.

Beantwoord

Per wanneer kan ik opzeggen en hoe zeg ik op?

  • 19 January 2014
  • 8 reacties
  • 664 Bekeken

Badge
In verband met hoge buitenbundel kosten en het ontbreken van de mogelijkheid om 3g internet na het overschrijden van de limiet te laten uitschakelen, wil ik mijn abbonnement graag zo spoedig mogelijk stopzetten.
Helaas heb ik geen maandabbonnement, maar heb ik op een bepaald moment gekozen voor een jaarlijks abbonnement ivm de korting die dat zou opleveren.

Waar (op mijn simyo) kan ik vinden wanneer dit jaarabbonnement afloopt en hoe kan ik nu al aangeven dat ik zo snel mogelijk bij simyo weg wil?
icon

Beste antwoord door Kim 20 January 2014, 19:53

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Ik heb inmiddels gevonden dat dit op de pagina "mijn gegevens" kan, door "opzeggen" aan te klikken. 
Het verbaast me dat jullie zo'n smerig trucje gebruiken om door middel van de opmaak van de pagina de opzegknop buiten het venster te laten vallen. Op die manier is het veel meer gedoe om op te zeggen. Niet alleen in firefox, maar ook in chrome, twee van de grotere browsers.

Waar jullie je positieve beoordeling vandaan weten te halen is me een raadsel, want ik schrik van de smerige trucjes die hier worden gehanteerd. 'Vertraagd' inzicht in je verbruik, waardoor je niet de transparantie hebt om je daadwerkelijke verbruik in de gaten te houden. Nep 'prepaid', wat uiteindelijk net zo goed als een abbonnement een negatief saldo kan opleveren. Verder het ontbreken van een mogelijkheid om buiten bundel gebruik te voorkomen.

Het lijkt er heel duidelijk op te wijzen dat jullie de consument bewust met hoge buitenbundel tarieven willen opzadelen, met  de flauwe smoes dat je dan maar een app moet installeren voor het bijhouden van dataverbruik.

Wat raar trouwens dat ik niet nu al kan aangeven dat het abbonnement over een paar maand stopgezet moet worden. Hopen jullie dat ik in die maand, voorafgaand aan het aflopen van mijn abbonnement, vergeet om op te zeggen? Dat zou namelijk goed passen in de rest van jullie maatregelen om klanten te 'binden' en te 'helpen' aan een hoge rekening.
Reputatie 4
Badge +4
Niet om heel vervelend te doen, maar ik denk dat je een incompetente computer hebt.

Heb 't net gecheckt en de 'mijn abonnement opzeggen' link staat gewoon netjes onder de rij met je pincode / puk-code en simkaartnummer. (in Chrome, Firefox en IE8+)

Overigens vind ik het jammer dat je Simyo de schuld geeft met 't feit dat je blijkbaar niet om kunt gaan met je dataverbruik. Er zijn zat apps die je verbruik in de gaten kunnen houden plus Simyo stuurt je smsje's wanneer je internet-bundel bijna op is.
Badge
Het gaat om de knop "opzeggen"  op de opzegpagina zelf. Doordat het iframe te hoog is valt deze knop buiten beeld.
Dit probleem heb ik vaker langs zien komen op het forum, dus ik ben zeker niet de enige met het probleem.

Simyo biedt met haar inzicht in het dataverbruik een schijnoplossing, omdat het inzicht altijd achterloopt. Dat is een probleem dat niet ineens opgelost is doordat er derde partijen applicaties beschikbaar stellen om je dataverbruik te controleren. Het is geen applicatie van Simyo, dus je hebt geen garanties wat betreft het gelijk lopen van de data op de site van Simyo en de data in de applicatie.
Reputatie 7
Badge +9
Misschien speelt de schermgrootte een rol. Op mijn 27" iMac met een 2560 x 1440 scherm en met Safari is de opzegknop uitstekend zichtbaar, en verdwijnt pas als ik het venster aanzienlijk kleiner (smaller) maak. John44, wat voor computerscherm gebruik je?
Reputatie 3
Badge +9
Dat probleem heb ik gezien bij een ander topic, althans dat gaf ik aan als suggestie. Je zou ook op F11 kunnen drukken, dan verdwijnen de balken van je browser en dan heb je de maximale schermgrootte die op dat moment mogelijk is.

Uiteraard is het ook handig om de resolutie te vergroten, maar de kans dat deze te klein staat acht ik minimaal.
Of even je scherm op staand zetten. Rechtermuisknop schermresolutie etc. etc.
Reputatie 4
Badge +4
Hier ook zichtbaar op 15" en een retina resolutie, echter bij een resolutie vanaf 1024x768 wordt begonnen met 't afsnijden van de popup aan de onderkant. De content van de popup is ook vreemd. Een iframe in een iframe waarbij de laatste iframe een formulier hoort te zijn, echter wordt deze niet geladen.

