.

Beantwoord

overzicht telefoonverbruik.

  • 25 June 2013
  • 17 reacties
  • 1263 Bekeken

Ieder maand hou ik bij hoeveel belminuten ik nog heb. In de maand mei kwam ik  precies aan de 700 minuten, maar nu moet ik toch ruim 13,50 euro
extra betalen. Hoe kan dit dan toch ?
Dan heeft zo'n overzicht toch geen zin?
Wie weet hoe het dan werkt.
icon

Beste antwoord door Charlene 25 June 2013, 13:10

Bekijk originele reactie

17 reacties

Badge +8
Ieder maand hou ik bij hoeveel belminuten ik nog heb. In de maand mei kwam ik  precies aan de 700 minuten, maar nu moet ik toch ruim 13,50 euro
extra betalen. Hoe kan dit dan toch ?
Dan heeft zo'n overzicht toch geen zin?
Wie weet hoe het dan werkt.


Hoi Jowanda,

Op 30-5 ben je buiten je bundel gaan bellen en sms'en. Hoe heb je berekend dat je aan de 700 minuten zat?
Heb je er ook rekening mee gehouden dat je smsjes van je belbundel afgaan? En dat alle gesprekken op hele minuten worden afgerond? Misschien dat dat nog verschil maakt.
Wanneer je tijdens de maand inlogt op Mijn Simyo en kijkt bij: Deze maand heb ik nog, kun je zien hoeveel minuten sms'jes er nog te besteden zijn. Daar staat ook bij wanneer die gegevens het laatst zijn bijgewerkt. Daar kun je dus het beste kijken.
Alle tarieven vind je hier.

Laat je nog even weten waar het verschil door komt?

Groetjes,
Charlene
Heb een abbo en hou mijn beltegoed goed in de gaten.
Nu heb ik ze bijna opgebruikt aan het eind van de maand en wil natuurlijk precies weten hoeveel ik nog heb.
Ik log in en zie dat mijn tegoed in bijgewerkt tot 24-6 13:00.
het is nu27-6 19:00.
Zo ga je snel over je limiet heen zonder dat je het weet.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Ik log in en zie dat mijn tegoed in bijgewerkt tot 24-6 13:00.
het is nu27-6 19:00.

Jij bent nog actueel te noemen, bij mij is het bijgwerkt tot 22-06-2013 en het is vandaag de 28e

Ik vind dat te late bijwerken (7:mad: dagen later weet je nog niet waar je aan toe bent) niet meer van deze tijd en ronduit slechte service qua informatie voorziening. 
Badge +8
Heb een abbo en hou mijn beltegoed goed in de gaten.
Nu heb ik ze bijna opgebruikt aan het eind van de maand en wil natuurlijk precies weten hoeveel ik nog heb.
Ik log in en zie dat mijn tegoed in bijgewerkt tot 24-6 13:00.
het is nu27-6 19:00.
Zo ga je snel over je limiet heen zonder dat je het weet.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?


Hoi Molly62,

Tussen de 24ste en de 27ste heeft er geen verbruik plaatsgevonden op je aansluiting. Wanneer er geen nieuw verbruik wordt verwerkt, wordt de datum ook niet bijgewerkt. Het verbruik van de 27ste 's middags, is 's avonds bijgewerkt. Een paar uur vertraging kan inderdaad wel voorkomen bij bellen. Wanneer je verbruik dus niet volledig is bijgewerkt, heb je altijd nog je oproepgeschiedenis om te zien wat er nog mist.

Jij bent nog actueel te noemen, bij mij is het bijgwerkt tot 22-06-2013 en het is vandaag de 28e

Ik vind dat te late bijwerken (7:mad: dagen later weet je nog niet waar je aan toe bent) niet meer van deze tijd en ronduit slechte service qua informatie voorziening. 


Hoi Immortal,

Bij jou was er geen verbruik tussen de 22ste en de 28ste. Dus vandaar ook niet bijgewerkt.
Als je de datum van update wat lang geleden vindt, loont het dus de moeite om te kijken in je toestel of je nog wel verbinding hebt gemaakt.
Internetverbruik, of gesprekken gevoerd in het buitenland, kunnen er langer over doen om doorgegeven te worden.

Groetjes,
Charlene
Bij jou was er geen verbruik tussen de 22ste en de 28ste. Dus vandaar ook niet bijgewerkt.

Oh sorry daar heb ik niet aan gedacht. In dat geval bied ik mijn excuses aan voor de onterechte kritiek. Bedankt voor deze toelichting.

Tip : wellicht zou dit ergens zichtbaar gemaakt kunnen worden of in de FAQ kunnen komen.
In de FAQ vond ik slechts dit:
 [quote]Hoe vaak wordt mijn verbruik ge-update?
Simyo ververst meerdere malen per 24 uur het verbruik. Het precieze aantal verschilt per dag. Wanneer het verbruik wordt ge-update, worden je verbruiksgegevens verwerkt en in mindering gebracht op je bundel.

