Skip to main content
Hallo Simyo,



Ik kan de optie "Bellen naar en in het buitenland" niet vinden bij "Mijn instellingen en simkaart" en mijn vriendin in Spanje kan nu dus niet bellen, want heeft Geen Service melding sinds aankomst. Aanbieder instelling staat bij haar op Automatisch.



Heb het op zowel met Chrome als Firefox geprobeerd om deze instelling te vinden, maar op beide komen ze niet voor.



Is het een algemeen probleem? Graag deze optie aanzetten via uw kant. Als u gegevens nodig heeft, laat het me z.s.m. weten; mijn vriendin wilt in Spanje graag bereikbaar zijn.
Ik heb hetzelfde probleem ik kan de optie ook niet vinden netwerk staat op automatisch en ik kan nog niet bellen ik zit in luxembourg
Bij mijn zoontje ook al niet

Ik wide even checken of zijn telefoon goed stond omdatr hij op vakantie gaat naar het buitenland. 

Ik zou toch graag willen dat die jongen van 11 naar huis kon bellen!!!!
De optie is vandaag wel weer zichtbaar bij "Mijn instellingen en simkaart".

Ik heb het aangezet en net een bericht gestuurd dat ze even het toestel 10-15 minuten moet uitzetten, maar zal ook een test sms sturen om te kijken of het al meteen werkt.
Vriendin meldt dat het nog steeds niet werkt :/

En nu is de instelling hier weer weg bij "Mijn instellingen en simkaart".



Waar gaat het mis? Welke instellingen moet ik nog nakijken op een iPhone 4S? Aanbieder instelling staat bij haar op Automatisch.
Het werkt nu: Heb haar bij de Aanbieder instelling 'Automatisch' uitgezet en de lokale providers laten laden. Deze werden gevonden en liet haar een (Orange) uitkiezen. Daarna Automatisch weer aangezet en nu blijft ie op Orange staan.

Geen idee of Orange in Spanje wel de juiste provider voor Simyo is, maar goed, er is nog geen antwoord geweest van het Simyo webteam vanwege het weekend.
Hoi McWabbit,



Excuses dat een reactie zo lang op zich heeft laten wachten. Wat goed om te lezen dat je het probleem zelf hebt opgelost 🙂 Er is op sommige accounts een weergave foutje, waardoor je in sommige gevallen de opties niet kunt aanpassen. De IT-afdeling is druk bezig om dit aan te passen.. en in geval van je vriendin al opgelost 🙂



@alecjw87 & Moon; jullie vraag is hier beantwoord 🙂 Werkt het bij jullie ook weer?
Hallo, dus bellen vanuit buitenland naar Nederlands nummer valt altijd buiten je bundel? Of wel binnen je bundel als het idd een Nederlands nummer is? Sorry, maar voor mij nog steeds onduidelijk. Ben nu in buitenland en nog 70 belminuten"over". Wil ik aan opgebruiken. Op mijn telefoon, Nokia Lumia 635, kan ik ook optie "buitenland aan" niet vinden. Heb gisteren al wel gebeld en ging prima. Gr. Mary
Bellen vanuit het buitenland valt nooit binnen je bundel, of het een Nederlands nummer is dat je belt of een buitenlands nummer maakt niet uit. Voor de tarieven hangt het af in welk buitenland je bent, of om precies te zijn in welke zone. Zie hier voor alle info:



http://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=Buitenland%20tarieven





In het buitenland is het dus niet mogelijk je 70 belminuten op te maken.
Hoi Mary1970, welkom op het Simyo forum 🙂



Goed dat je het even voor de zekerheid navraagt, want zoals Scotsman aangeeft, kun je geen gebruik maken van je bel/sms bundel in het buitenland. Ik kan aan de instellingen zien dat je optie bellen in/naar het buitenland optie al aanstaat, dus daar hoef je je verder geen zorgen meer over te maken 🙂



@Scotsman; Bedankt voor het antwoord!
Bedankt voor de info!
Hoi Mary1970,



Fijn dat het duidelijk is 🙂 Namens Tiury, graag gedaan!

Reageer