.

Beantwoord

Overzicht


Badge
Zodra ik inlog wil ik graag weten wat mijn status is, dus hoeveel kan ik nog bellen en internetten. Echter de eerste twee keer dat ik heb ingelogd zag ik netjes staan wat ik had verbruikt. Nu al ruim een week krijg ik geen overzicht meer en zie ik alleen op welke datum de status ik bijgewerkt?
Daarnaast wil ik weten wanneer die app komt?
icon

Beste antwoord door MartijnR 24 May 2013, 17:08

Bekijk originele reactie

22 reacties

Ook ik wil meteen na inloggen graag zien hoeveel minuten of mb ik deze maand nog heb. Anderen kunnen dit wel en ik sinds paar dagen niet meer.
ik wil ook graag zien wat ik nog heb staan
Reputatie 3
Badge +9
Probeer F5 eens als je op je pagina bent, de pagina wordt dasn als het ware ververst.

Voor de android gebruikers onder jullie, er is een "mijn Simyo"app beschikbaar in de playstore !
Badge
Probeer F5 eens als je op je pagina bent, de pagina wordt dasn als het ware ververst.

Voor de android gebruikers onder jullie, er is een "mijn Simyo"app beschikbaar in de playstore !


Ik heb een laptop van apple, geen F5 toets dus, wat je als apple gebruiker kunt doen is bij de url balk op het pijltje klikken. Deze optie werkt inderdaad!

Wanneer is de app voor iphone beschikbaar?
Reputatie 3
Badge +9
De exacte datum is nog niet bekend. Zodra de app beschikbaar is zal dat op de website bekend gemaakt worden.

Goed om te horen dat het werkt.
In het verbbruiksgegevens overzicht zie ik alle gesprekken maar ze kosten kennelijk helemaal niks want er staat steeds 0 euro achter. Behalve bij een infodienst staat een bedrag. Het lijkt er op dat alleen de gesprekken buiten de bundel worden weergegeven maar hoe kan ik dan zien waar het actuele "saldo" vandaan komt?

 
Reputatie 3
Badge +9
Dat klopt, de gesprekken binnen de bundel zijn € 0,= omdat deze ook niet belast worden.

Wat bedoel je precies met actuele saldo vaandaan komt?
dag martijn,
ik bedoel met da t ik nu niet kan zien waar het actuele tegoed vandaan komt het volgende :  wat kost een bepaald gesprek ook binnen de bundel! nu kan ik alleenzien  wat ik naast de bundel nog meer moet betalen. 
 dus, in het overzicht van de gesprekken staan wel gesprekken vermeld maar niet wat dat gesprek gekost heeft. ik zou graag inzien welke gesprekken veel van het beltegoed hebben afgepeuterd. kan ik dat ergens vinden?

zo wordt zichtbaar waarom beltegoed op is en hoe dat komt.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi debeller,

Helaas gaat dat niet. Je hebt ook geen inzicht in de kosten als de factuur opgemaakt is.
Je hebt een x aantal belminuten voor een x bedrag. De minuten worden naar boven afgerond, en that's it.

Ik zou hier persoonlijk wel een voorstander van zijn. En dan niet alleen als PDF maar ook als een spreadsheet bestand.

Misschien kan de klantenservice hierop antwoorden, of dit in de toekomst mogelijk wordt.

Mijn ervaring met Simyo is dat veranderingen traag gaan.
Badge
Ik heb in een andere discussie ook al aangegeven aan Natasha dat het wenselijk zou zijn om op de factuur ook te laten zien wat het totaal is aan afgeronde belminuten naast de werkelijk gebelde minuten. Ik hoop dat ze dit oppakken want dit zorgt voor veel onduidelijkheid bij klanten...
Reputatie 3
Badge +9
Misschien moeten we een topic aanmaken met de wenselijke items, en dat simyo daar op kan reageren of ze het item zien zitten.
En zelfs een *cough* termein *cough* geven per item.
Uhhmmm, ik raak de weg evn een beetje kwijt, dacht nl dat ik met simyo aan het schrijvgen was maar jullie zijn kennelijk zeer ervaren gebruikers ipv medewerkers? Afin, dan toch erg bedankt voor de aanwijzingen en het initiatief om er wat aan te gaan doen. Zo heb je aan een factuur of een overzicht nog niet zo veel als je zonder een dikke reken klus het resterende beltegoed pas kunt controleren en de oorzaken van verbruik kunt vaststellen.

