.

Beantwoord

onmogelijk, zoveel heb ik niet verbruikt?


Badge
Volgens jullie gegevens zou mijn vrouw vandaag 18 mb internet hebben gebruikt en van af gisteren 31 minuten hebben gebeld /ge sms. Dit klopt voor geen meter.
Per toeval wilde ik eens kijken 
Verbruik minuten/sms bijgewerkt t/m: 08-08-2014 16:02:56     Internetverbruik bijgewerkt t/m: 09-08-2014 10:15:10
over 69 van de van de100 min/sm  en 482 van de van de500 MB
Mijn vrouw heeft zeker geen 31 minuten gebeld of ge sms of geapp en internet alleen via wifi. Ik denk dat ik maar eens vaker moet controleren, het lijkt er op dat jullie de boel flessen. Ik hoop het niet want ik wilde zelf ook overstappen.
icon

Beste antwoord door Charlene 11 August 2014, 12:33

Bekijk originele reactie

15 reacties

Badge
Ik heb het zelfde , 10 min gebeld ( dat neem ik ruim ) en 54 belmin er af , ik snap er niks van ???
Reputatie 7
Beste ikweeternietzoveelvan en Janet 48, per wanneer is jullie Simyo abonnement ingegaan? Het tegoed wordt over de eerste (gebroken) maand namelijk naar rato berekend. Als je abonnement dus in gaat op bijvoorbeeld 10 augustus dan heb je voor de maand augustus van bijvoorbeeld de 100 minuten bellen/sms'en al 33 minuten/sms'jes 'verbruikt' en heb je nog zo'n 66 minuten/sms'jes over voor de maand augustus. Dit zelfde geldt ook voor de databundel.
Badge
In januari zou het abonnement beginnen.  Had het het in November 2013 afgesloten. Eerste factuur Nov 0 euro, Dec 25,32, euro, Jan 2014, 11 euro, Febr 11,25 euro, Maart 11 euro, April 10 euro, Mei 10 euro, juni 10 euro. 
Het gaat om een totaal abbonement van totaal 10 euro, inclusief 200 mb internet. 
Dat van 25,32 is bekend, admin e.d, die van 11 en 11,25 begrijp ik ook niet, maar kan dat niet controleren.

Alleen de gegevens van mijn vraag kon ik controleren omdat dat pas 1 en 2 dagen geleden was, en volgens die gegevens en die van mijn vrouw klopt het dus niet.
Badge
Dank voor het antwoord . Even een nieuwe vraag , kan ik op de eindafrekening van een maand zien hoe en met wie ik gebeld heb ?
Reputatie 7
Ja, dat kan, mits diegene geen geheim nummer heeft, omdat die nummers (deels) afgeschermd worden vermeld op de afrekeningen en bij je Mijn Simyo.
Badge
Nog even een vraag , als ik wil overstappen naar een andere bundel , voor welke datum moet ik dat doen ?
Reputatie 7
Dit kan op elke datum...:rolleyes:.

Maar wil je de wijziging de volgende maand al laten ingaan, dan moet je vóór de 25e van de lopende maand de aanpassing gedaan/aangevraagd hebben.
Reputatie 7
In januari zou het abonnement beginnen.  Had het het in November 2013 afgesloten. Eerste factuur Nov 0 euro, Dec 25,32, euro, Jan 2014, 11 euro, Febr 11,25 euro, Maart 11 euro, April 10 euro, Mei 10 euro, juni 10 euro. 
Het gaat om een totaal abbonement van totaal 10 euro, inclusief 200 mb internet. 
Dat van 25,32 is bekend, admin e.d, die van 11 en 11,25 begrijp ik ook niet, maar kan dat niet controleren.

Alleen de gegevens van mijn vraag kon ik controleren omdat dat pas 1 en 2 dagen geleden was, en volgens die gegevens en die van mijn vrouw klopt het dus niet.


Er is dus 18 MB aan internetdata verstookt terwijl er WiFi voor handen was? Waar heb je deze data verstookt? In een bekende omgeving, zoals thuis, waar het wifi netwerk wellicht betrouwbaar(der) is? Want zodra wifi wegvalt stapt de telefoon naadloos over op de databundel. Hier merk je, los van het symbooltje, helemaal niets van.
Badge +8
Volgens jullie gegevens zou mijn vrouw vandaag 18 mb internet hebben gebruikt en van af gisteren 31 minuten hebben gebeld /ge sms. Dit klopt voor geen meter.
Per toeval wilde ik eens kijken 
Verbruik minuten/sms bijgewerkt t/m: 08-08-2014 16:02:56     Internetverbruik bijgewerkt t/m: 09-08-2014 10:15:10
over 69 van de van de100 min/sm  en 482 van de van de500 MB
Mijn vrouw heeft zeker geen 31 minuten gebeld of ge sms of geapp en internet alleen via wifi. Ik denk dat ik maar eens vaker moet controleren, het lijkt er op dat jullie de boel flessen. Ik hoop het niet want ik wilde zelf ook overstappen.


Hoi ikweeternietzoveelvan,

Wat vervelend dat je denkt dat het allemaal niet klopt 😞 Ik kan je verzekeren dat het allemaal op de juiste manier geregistreerd wordt, rechtstreeks van het netwerk.

