Skip to main content
Hallo. Al eerder heb ik hier een vraag gesteld over mijn verbruik, dat onbewust steeds veel te hoog uitvalt. Afgelopen maand had ik een idioot hoge rekening. En dat terwijl ik helemaal niet zo veel bel. Alles buiten bundel dus. Een Simyo medewerker zei me dat ik de App maar moest installeren zodat ik

mijn verbruik in de gaten kon houden. Dat heb ik gedaan en ook heb ik de bundel verhoogd. 



Wat schetst mijn verbazing dat ik gisteren, vier dagen na het begin van de maand, volgens Simyo al bijna 7 (!!!!!) uur heb gebeld/smst (395 min.)

Ik snap er echt helemaal niks van. Ik heb hoogstens 1/1,5 uur gebeld en misschien een stuk of 15 smsjes verstuurd, dus deze informatie kan toch niet kloppen. Ook het Internetverbruik zoals aangegeven op de app is erg hoog.



Ik krijg het gevoel dat de verbruiksmeter op Simyo niet goed werkt en dat ik mede daarom met zulke hoge rekeningen zit. 



Kan iemand mij uitleggen hoe ik aan 7 uur bellen kom in drie dagen??



Dank

Eva









 
Hallo Eva.



Je vraag beantwoorden is voor mij natuurlijk niet mogelijk.

Wat ik je wel als advies wil geven is... Ik zou Call meter 3G installeren.

Daarmee houd je begindatum van maand, calls, sms, mms en data afzonderlijk bij.

Voorkeuren instellen via linkertoets. (eenvoudige voorkeuren)

Wanneer je dan kijkt bij Logs zie je waar je naartoe hebt gebeld, en hoe lang.

Dat zou/zal meer duidelijkheid moeten geven in het verbruik.

Dan heb je een extra beeld naast de simyo app.



Daarnaast zou ik je adviseren om bijvoorbeeld,

Onavo count / 3G watchdog of My Data manager te installeren.

Die kun je zo instellen dat je bijvoorbeeld gewaarschuwd word bij 75% dataverbruik.

Ook schakelt die internet uit bij bereik limiet.



Gebruik je wifi / geen mobiel data zet dan bij instellingen telefoon, mobiele netwerken uit.



Laat ff weten of je dit advies duidelijk/bruikbaar vindt.



Groet,

Friesian :)
Beste Friesian,



Ik vraag me af waarom je mijn vraag 'natuurlijk' niet kunt beantwoorden. Ik heb mijn telefoongeschiedenis bekeken en opgeteld en kom uit op ongeveer 1 uur en 50 minuten bellen, sinds het begin van de maand (1 juni). Zoals gezegd geeft de app aan dat bijna 400 minuten gebeld zou hebben ("388 van de 500 min/sms"). Heel graag wil ik uitleg hierover. Ik neem aan dat ook Simyo mijn belgeschiedenis kan opzoeken. Uiteraard maak ik gebruik van wifi waar mogelijk en is mijn bellen, zeker nu, beperkt.



Dank. 

Eva
Btw, ik heb een Iphone en kan dus geen Call meter 3g installeren (alleen voor Android). 
De 388 die je in de Simyo app ziet is je tegoed aan belminuten, niet je verbruik. Zou dat kunnen?
Hoi Eva123, welkom op het Simyo forum.



Het is zoals Scotsman aangeeft: de app geeft aan hoeveel minuten je nog overhebt van je belbundel.

Er staat dan ook in de app: Tegoed van Eva



Het is heel goed dat je je een beetje druk maakt over je minuten en je MB's, maar gelukkig was hier voor niets ;)



Oh, en je zou bijvoorbeeld Friesians tip Onavo Count kunnen gebruiken, die heb je ook voor iPhone.

Reageer