Skip to main content
Mijn dochter heeft een nieuwe mobiel en nu wil ik haar prepaid omzetten naar een maandelijkse abonnement.

Haar huidige nummer wil ik aanhouden. Omdat ik internet wil activeren heeft ze een andere kaart nodig namelijk een Nano-kaart.

Voorzover is dit wat ik wil.

Via mijn overzicht heb ik geklikt op overstappen, maar daar stopt het dan ook gelijk. Ik kom niet verder in dit menu

omdat ik een activeringscode moet invoeren, die ik 1,5 jaar geleden heb ontvangen en niet meer weet.

Hoe kom ik nu verder? Want ik kan nergens mijn bundel aanvinken en mijn overige wensen kwijt.

Het liefst zou ik zien dat iemand mij telefonisch benaderd en mij hier doorheen loodst.

Hopelijk hoor ik spoedig van julli.
Het is die oude activeringscode die dwars ligt. Iemand van Simyo moet deze even verwijderen zodat de procedure via de overstaplink in Mijn Simyo weer naar behoren gaat werken.



Er is volgens mij een stap in het proces waarbij je kunt aangeven dat je een nieuwe (andere) simkaart nodig hebt.



Houd er wel rekening mee dat een iPhone onverwacht veel data kan gaan downloaden wat in een een fikse rekening van Simyo kan resulteren als je geen databundel hebt. Probeer dus in te schatten hoeveel data er iedere maand verbruikt gaat worden en kies een bundel die daarbij past. Een eenmaal gekozen bundel kun je trouwens elke maand wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Doe dit wel voor de 25e van de maand als je de wijziging meteen op de eerste van de volgende maand wilt laten ingaan.



Houd er verder rekening mee dat de toegekende hoeveelheid data naar rato wordt gekort als je in de loop van de maand een bundel neemt, maar vanaf de 1e van de daaropvolgende maand is je rantsoen 100%. Verder zijn er diverse standaardinstellingen op de iPhone die tot onnodig veel dataverbruik kunnen leiden, een lijst van dingen die je zou kunnen uitzetten in de instellingen vind je (helaas wel in het Engels) hier.
Hardstikke bedankt dat je hebt gereageerd.

Hier kan ik wat mee en ga contact opnemen met Simyo.



Dat ''onverwachts downloaden'' gebeurt dan ook bij een bundel toch?

Hierdoor hou je minder over voor daadwerkelijk gebruik.



Stel ik heb een bundel maar ik wil niet dat de Iphone te pas en te onpas (ongecontroleerd) download op de achtergrond.

Kan ik dat dan ergens instellen dat ik dat alleen wil als ik thuis ben via de wifi.

Net als bij de laptop daar krijg ik een melding en bepaald ik wanneer het gebeurt. 

Ik dat mogelijk?
Of je nu een bundel hebt of niet, een iPhone heeft van huis uit de neiging data te downloaden op momenten dat je dat niet zou verwachten (b.v. 's nachts als de eigenaar slaapt) en ook via het mobiele netwerk zelfs als er goed WiFi bereik is. En die data gaan natuurlijk af van je bundel als je die hebt.



Er zijn diverse redenen waarom de iPhone "uit zichzelf" contact zoekt met het internet, maar die zijn niet allemaal even belangrijk of zinvol. De link naar de Engelse discussie website van Apple hierboven doet een aantal suggesties om zaken in de iPhone's instellingen ("Settings") zo te wijzigen dat het onbedoelde internetverbruik een stuk minder wordt. Mocht je problemen hebben met de vertaling van bepaalde Engelse termen, laat dat even weten want Engels is inmiddels mijn tweede moedertaal geworden.... Na wat instellingen op mijn iPhone aldus veranderd te hebben is mijn dagelijks internetverbruik via 3G nu zelden meer dan 1MB (heel weinig, maar ik kijk dan ook nooit filmpjes op mijn iPhone).



Er is een instelling op je iPhone waarbij je de dataverbinding via het mobiele netwerk kan uitzetten. Dan maakt de iPhone in principe alleen verbinding met het internet via WiFi. Maar een helemaal waterdichte methode is dat niet want als je een datamonitor app zoals DataWiz installeert zul je zien dat er dan toch ook wat data via het mobiele netwerk verbruikt wordt.
Mijn dochter heeft een nieuwe mobiel en nu wil ik haar prepaid omzetten naar een maandelijkse abonnement.

Haar huidige nummer wil ik aanhouden. Omdat ik internet wil activeren heeft ze een andere kaart nodig namelijk een Nano-kaart.

Voorzover is dit wat ik wil.

Via mijn overzicht heb ik geklikt op overstappen, maar daar stopt het dan ook gelijk. Ik kom niet verder in dit menu

omdat ik een activeringscode moet invoeren, die ik 1,5 jaar geleden heb ontvangen en niet meer weet.

Hoe kom ik nu verder? Want ik kan nergens mijn bundel aanvinken en mijn overige wensen kwijt.

Het liefst zou ik zien dat iemand mij telefonisch benaderd en mij hier doorheen loodst.

Hopelijk hoor ik spoedig van julli.




Hoi MarietjeD,



Er stond inderdaad nog een verlopen activatiecode bij jouw aansluiting, waardoor je even geen nieuwe kon ontvangen. Dat laat ik nu rechtzetten, dus vanaf vanmiddag kun je je bankrekeningnummer weer invullen een nieuwe activatiecode op je rekeningafschrift ontvangen. Als je bankrekening dan geactiveerd is, kun je de rest van de overstap in orde maken. :)

Zodra die is aangevraagd, wordt de prepaid aansluiting binnen 24 uur omgezet naar een abonnement.

Het aanvragen van een vervangende simkaart kan ook op Mijn Simyo. Je doet dit het beste nadat de overstap naar sim only helemaal is afgerond. Die twee processen gaan niet goed samen.

Denk je dat het hiermee lukt? Of heb je nog graag dat ik je even bel?



Handig die tips van Scotsman, een gewaarschuwd mens telt voor twee. ;)



Groetjes, Charlene
Hardstikke bedankt dat ik geholpen.

Het abonnement is overgezet (binnen 2 dagen) en zojuist een nieuwe kaart aangevraagd.

Ik ben uiterst tevreden over de hulp die geboden is via het forum.

Ga zo door.
Hardstikke bedankt dat ik geholpen.

Het abonnement is overgezet (binnen 2 dagen) en zojuist een nieuwe kaart aangevraagd.

Ik ben uiterst tevreden over de hulp die geboden is via het forum.

Ga zo door.




Hoi MarietjeD,



Wat fijn dat je nog even terugkoppeling geeft 🙂 Namens Charlene: dank je wel!

Reageer