.

Beantwoord

Regelmatig geen service. Waar komt dit door?

  • 5 December 2015
  • 13 reacties
  • 229 Bekeken

Ik heb twee simyo kaarten, 1 op een iphone 3 en die geeft regelmatig aan dat er geen service is en dan kan ik ook niet gebeld worden, want men wordt doorgeschakeld, naar wat is natuurlijk een raadsel, want ik wil geen voicemails ontvangen, de andere simkaart, via een iphone 4 lijkt geen problemen op te leveren, ze liggen op dezelfde locatie, dus daar heeft het niet mee te maken, maar met wat dan wel is de vraag?
icon

Beste antwoord door Tiury 6 December 2015, 18:53

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo jp simyo,

Welkom op het Simyo Forum.

Heb je dan ook je mobiel voor 15 minuten uitgezet en daarna weer aan?
Je simkaart meld zich dan opnieuw aan op het netwerk en dat kan het probleem al verhelpen!

Deed dat het ook?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jp simyo, welkom op het Simyo forum 🙂.

Normaal gesproken zou ik ook de tip geven die maikel.twinnie weet te benoemen. Echter, omdat je aangeeft dat het regelmatig gebeurt, is het geen echte oplossing.

Het kan in dit geval aan twee dingen liggen. De telefoon antenne is stuk óf de simkaart is niet meer goed. Gelukkig is het eenvoudig te testen, door simkaarten eens om te ruilen. Dus de simkaart waarvan je weet dat hij het goed doet in je iPhone 4 te testen in je iPhone 3 en andersom.

Laat je ons weten wat die test uitwijst?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je reactie maikel.twinnie! 🙂
dank voor de reacties, simkaarten uitwisselen is geen optie, ze hebben een ander formaat. Maar ik was gisteren hartje centrum en daar werkte het goed, dus ws toch iets met bereik? mijn eigen postcode is 8935LN is dat bij jullie te checken?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi jp simyo,

Als je met je ene Simyo simkaart wel goed bereik hebt op je woonadres, dan kan het niet liggen aan het netwerk. Beide simkaarten gebruiken hetzelfde netwerk. Heb je met het telefoonnummer eindigend op 85 geen goed bereik? Ik heb hiervoor een reset uitgevoerd. Zet je je telefoon uit en aan? Wil je ook handmatig het KPN netwerk selecteren.

Ik hoor graag van je of het om dit telefoonnummer gaat.
Ja dat is het telefoonnummer
Hallo Naomi,

Ik heb nu beide telefoons naast elkaar liggen en de iphone 4 heeft 3 bolletjes bereik en de iphone 3 geen service, terwijl als ik in de stad ben, ook deze bereik, dus service heeft. Het resetten lijkt geholpen te hebben en kpn gekozen. Nu heeft de iphone 4 dezelfde problemen, lijkt het, haha, ook die zal ik even aan en uit zetten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jp Simyo,

Als ik het goed begrijp, heeft de reset dus geholpen. Werken nu beide telefoons met allebei de simkaarten op jouw huisadres? Dit wordt mij nog niet helemaal duidelijk uit je bericht. Ik hoor het graag van je :)

Groetjes,
Angela
Hallo Naomi,

Gisteren de iphone 4 gebeld met de iphone 3 en kreeg een foutmelding, dat ie niet gebeld kon worden, ik werd doorgeschakeld en die problemen heb ik meerdere keren gehad, dus het werkt allemaal nog niet vlekkeloos, soms is het goed en soms niet, m.a.w. niet betrouwbaar dus en dat is jammer natuurlijk. Door de reset en het aan en uitzetten van de iphone 3 behoort" geen service" sinds een dag tot het verleden en dat is fijn. Bereik op de beide toestellen is 2 streepjes/bolletjes, dus mager zou ik zeggen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jp simyo,

Goed dat de 'geen service' melding niet meer voor is gekomen 🙂. Dan is het zaak dat we de iPhone 4 nog even aan de praat krijgen. Zou je hiermee eens willen bellen naar ##002#? Hiermee zet je alle doorschakelingen uit.

Laat je ons weten of dit heeft geholpen?

Groetjes, Tiury
hij geeft dat het wissen gelukt is en ik heb mezelf gebeld en dat werkte!. Ik ga ervan uit dat het nu goed is, dank voor alle hulp.

groetjes,

jenny
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jenny,

Goed dat dit heeft geholpen. Stond er toch een verkeerde doorschakeling op je telefoon! Mocht je nog verdere hulp hebben, zie ik je graag terug op het Simyo forum 🙂.

Groetjes, Tiury
Nogmaals dank Tiury

groet,

jenny
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jenny,

Graag gedaan namens Tiury 🙂 Fijn dat het allemaal opgelost is. Zoals Tiury aangaf, zien we je graag terug op het forum!

Groetjes,
Angela

Reageer