Bestaat er in dat kader bij Simyo ook een soort allert bij het vroegtijdig benaderen van de bundelgrens?  Of ben ik dan aangewez\en op de app, die er dus nog niet is? Voor de datalimieten heb ik een handige app maar voor beltegeod ken ik er geen?
Reputatie 3
Badge +9
Er is geen meldingssysteem voor je belbundel. Wel voor internet.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen goede app weet, en hou het bij mijn Android.
Die heeft een ingebouwde teller, die je op de eerste van de maand op nul kan zetten.
Badge +8
In het verbbruiksgegevens overzicht zie ik alle gesprekken maar ze kosten kennelijk helemaal niks want er staat steeds 0 euro achter. Behalve bij een infodienst staat een bedrag. Het lijkt er op dat alleen de gesprekken buiten de bundel worden weergegeven maar hoe kan ik dan zien waar het actuele "saldo" vandaan komt?


dag martijn,
ik bedoel met da t ik nu niet kan zien waar het actuele tegoed vandaan komt het volgende : wat kost een bepaald gesprek ook binnen de bundel! nu kan ik alleenzien wat ik naast de bundel nog meer moet betalen.
dus, in het overzicht van de gesprekken staan wel gesprekken vermeld maar niet wat dat gesprek gekost heeft. ik zou graag inzien welke gesprekken veel van het beltegoed hebben afgepeuterd. kan ik dat ergens vinden?

zo wordt zichtbaar waarom beltegoed op is en hoe dat komt.

Hoi debeller,

Helaas gaat dat niet. Je hebt ook geen inzicht in de kosten als de factuur opgemaakt is.
Je hebt een x aantal belminuten voor een x bedrag. De minuten worden naar boven afgerond, en that's it.

Ik zou hier persoonlijk wel een voorstander van zijn. En dan niet alleen als PDF maar ook als een spreadsheet bestand.

Misschien kan de klantenservice hierop antwoorden, of dit in de toekomst mogelijk wordt.

Mijn ervaring met Simyo is dat veranderingen traag gaan.


Hoi debeller & Martijn®,

Ik begrijp niet precies wat jullie bedoelen. Op de factuur staan de absolute gesprekstijden vermeld.
Dit kun je tijdens de maand ook per gesprek inzien in je verbruik.

Zoals Martijn® zegt: Je hebt een x aantal belminuten voor een x bedrag. De minuten worden naar boven afgerond.
Wanneer je dus een Simyo 300 hebt voor €9 betekent dat dat een belminuut/sms binnen je bundel op €0,03 komt.
Wanneer een gesprek dan bijv. 1:23 heeft geduurd, heeft je dat in principe (afgerond naar boven 2 minuten) €0,06 gekost.

Echter, je hebt bij een simonly abonnement geen beltegoed. Dus niet een bedrag, waar bedragen die je gebruikt vanaf gaan.
Je koopt een aantal belminuten/smsjes, waar minuten/smsjes die je gebruikt vanaf gaan.
Vandaar dat de factuur en het verbruik er zo uit zien.

Verduidelijkt deze uitleg het misschien?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Uhhmmm, ik raak de weg evn een beetje kwijt, dacht nl dat ik met simyo aan het schrijvgen was maar jullie zijn kennelijk zeer ervaren gebruikers ipv medewerkers? Afin, dan toch erg bedankt voor de aanwijzingen en het initiatief om er wat aan te gaan doen. Zo heb je aan een factuur of een overzicht nog niet zo veel als je zonder een dikke reken klus het resterende beltegoed pas kunt controleren en de oorzaken van verbruik kunt vaststellen.

Bestaat er in dat kader bij Simyo ook een soort allert bij het vroegtijdig benaderen van de bundelgrens?  Of ben ik dan aangewez\en op de app, die er dus nog niet is? Voor de datalimieten heb ik een handige app maar voor beltegeod ken ik er geen?


Hoi debeller,

Op het forum zijn verschillende klanten actief, die elkaar proberen te helpen. Handig, toch?

Wanneer je tijdens de maand wilt weten hoeveel je nog kunt bellen, kun je dat meteen zien bij Overzicht. Daar staat: "Deze maand heb ik nog" en dan het aantal belminuten/smsjes die er nog over zijn.
Let goed op de datum en tijd waarop dit voor het laatst is bijgewerkt.

Wij hebben nog geen reminder bij het bereiken van de limiet voor bellen, zoals Martijn® ook al aangaf.
Toch af en toe even inloggen daarvoor, dus.

Heb ik je vragen hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik heb in een andere discussie ook al aangegeven aan Natasha dat het wenselijk zou zijn om op de factuur ook te laten zien wat het totaal is aan afgeronde belminuten naast de werkelijk gebelde minuten. Ik hoop dat ze dit oppakken want dit zorgt voor veel onduidelijkheid bij klanten...

Hoi Sandertju,

Het totaal aan afgeronde belminuten staat er nu niet bij. Dit is echter heel makkelijk uit te rekenen, als je de verbruikskosten (-Buitenland en -servicenummers) gedeeld door het buiten bundel tarief van €0,31 doet.
Dan heb je de minuten/smsjes buiten de bundel en die tel je op bij de hoeveelheid minuten/smsjes binnen je bundel.
Voila! Het totale aantal afgeronde belminuten..