Wanneer je inlogt op 'Mijn Simyo' zie je onder het tabblad Overzicht de datum en het tijdstip van het laatste verwerkingsmoment.[/quote]

Mogelijk zou dit aan te vullen zijn met de suggestie van Charlene
Badge +8
In de FAQ vond ik slechts dit:
[b] 

Mogelijk zou dit aan te vullen zijn met de suggestie van Charlene


Hoi Immortal,

Geen probleem, vragen staat natuurlijk vrij :)
Ik zal het hier voorstellen of we die aanvulling erbij kunnen zetten.

Groetjes,
Charlene
In de FAQ vond ik slechts dit:
 [quote]Hoe vaak wordt mijn verbruik ge-update?
Simyo ververst meerdere malen per 24 uur het verbruik. Het precieze aantal verschilt per dag. Wanneer het verbruik wordt ge-update, worden je verbruiksgegevens verwerkt en in mindering gebracht op je bundel.

Wanneer je inlogt op 'Mijn Simyo' zie je onder het tabblad Overzicht de datum en het tijdstip van het laatste verwerkingsmoment.


Mogelijk zou dit aan te vullen zijn met de suggestie van Charlene
[/quote]

Toch ben ik niet eens met het antwoord van Simyo. Ik gebruik dagelijk mijn telefoon en mijn tegoed is gisteren om 21.25 voor het laatst bijgewerkt. Nu is het toch ruim 24 uur later.
Wellicht dat Simyo ook er voor kan zorgen dat ze daadwerkelijk ook het verbuik meerdere malen per 24 uur updaten.
Heb een abbo en hou mijn beltegoed goed in de gaten.
Nu heb ik ze bijna opgebruikt aan het eind van de maand en wil natuurlijk precies weten hoeveel ik nog heb.
Ik log in en zie dat mijn tegoed in bijgewerkt tot 24-6 13:00.
het is nu27-6 19:00.
Zo ga je snel over je limiet heen zonder dat je het weet.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Ja, aldoor kij ik hoeveel beltegoed ik nog heb, maar het is altijd anders bij simyo
Badge +8
Toch ben ik niet eens met het antwoord van Simyo. Ik gebruik dagelijk mijn telefoon en mijn tegoed is gisteren om 21.25 voor het laatst bijgewerkt. Nu is het toch ruim 24 uur later.
Wellicht dat Simyo ook er voor kan zorgen dat ze daadwerkelijk ook het verbuik meerdere malen per 24 uur updaten.


Ja, aldoor kij ik hoeveel beltegoed ik nog heb, maar het is altijd anders bij simyo

Hoi InkieV en Jowanda,

Dit verschilt per dag, hoe vaak dit wordt bijgewerkt. Als je het precies wilt weten, heb je nog altijd de oproepgeschiedenis van je toestel om vanaf het moment van bijwerking erbij op te tellen.
Realtime verwerking is op dit moment niet mogelijk helaas.

Groetjes,
Charlene
Toch ben ik niet eens met het antwoord van Simyo. Ik gebruik dagelijk mijn telefoon en mijn tegoed is gisteren om 21.25 voor het laatst bijgewerkt. Nu is het toch ruim 24 uur later.
Wellicht dat Simyo ook er voor kan zorgen dat ze daadwerkelijk ook het verbuik meerdere malen per 24 uur updaten.


Ja, aldoor kij ik hoeveel beltegoed ik nog heb, maar het is altijd anders bij simyo

Hoi InkieV en Jowanda,

Dit verschilt per dag, hoe vaak dit wordt bijgewerkt. Als je het precies wilt weten, heb je nog altijd de oproepgeschiedenis van je toestel om vanaf het moment van bijwerking erbij op te tellen.
Realtime verwerking is op dit moment niet mogelijk helaas.

Groetjes,
Charlene


Beste Charlene,

ik snap dat realtime niet mogelijk is nu gebeurd het regelmatig dat het niet eens 1x per dag wordt bijgewerkt. Volgens mij mag ik van mijn provider toch wel verwachen dat er minimaal 2x per dag een update plaatsvind i.p.v. 1x in ruim 24 uur of zelfs pas 1 x in 48 uur (heb hier screenshots van als bewijs).. Dit zou volgens mij technisch niet zo moeilijk moeten zijn.

Dus vind het antwoord een gewenst antwoord wat helaas niet overeenkomt met de werkelijkheid.  Verder is de oplossing die jullie bied niet echt klantvriendelijk. Ik moet dus van 2 dagen mijn oproepgeschiedenis bijhouden om dat jullie je werk niet doen. Lijkt mij niet de bedoeling.