Desalniettemin, een resolutie van 1024x768 is tegenwoordig uit de mode, dus ik ben benieuwd welke resolutie jij hebt?
Reputatie 3
Badge +9
Mijn scherm even van 1600x900 terug gezet naar 1024x768 en inderdaad het opzegscherm valt buiten de resolutie.
Misschien wel uit de mode, maar daardoor niet kunnen opzeggen is wel vervelend.
Badge +6
In verband met hoge buitenbundel kosten en het ontbreken van de mogelijkheid om 3g internet na het overschrijden van de limiet te laten uitschakelen, wil ik mijn abbonnement graag zo spoedig mogelijk stopzetten.
Helaas heb ik geen maandabbonnement, maar heb ik op een bepaald moment gekozen voor een jaarlijks abbonnement ivm de korting die dat zou opleveren.

Waar (op mijn simyo) kan ik vinden wanneer dit jaarabbonnement afloopt en hoe kan ik nu al aangeven dat ik zo snel mogelijk bij simyo weg wil?


Ik heb inmiddels gevonden dat dit op de pagina "mijn gegevens" kan, door "opzeggen" aan te klikken. 
Het verbaast me dat jullie zo'n smerig trucje gebruiken om door middel van de opmaak van de pagina de opzegknop buiten het venster te laten vallen. Op die manier is het veel meer gedoe om op te zeggen. Niet alleen in firefox, maar ook in chrome, twee van de grotere browsers.

Waar jullie je positieve beoordeling vandaan weten te halen is me een raadsel, want ik schrik van de smerige trucjes die hier worden gehanteerd. 'Vertraagd' inzicht in je verbruik, waardoor je niet de transparantie hebt om je daadwerkelijke verbruik in de gaten te houden. Nep 'prepaid', wat uiteindelijk net zo goed als een abbonnement een negatief saldo kan opleveren. Verder het ontbreken van een mogelijkheid om buiten bundel gebruik te voorkomen.

Het lijkt er heel duidelijk op te wijzen dat jullie de consument bewust met hoge buitenbundel tarieven willen opzadelen, met  de flauwe smoes dat je dan maar een app moet installeren voor het bijhouden van dataverbruik.

Wat raar trouwens dat ik niet nu al kan aangeven dat het abbonnement over een paar maand stopgezet moet worden. Hopen jullie dat ik in die maand, voorafgaand aan het aflopen van mijn abbonnement, vergeet om op te zeggen? Dat zou namelijk goed passen in de rest van jullie maatregelen om klanten te 'binden' en te 'helpen' aan een hoge rekening.


Het gaat om de knop "opzeggen"  op de opzegpagina zelf. Doordat het iframe te hoog is valt deze knop buiten beeld.
Dit probleem heb ik vaker langs zien komen op het forum, dus ik ben zeker niet de enige met het probleem.

Simyo biedt met haar inzicht in het dataverbruik een schijnoplossing, omdat het inzicht altijd achterloopt. Dat is een probleem dat niet ineens opgelost is doordat er derde partijen applicaties beschikbaar stellen om je dataverbruik te controleren. Het is geen applicatie van Simyo, dus je hebt geen garanties wat betreft het gelijk lopen van de data op de site van Simyo en de data in de applicatie.


Hoi john44, welkom op het forum.

Jammer om te lezen dat je het gevoel hebt dat het een trucje is om klanten te behouden, dat de opzeggen-knop buiten je beeldscherm valt. Dit is zeker niet het geval.

Echter, zijn we wel continu bezig met het verbeteren van de website, waardoor dingen worden aangepast en helaas dit probleem nu voorkomt voor een aantal klanten die gebruik maken van een kleinere schermresolutie.

Gelukkig is dit vrij simpel op te lossen, door bijvoorbeeld je scherm uit te zoomen 🙂. Maar natuurlijk zijn onze ontwikkelaars ook bezig met het zoeken naar een oplossing, zodat iedereen de Opzeggen-knop zal zien, ook zonder uit te hoeven zoomen.

Is het overigens je bedoeling om je nummer te willen behouden? In dat geval zou ik je willen aanraden om twee maanden, voordat je abonnement bij ons afloopt, een abonnement bij een andere provider aan te vragen met nummerbehoud, dan maken zij ook de opzegging van je abonnement bij ons voor je in orde 🙂.

Tot slot, het is inderdaad zo dat wij helaas verbruiksgegevens met een vertraging binnenkrijgen, dat is iets waar we in ieder geval niet op korte termijn iets aan zullen kunnen veranderen helaas.
Daarom proberen we onze klanten zo goed mogelijk voor te lichten over dataverbruik en hoe hoge kosten te voorkomen zijn. Data counter apps kunnen daarbij helpen om een inzicht te krijgen in wat apps en achtergrondprocessen allemaal doen, om door te krijgen wat er nou eigenlijk allemaal in je telefoon gebeurt.

@ahmed_a, Scotsman, Martijn® dankjullie voor het meedenken!

Reageer