Groetjes,

Charlene
waar kan ik vinden de nummers die ik heb gebeld,ik vind zelf die kolommen maar niets ik wil gewoon zien wie ik gebeld heb daar ik zelf heel weinig bel maar mn bel tegoed wel erg snel gaat heb internet uitgezet ook 3g,ben aan het wachten wanneer mn nummerbehoud ingaat duurt dit lang had een praid pay en ben overgegaan naar een klein abb.
Badge +6
waar kan ik vinden de nummers die ik heb gebeld,ik vind zelf die kolommen maar niets ik wil gewoon zien wie ik gebeld heb daar ik zelf heel weinig bel maar mn bel tegoed wel erg snel gaat heb internet uitgezet ook 3g,ben aan het wachten wanneer mn nummerbehoud ingaat duurt dit lang had een praid pay en ben overgegaan naar een klein abb.

Hoi Atieb,

Wanner je bent ingelogd op je persoonlijke pagina dan ga je naar het tabblad 'Verbruik'. Je ziet dan Geschiedenis staan en de naam van de maand. Wanneer je op de naam van de maand klikt zie je een overzicht van je verbruik. Ik zie in het systeem geen gegevens voor nummerbehoud.

En dan niet alleen als PDF maar ook als een spreadsheet bestand.


Ikzelf ben prepaid klant van Simyo.
Persoonlijk zou ik het prettig vinden om de gemaakte gesprekken via de site te kunnen terugzien. Bij Telfort is dit bijvoorbeeld voor prepaid-klanten ook mogelijk.

Bij Ben (abonnement), krijg je een factuur in PDF-formaat en zitten in de opvolgende pagina's de gesprekdetails evenals de SMS-data bijgevoegd. Dit ervaarde ik als prettig.

Het zou echter prettig zijn als een specificatie online beschikbaar is, welke in Excel-formaat
wordt aangeleverd, met zowel de exacte gesprekstijd alsook de naar boven afgeronde gesprekstijden in minuten. 

Tijdens een uitzoekklusje van een factuur (Ben) bleek namelijk tussen het daadwerkelijk aantal gebelde minuten en de naar boven afgeronden gesprekken bijna 2 uur gesprekstijd verschil te zitten over een periode van 1 maand. Als een dergelijke specificatie beschikbaar zou zijn, kan dit veel verwarring voorkomen.
Badge +6
Ikzelf ben prepaid klant van Simyo.
Persoonlijk zou ik het prettig vinden om de gemaakte gesprekken via de site te kunnen terugzien. Bij Telfort is dit bijvoorbeeld voor prepaid-klanten ook mogelijk.

Bij Ben (abonnement), krijg je een factuur in PDF-formaat en zitten in de opvolgende pagina's de gesprekdetails evenals de SMS-data bijgevoegd. Dit ervaarde ik als prettig.

Het zou echter prettig zijn als een specificatie online beschikbaar is, welke in Excel-formaat
wordt aangeleverd, met zowel de exacte gesprekstijd alsook de naar boven afgeronde gesprekstijden in minuten. 

Tijdens een uitzoekklusje van een factuur (Ben) bleek namelijk tussen het daadwerkelijk aantal gebelde minuten en de naar boven afgeronden gesprekken bijna 2 uur gesprekstijd verschil te zitten over een periode van 1 maand. Als een dergelijke specificatie beschikbaar zou zijn, kan dit veel verwarring voorkomen.


Hoi MarcAngelo,

Het is niet mogelijk om het verbruik online te zetten in Excel formaat. Het verbruik komt van het netwerk en dat word verwerkt op het de persoonlijke pagina.
Badge
Charlene, mooi verhaal! Het lijkt me niet de bedoeling dat ik zelf moet gaan rekenen? Jullie moeten dat de consument toch aanleveren indien daardoor duidelijkheid is over het verbruik? Het moet in 1 oogopslag duidelijk zijn en niet allerlei rekensommen moeten gebruiken.
Badge +8
Charlene, mooi verhaal! Het lijkt me niet de bedoeling dat ik zelf moet gaan rekenen? Jullie moeten dat de consument toch aanleveren indien daardoor duidelijkheid is over het verbruik? Het moet in 1 oogopslag duidelijk zijn en niet allerlei rekensommen moeten gebruiken.

Hoi Sandertju,

Op dit moment leveren we alle gespreksinformatie gespecificeerd aan. Niet alleen op de factuur, maar al tijdens de maand.
Alle informatie is daarmee te vinden. Op dit moment staat daar geen totaal aan afgeronde minuten bij. Ik snap dat jij dat wel handig vindt om te hebben. Mijn uitleg geeft je slechts een manier om daar op dit moment wel aan te komen.
Een structurele oplossing is dat natuurlijk niet, maar ik hoop dat je daar nu wel mee vooruit kan, tot die structurele oplossing er is.

Een beetje kritische consument, rekent toch sowieso na wat hem wordt aangeleverd? ;)

Groetjes,
Charlene

Reageer