Wanneer je op Mijn Simyo naar Verbruik gaat, en dan op 'Augustus' klikt, kun je daar het verbruik gespecificeerd zien staan. Daar zie je elk gesprek en hoe lang het heeft geduurd. Ook voor internet zie je de datum en tijd van het verbruik en de grootte van het datapakket.
Misschien heb je er geen rekening mee gehouden dat gesprekken op hele minuten worden afgerond? Wanneer je vrouw bijvoorbeeld 10 seconden belt, dan is dat 1 belminuut. Ik zie zo al 21 gesprekken staan, waarvan er één van ongeveer 4 en één van ongeveer 6 minuten, dan kom je dus gemakkelijk aan 31 minuten bij elkaar.
Ik zie inderdaad ook regelmatig internetverbruik terug. Het toestel van je vrouw kiest er dus toch af en toe voor om internet via de simkaart te gebruiken. Om dat te voorkomen schakel je de optie Mobiele data, of Mobiele gegevens uit op het toestel. Dat is altijd handig om te doen als je met Wifi verbonden bent, zodat het toestel niet zomaar overschakelt op 3G. Dan komt dat in de toekomst niet meer voor.

Ik hoop dat deze uitleg de verwarring wat heeft weggenomen, en dat de specificatie nog meer duidelijkheid brengt.
Mochten er nog vragen zijn dan help ik jullie daar graag mee.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik heb het zelfde , 10 min gebeld ( dat neem ik ruim ) en 54 belmin er af , ik snap er niks van ???

Beste ikweeternietzoveelvan en Janet 48, per wanneer is jullie Simyo abonnement ingegaan? Het tegoed wordt over de eerste (gebroken) maand namelijk naar rato berekend. Als je abonnement dus in gaat op bijvoorbeeld 10 augustus dan heb je voor de maand augustus van bijvoorbeeld de 100 minuten bellen/sms'en al 33 minuten/sms'jes 'verbruikt' en heb je nog zo'n 66 minuten/sms'jes over voor de maand augustus. Dit zelfde geldt ook voor de databundel.

Hoi Janet48,

Welkom op het forum en bij Simyo 🙂

Bij jou was aan de hand wat RicoK uitlegt. Bedankt daarvoor, RicoK!
Je hebt deze eerste maand 242 minuten/sms'jes gekregen. Je hebt er nu 8 gebruikt. :)
Jij kunt dus ook nu al zien met wie en hoe lang je gebeld hebt. Onder het tabblad Verbruik en dan klikken op 'Augustus'. Daar kun je elke categorie uitklappen om de specificatie te zien.
En bundels wijzigen dat heeft Rico ook al helemaal verklaard 🆒 Voor de 25ste dus, om het de maand erna in te laten gaan.

Heb je misschien nog andere vragen?

Groetjes,
Charlene
Badge
Charlene,
Verbruik minuten/sms bijgewerkt t/m: 08-08-2014 16:02:56     Internetverbruik bijgewerkt t/m: 09-08-2014 10:15:10
over 69 van de van de100 min/sm  en 482 van de van de500 MB

Ik denk dat jullie rekenen vanaf 1 augustus anders kom ik niet op die 21 gesprekken waar jij het over hebt. 
Ik reken van 8 en 9 august.
Zijn alle gesprekken via Wifi en alle internet verbindingen met Wifi er uitgehaald. Hoe kan ik dat zien
Reputatie 7

Ik denk dat jullie rekenen vanaf 1 augustus anders kom ik niet op die 21 gesprekken waar jij het over hebt. 
Ik reken van 8 en 9 august.


😕 Huh????
Met uitzondering van de eerste eventueel gebroken maand brengt Simyo alleen hele kalendermaanden in rekening!
Badge
Ik denk dat ik het verkeerd begrepen hebt, sorry
verbruik minuten / sms bijgewerktt/m 09-08-2014 en volgens internet nu bijgewerkt t/m 12-08-2014. Ik had het zo gelezen dat mijn vrouw dus vanaf 09-08-2014 die data verbruikt moest hebben, en niet per 1 augustus. Ik heb mijn zoon gemaild dat hij de telefoon van zijn moeder moet controleren, omdat jullie zeggen dat er automtisch verbonden word als Wifi weg valt.
sorry
Reputatie 7
Ik denk dat ik het verkeerd begrepen hebt, sorry
verbruik minuten / sms bijgewerktt/m 09-08-2014 en volgens internet nu bijgewerkt t/m 12-08-2014. Ik had het zo gelezen dat mijn vrouw dus vanaf 09-08-2014 die data verbruikt moest hebben, en niet per 1 augustus. Ik heb mijn zoon gemaild dat hij de telefoon van zijn moeder moet controleren, omdat jullie zeggen dat er automtisch verbonden word als Wifi weg valt.
sorry


Geen probleem! We zijn er, zeker op dit forum, om elkaar een beetje waar nodig en waar dat kan, te helpen!
Reputatie 6
Badge +10
Ik denk dat ik het verkeerd begrepen hebt, sorry
verbruik minuten / sms bijgewerktt/m 09-08-2014 en volgens internet nu bijgewerkt t/m 12-08-2014. Ik had het zo gelezen dat mijn vrouw dus vanaf 09-08-2014 die data verbruikt moest hebben, en niet per 1 augustus. Ik heb mijn zoon gemaild dat hij de telefoon van zijn moeder moet controleren, omdat jullie zeggen dat er automtisch verbonden word als Wifi weg valt.
sorry


Hoi ikweeternietzoveelvan,

Goed om te lezen dat het duidelijk is geworden! Misschien is het slim als je deze tips even doorgeeft aan je zoon 🙂 Met die tips heeft ze haar data nog beter in de hand!

Mocht er nog iets zijn, weet je ons nu te vinden 🙂

Reageer