna je inderdaad vlak achter elkaar de 2 smsjes hebt gekregen.
Je hebt hierna niet de optie 'internet op je mobiel' uitgezet.

Hoe het kan dat je op Mijn Simyo ziet dat je 1073 MB hebt verbruikt, kan ik niet verklaren. Ik wil dat wel voor je onderzoeken, maar dan moet je me dat even laten weten.

De extra kosten zijn helaas niet terug te draaien. Het verbruik is er geweest, namelijk.

Helaas kan ik je niet beter berichten.
Badge

Hoi Ruud,

Om te beginnen vind ik je ervaring erg vervelend door je. Helaas is het niet mogelijk (mag niet van de wet en technisch niet mogelijk) om te zien waar de data aan verbruikt is. Dit kun je wel zelf, door een datacounter app te installeren. KPN heeft een MB meter, maar Onavo horen we ook veel positieve dingen over. Je ziet dan exact welke app er hoeveel data gebruikt én hoeveel data je Operating System opsoupeert.

Wat ik zo kan zien in je verbruik, is dat je je bundel op 27 september in de avond verbruikt hebt. Dit is in de daaropvolgende nacht geregistreerd waarna je inderdaad vlak achter elkaar de 2 smsjes hebt gekregen.
Je hebt hierna niet de optie 'internet op je mobiel' uitgezet.

Hoe het kan dat je op Mijn Simyo ziet dat je 1073 MB hebt verbruikt, kan ik niet verklaren. Ik wil dat wel voor je onderzoeken, maar dan moet je me dat even laten weten.

De extra kosten zijn helaas niet terug te draaien. Het verbruik is er geweest, namelijk.

Helaas kan ik je niet beter berichten.


Hallo Erns,

Dat mag je zeker voor me uitzoeken. Ik wil wel voor 73 MB extra betalen, ik zou het netjes vinden de rekening hierop te baseren.
Bij TROS Radar zijn overeenkomstige situaties bekend, alhoewel deze nog vele malen ernstiger zijn.

Met vriendelijke groet,
Ruud
Reputatie 5
Badge +11
Hallo Erns,

Dat mag je zeker voor me uitzoeken. Ik wil wel voor 73 MB extra betalen, ik zou het netjes vinden de rekening hierop te baseren.
Bij TROS Radar zijn overeenkomstige situaties bekend, alhoewel deze nog vele malen ernstiger zijn.

Met vriendelijke groet,
Ruud


Ik heb onze IT'ers gevraagd dit uit te zoeken en kom er op terug bij je.

Reageer