Skip to main content
Hallo,



Ik heb reeds een abonnement bij Simyo en er wordt van een rekening geincasseerd, welke ik wil wijzigen naar een andere rekening. Van de rekening waar ik het naar toe wil wijzigen heb ik geen pas (is enkel een betaalrekening zonder pas), en ik kan hiermee dus ook geen 0,01 euro overmaken ter verificatie. Hoe kan ik het rekeningnummer alsnog wijzigen?



Alvast bedankt.



Met vriendelijke groet,

Mandy
Beste,



Graag ontvang ik een reactie op bovenstaande. Alvast dank!



Met vriendelijke groet,

Mandy
Hoi MandyvW,



Welkom op het forum van Simyo!



Je topic heb ik verplaatst naar het onderwerp Mijn Simyo & Mijn Simyo app. Zo kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag je topic sneller vinden :)



Ik heb het nagevraagd bij de financiële afdeling. Het duurde hierdoor even iets langer 😮 Ik begrijp dus dat je van je betaalrekening geen bankpas hebt. Het is afhankelijk van je bank of je wel of niet een bankpas nodig hebt. Bij Rabobank hebt je bijvoorbeeld wel je bankpas nodig om via random reader te kunnen internetbankieren. Als je bij ING zit dan kan je via een tancode internetbankieren. Wil je kijken of je ook zonder bankpas kan internetbankieren? 🙂



Als het niet kan op de bovenstaande manier, wil je dan een kopie van je identiteitskaart/paspoort sturen naar email]klantenservice@simyo.nl[/email]? Hierbij een kopie van je bankafschrift waar je rekeningnummer opstaat.



Heb ik je vraag zo volledig beantwoord?
Beste Naomi,



Dank voor je reactie!

Het zit zo, ik heb 2 betaalrekeningen, eentje met pas, en eentje zonder pas. Van de rekening zonder pas wil ik dat al mijn 'vaste' betalingen gaan, zodat ik er geen omkijken meer naar heb. Alleen van Simyo is nog het geval dat deze van de 'verkeerde' rekening wordt afgeschreven (kan wel, maar liever niet). Ik heb inderdaad Rabobank, waarvoor ik dus een random reader nodig heb, ook voor de rekening zonder betaalpas wat helaas niet mogelijk is. Ik had gehoopt dat ik met mijn andere rekening (met betaalpas) kon inloggen, om vervolgens een van de twee rekeningen te selecteren, maar dit kon helaas niet.



Is het eventueel mogelijk met internet bankieren (zonder iDeal) € 0,01 over te maken zodat jullie zo kunnen verifiëren dat dit een betaalrekening is van mij?



Alvast bedankt!



Met vriendelijke groet,

Mandy
Hoi MandyvW,



Kijk, zo worden er een boel dingen duidelijk 🙂 Ik kijk er wel van op dat Rabo hier geen alternatief voor heeft bedacht, want Simyo is niet de enige die op deze manier klanten hun eenmalige machtiging laat afgeven :)



De manier waarop Naomi aangeeft in haar reactie is de enige waarop we je rekening anders kunnen activeren:



Als het niet kan op de bovenstaande manier, wil je dan een kopie van je identiteitskaart/paspoort sturen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email]? Hierbij een kopie van je bankafschrift waar je rekeningnummer opstaat.




Dit is zoals je ongetwijfeld begrijpt, nodig om fraude te voorkomen.



Laat je me weten als je de e-mail hebt verstuurd? Dan zorg ik dat je e-mail snel door onze financiële opgepakt wordt 🙂
Beste Tiury,



Ik heb zojuist een mail naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] verstuurd, met hierin een kopie van mijn paspoort en kopie bankafschrift. Ik bedenk mij echter wel dat ik geen klantnummer heb genoemd in de mail, ik hoop dat dit geen problemen op zal leveren?

Ik zie graag de wijziging tegemoet komen, alvast dank!



Met vriendelijke groet,

Mandy van Wakeren
Hoi Mandy,



Heb je wel je 06nummer vermeld? Of is het emailadres het emailadres wat ook bij je aansluiting vermeld staat? Dan moet het helemaal goedkomen :)



Groetjes,

Charlene
Hallo Charlene,



Het adres waar de aansluiting op staat staat ook op het bankafschrift, is dat voldoende? Ik heb ook niet het mobiele nummer vermeld. Had ik even iets beter over na moeten denken :rolleyes:.



Groetjes, Mandy
Hey MandyvW,



Je mail is binnengekomen en al doorgestuurd naar onze financiële afdeling. Er stonden dus genoeg gegevens in 🙂
Tip: ik had ook dit probleem. Ik zit bij de Rabobank en heb ook de Rabo-app op mijn smartphone. Als je op je smartphone naar de website van Simyo gaat, inlogt, en via die weg je rekeningnummer gaat wijzigen, dan kun je binnen de Rabo-app die betaling van 1 cent doen, en heb je dus niet je Rabo-scanner en bankpas nodig. Zo heb ik mijn rekeningnummer kunnen wijzigen. Hoe het voor andere banken werkt weet ik niet, maar wellicht ook via deze wijze!
Hoi NienkeNienke,



Wat een onwijs goede tip. Bedankt daarvoor! Ik heb meteen je reactie als antwoord gemarkeerd, zodat andere klanten hier sneller mee geholpen worden 🙂.



Groetjes, Tiury

Reageer