Groeten Inge
Badge +6
Beste Charlene,

ik snap dat realtime niet mogelijk is nu gebeurd het regelmatig dat het niet eens 1x per dag wordt bijgewerkt. Volgens mij mag ik van mijn provider toch wel verwachen dat er minimaal 2x per dag een update plaatsvind i.p.v. 1x in ruim 24 uur of zelfs pas 1 x in 48 uur (heb hier screenshots van als bewijs).. Dit zou volgens mij technisch niet zo moeilijk moeten zijn.

Dus vind het antwoord een gewenst antwoord wat helaas niet overeenkomt met de werkelijkheid.  Verder is de oplossing die jullie bied niet echt klantvriendelijk. Ik moet dus van 2 dagen mijn oproepgeschiedenis bijhouden om dat jullie je werk niet doen. Lijkt mij niet de bedoeling.

Groeten Inge


Hoi InkieV,

Je screenshot is helaas niet meegekomen met je antwoord. Kan je mij nogmaals van deze voorzien dan kan ik hiermee naar de IT afdeling om uitzoeken hoe dit kan. Want dit is zeker niet de bedoeling.
Dag Natasha,

WIl best een screenshot sturen maar dan alleen in een prive bericht aangezien er prive gegevens in staan. Maar ik heb net gekeken,. Ik zie toch echt een patroon bij het bijwerken van het beltegoed door Simyo. Gedurende de hele maand wordt het keurig meerder keren per dag bij gewerkt tot ongeveer 1 week voor het einde van de maand. Het moment dat het juist belangrijk is om te zien wat je actuele beltegoed is. Net even gekeken maar de laatste update heeft op 25 juli rond 2340 uur plaatsgevonden. Het is vandaag 27 juli 10.11 en ik heb gisteren gewoon gebruik gemaakt van mijn telefoon
Badge +6
Dag Natasha,

WIl best een screenshot sturen maar dan alleen in een prive bericht aangezien er prive gegevens in staan. Maar ik heb net gekeken,. Ik zie toch echt een patroon bij het bijwerken van het beltegoed door Simyo. Gedurende de hele maand wordt het keurig meerder keren per dag bij gewerkt tot ongeveer 1 week voor het einde van de maand. Het moment dat het juist belangrijk is om te zien wat je actuele beltegoed is. Net even gekeken maar de laatste update heeft op 25 juli rond 2340 uur plaatsgevonden. Het is vandaag 27 juli 10.11 en ik heb gisteren gewoon gebruik gemaakt van mijn telefoon


Hoi InkieV,

Gaat het dan om het verbruik van je belbundel of van je internetbundel?
Dag Natasha,

WIl best een screenshot sturen maar dan alleen in een prive bericht aangezien er prive gegevens in staan. Maar ik heb net gekeken,. Ik zie toch echt een patroon bij het bijwerken van het beltegoed door Simyo. Gedurende de hele maand wordt het keurig meerder keren per dag bij gewerkt tot ongeveer 1 week voor het einde van de maand. Het moment dat het juist belangrijk is om te zien wat je actuele beltegoed is. Net even gekeken maar de laatste update heeft op 25 juli rond 2340 uur plaatsgevonden. Het is vandaag 27 juli 10.11 en ik heb gisteren gewoon gebruik gemaakt van mijn telefoon


Hoi InkieV,

Gaat het dan om het verbruik van je belbundel of van je internetbundel?


Het gaat over mijn belbundel.
Badge +8
Hoi InkieV,

Ik zie dat je verbruik van de 25ste, met een vertraging is doorgegeven. Wij kunnen het verbruik echt pas bijwerken als we het zelf door hebben gekregen van het netwerk. Dat is helaas niet realtime, zoals ik al uitlegde. Dat is technisch gewoon niet mogelijk op het moment. Het feit dat je je verbruik kan inzien en dat dit wordt bijgewerkt gedurende de maand, is juist een hartstikke klantvriendelijke service, vind ik zelf.
Ik kan je verzekeren dat er geen opzet in het spel is. Het is echt niet de bedoeling om je daarmee te misleiden. De vertraging in de verwerking van de gegevens is geen geheim, en heeft gewoon een technische oorzaak. Soms duurt het langer, soms korter. Omdat datum en tijd van laatste update vermeld staan, kun je precies weten waar je aan toe bent. Wij kunnen jou de informatie geven die wij hebben. Daarin houden we niets achter. Jij kunt dan de recentere informatie die je zelf in je toestel hebt, erbij op tellen. Dan ben je helemaal op de hoogte. :)

Groetjes,
Charlene
Badge
Simyo geeft data niet adequaat door. Dat is een ernstige tekortkoming. Ik vraag mij nog steeds af waarom men dit niet aanpast. Hey zou prioriteit nummer 1 moeten zijn. Immers klanten worden verrast achteraf. Heel veel klanten hebben inmiddels dit aan den lijve ondervonden!!

Reageer