.

Beantwoord

Simyo app Oninstalleerbaar voor expats, of is er een andere manier?

  • 13 August 2014
  • 16 reacties
  • 1130 Bekeken

Badge
Omdat ik meestal in Frankrijk woon maar nu toch veelal in Nederland ben heb ik een abonnement bij Simyo genomen.

Wie schetst mijn verbazing dat ik de Simyo app niet kan installeren. Wellicht komt dit doordat ik bij Google te boek sta als wonende in Frankrijk?

Het zou geweldig zijn om bij een volgende release deze begrenzing te verwijderen. Ik kan me niet voorstellen dat dit enig verschil uitmaakt voor Simyo Nederland. Wie heeft er baat bij zo'n app te installeren waarin hij toch niet kan inloggen. ..

John.
icon

Beste antwoord door Tiury 22 August 2014, 14:40

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik kon de app zonder enig probleem installeren nadat ik inlogde op de Nederlandse App Store want via de UK App Store (ik woon in de UK) lukte dat niet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi John M,

Wat jammer dat je tegen dit probleem aanloopt. Zodra je een Nederlandse Playstore op je telefoon gebruikt, is het wel mogelijk om de Simyo app te downloaden.

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om naar play.google.com te gaan en met een Nederlands account in te loggen, zonder dat je de App gebruikt.

Ik hoop dat het je op deze manier wél lukt 🙂
Jammer en hoop doet leven. Serieus het is toch van de gekke dat wij (Zwitserland expats)  eerst naar NL moeten om deze app te kunnen downloaden? Simyo moet dit m.i. oplossen- " jammer" klinkt niet bepaald klantvriendelijk. Maw deze NL app moet cross-border beschikbaar zijn.

Mvrgr
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Forkys,

Het is niet noodzakelijk om naar Nederland te komen om de app te downloaden. Je kan bij je instellingen ervoor zorgen dat je de Nederlandse Playstore kan gebruiken. Dat is wat Tiury ook in zijn bericht aangeeft.

Ik snap dat je graag wil dat de app 'cross-border' beschikbaar wordt gemaakt. Simyo richt zich echter alleen op de Nederlandse markt. Met de tip van Tiury is het toch mogelijk om de app te downloaden. Ik hoor graag van je of dat is gelukt.
Dries,

Dank voor je berichtje. Bij welke instellingen kan ik dat aangeven dat ik met de NL winkel wil communiceren? Als ik nu via jullie website de App will installeren , krijg ik de volgende melding:

This app is incompatible with your device. Ik heb een HUAWEI G510-0100 Android 4.1.1

Als ik Simyo zoek in de store krijg alles behalve de Mijn Simyo app. Wel zie ik  Mi Simyo, Mein Simyo en gewoon Simyo die ik schijnbaar zonder problemen kan installeren maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op.

Merci
Badge +6
Hoi Forkys,

Ik raad je aan even in dit topic te kijken, daarin heeft een andere forumlid, justcallmeben, uitgelegd hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, namelijk:



Intussen is de issue opgelsot na Google Support te contacteren: ze hebben mijn account aangepast. Op deze pagina: https://support.google.com/googleplay/?hl=en# (Ik raad aan de Engelstalige versie van de site te gebruiken om sneller antwoord te krijgen)

Bovenaan de pagina op contact us klikken, en dan doorklikken tot je onderin eht venster 'Email us' kunt aanklikken.

Zo hebben ze voor mij mijn account aangepast en omgezet van een Belgische naar een Nederlandse. Nu kan ikd e Simyo app (en andere enkel NL apps) gewoon gebruiken!


Ik hoor graag van je of het is gelukt! 🙂
Goedemorgen Kim,

Helaas werkt dat verhaal van "justcall meben" niet meer omdat je een app Order nummer nodig hebt om een e-mailop deze manier te versturen.

Het probleem is dat Google je automatisch naar de shop locatie linked, in mijn geval Zwitserland, die overeenkomt met je ingevoerde credit card  gegevens. Ik heb  CH uitgegeven credit cards dus ben gekoppeld aan CH shop (en wil) geen NL uitgegeven credit card - zou het probleem direct oplossen. Wellicht heet "justcallmeben" een NL uitgegeven credit card gebruikt.  

Echter ik heb gesproken met Google US support en via www.wallet.google/wallet kun je je betaal gegevens aanpassen - standaard billing address heb ik aangepast : adres van mijn schoonouders in NL  en je credit card billing adres :  heb ik ook veranderd in NL adres.

Mooie truc maar werkt niet. Geen toegang tot de Mijn Simyo app omdat (mijn inschatting)  het Google systeem het unieke credit kaart nummer automatisch herkent als in Zwitserland uitgegeven- dus koppeling aan CH shop. Begrijpelijk.

Conclusie: alleen expats met een in NL uitgegeven credit card kunnen de Mijn Simyo app downloaden.  Kun je zeggen dat het Google systeem niet flexibel is maar dat vind ik onterecht- het wordt natuurlijk een Controle zootje als je maar kunt blijven schuiven met Google shop locaties, ook tav verschillen in het geldende wettelijke BTW tarief in de diverse landen. Overigens de iTunes shop werkt op dezelfde wijze.

Ik ben ervan overtuigd dat er een hele simpele, expat klantvriendlijke manier is: Simyo moet die gratis Mijn Simyo app beschikbaar stellen op (in ieder geval de West Europese Google play shops. Klaar is Kees.  Waarom kan ik wel de gratis ABN AMRO Mobiel bankieren App (en bijna alle andere NL shop apps) zonder problemen installeren  en niet Mijn Simyo? Waarom kan ik wel de gratis Mi Symio (Spanje) en Mein Simyo (Duitsland) app installeren? Waar  ik natuurlijk niets aan heb maar dat is een ander verhaal.

Ik hoop van harte dat jullie hier iets mee gaan doen. Ondertussen zou het klantvriendelijk zijn om een melding bij de App download link op jullie Website te zetten dat " voor klanten die geen NL credit/debit kaart hebben het helaas niet mogelijk is de App te downloaden en te gebruiken".  
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Forkys,

Je hebt geen creditcard nodig om de Nederlandse Simyo App te downloaden. Kun je misschien de Zwitserse credit card gegevens eraf halen, vervolgens naar de Nederlandse Google Play Store te gaan en dan de Simyo app te installeren? Dat zou namelijk wel moeten kunnen.

Ik hoor graag van je of dit lukt 🙂
Bedankt  Dries,

Wat een gedoe voor zo iets simpels, een gratis app te downloaden - ik heb mijn Zwitserse credit cards weggehaald, mijn adres is nu een NL adres, tel nummer NL - maar het probleem is onveranderd: ik vind de app op Googleplay zowel via laptop als telefoon  maar de melding is:

"Dit item is niet beschikbaar in uw land"

Zou het zo kunnen zijn dat er toch sprake is van een blokkade omdat ik een Zwitsers IP adres heb via mijn Wifi, zowel op telefoon als laptop? Zodat Google mij linked naar de Zwitserse shop waar ik dus wel " Mein Simyo, Mi Simyo kan installeren maar niet de NL app? Wellicht (ik raad ernaar) word ik in NL wel automatisch geleid naar de NL shop?

Nogmaals waarom lukt het wel met al die andere gratis NL apps wel (Abn Amro, ING, SNS,  etc ) zelfs met CH credit card info, en zonder gedoe?

Ik heb nu de NL app op mijn iPhone gezet (dat lukt wel via een oude NL user account die ik extra heb naast mijn Zwitsere). Maar op mij Android /Simyo prepaid toestel, waar ik hem nodig heb, vooralsnog helaas niet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Forkys,

Wat vreemd dat het je ondanks al deze trucs niet gelukt is om de App te downloaden. Je hebt waarschijnlijk een buitenlands gmail account, daarom lukt het niet. In geval van justcallmeben was het een kwestie van een ticket in te dienen en toen had er iemand van Google zijn account aangepast. Is het niet mogelijk om in te loggen met een Nederlands playstore account?
"Running around in circles"

De cruciale vraag die jullie niet  beantwoorden is: waarom kan ik al die andere (gratis) NL apps zoals ABN AMRO, ING, SNS etc, wel gewoon installeren, maar ook Mi Simyo, Mein Simyo, Simyo?

Waarom voor die NL provider/bank apps geen probleem/conflict met mijn gmail account,  die trouwens een geheel NL profiel heeft met NL adres en NL telefoonnummer, maar wel voor  de "Mijn Simyo" app?



 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Forkys,

De machtiging van de Simyo NL app, stond alleen op Nederland ingesteld, om downloads van Simyo DE of ES tegen te gaan. Zo probeerde we elkaar een beetje uit te weg te gaan, maar helaas werkt dit dus averechts 🙂

Ik zei net: "stond alleen op Nederland ingesteld", omdat we voor de app nu beschikbaar hebben gemaakt voor in de BeNeLux, Frankrijk, Duitsland en Spanje. Dit doen we als test, om te kijken of er nu niet onwijs veel downloads komen uit het buitenland.

Deze wijziging kan volgens Google "enkele uren" in beslag nemen, dus ik wil je graag vragen om de App vanaf 17.00 wil proberen te downloaden 🙂 Zou je dat willen doen?
Hallo Tiury,


Helaas zal dat voor mij niet gaan werken denk ik, want ik zit in Zwitserland........

Niettemin vind ik het zeer goede service van Simyo, klantvriendelijk om een probleem op deze wijze aan te pakken en met een snelle oplossing te komen. Chapeau!

Nu Zwitserland nog en dan: een diepe buiging!

Ik zal het straks voor de zekerheid toch even proberen en laten weten.

Merci

Gr
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Forkys,

My bad, ik heb het over het hoofd gezien dat jij in Zwitserland zit. Laat die diepe buiging maar komen, want ook Zwitserland wordt op het moment toegevoegd 🙂

Zou je het over enkele uren nogmaals willen proberen? 😃
Goedemiddag Tiury,

Fantastisch! Het werkt.

Ik vind het absoluut top van Simyo en maak een diepe buiging voor een onderneming die de klant werkelijk serieus neemt. Misschien geen big issue, want hoeveel klanten hebben jullie hier in Zwitserland, maar toch de tijd en moeite genomen om het probleem weg te nemen. Dat heet "doen aan klantenbinding!

Absolute klasse!

Merci
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Forkys,

Super om te horen dat je enthousiast bent over de oplossing 🙂 Gelukkig zitten er een hele hoop goede collega's bij Simyo die met je mee proberen te denken en je te helpen! Mocht je vragen hebben, weet je het forum te vinden 🙂

Hartstikke bedankt voor het compliment en ik heb hem gedeeld met de afdeling!

Reageer