.

Beantwoord

nummerbehoud bij het overstappen van simyo prepaid naar sim only

  • 28 June 2014
  • 7 reacties
  • 605 Bekeken

Hallo,

Ik heb ondertussen bijna 3 maanden geleden gebrobeerd om over te stappen van mijn Simyo Prepaid naar een Simyo sim only abbonement.
Daarbij vind ik het belangrijk dat ik mijn oude nummer behoud.
Bij het aanvragen daarvan, is nergens duidelijkheid te vinden.
Ten eerste kreeg ik een nieuwe simkaart die ik online eerst moest activeren om nummerbehoud aan te kunnen vragen.
Bij het activeren van de sim-kaart op mijn simyo, werd er gezegd dat mijn bundel pas geactiveerd werd wanneer ik de sim-kaart ook daadwerkelijk in gebruik nam.

Toen ik vervolgens mijn nummer behoud aanvroeg, kreeg ik bericht dat deze aanvraag was afgewezen, maar de reden daarvoor was onduidelijk.
Tot 3 keer toe heb ik geprobeerd mijn nummer over te laten zetten en alle keren werd dit afgewezen met als rede dat mijn vorige provider het nummer niet wou overzetten, terwijl jullie mijn vorige provider zijn.

Ondertussen heb ik dus echt geen idee meer hoe ik mijn nummer nou eigenlijk moet overzetten en om het nog mooier te maken heb ik gisteren de factuur van de maand mei moeten betalen, terwijl ik mijn abbonement nog niet eens geactiveerd heb, laat staan gebruikt heb.
Het zou fijn zijn als jullie in de mail en op de "mijn simyo" pagina wat duidelijker gaan zijn, want ik word hier helemaal gek van.

Mvg, Nick
icon

Beste antwoord door Dries 30 June 2014, 13:50

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je wilt overstappen van prepaid naar sim-only dan kan dat in een paar klikken met de muis op Mijn Simyo. Zoek even de overstaplink, en nummerbehoud en verrekening van een eventueel resterend beltegoed worden dan automatisch geregeld! Je houdt daarbij gewoon je simkaart.
Als je wilt overstappen van prepaid naar sim-only dan kan dat in een paar klikken met de muis op Mijn Simyo. Zoek even de overstaplink, en nummerbehoud en verrekening van een eventueel resterend beltegoed worden dan automatisch geregeld! Je houdt daarbij gewoon je simkaart.

wanneer ik op deze overstap link druk, vertelt deze mji dat ik niet kan overstappen, omdat er nog een nummerbehoud aanvraag actief is. wat nu?

ik heb overigens een nieuwe simkaart gekregen van jullie voor dit abbonement, dus om nu te gaan zeggen dat ik die niet nodig heb, zou ik wel heel erg slecht vinden.
Reputatie 7
Badge +9
Die nummerbehoudaanvraag loopt nog omdat je die eerder had aangevraagd maar wat niet lukte omdat je nummerbehoud binnen dezelfde provider (Simyo) had aangevraagd. Dat gaat dus niet want nummerbehoud werkt alleen als je van de ene provider overstapt naar een andere. Iemand van Simyo moet die oude aanvraag cancellen waarna je waarschijnlijk kunt overstappen op de manier zoals ik heb aangegeven. Ik kan die aanvraag niet deactiveren want ik werk niet bij Simyo!
Die nummerbehoudaanvraag loopt nog omdat je die eerder had aangevraagd maar wat niet lukte omdat je nummerbehoud binnen dezelfde provider (Simyo) had aangevraagd. Dat gaat dus niet want nummerbehoud werkt alleen als je van de ene provider overstapt naar een andere. Iemand van Simyo moet die oude aanvraag cancellen waarna je waarschijnlijk kunt overstappen op de manier zoals ik heb aangegeven. Ik kan die aanvraag niet deactiveren want ik werk niet bij Simyo!

dan ga ik dat maar proberen.
in ieder geval bedankt
Reputatie 2
Badge +6
Hoi nickdezeeuw,

Welkom op het forum :)

Wat vervelend dat er zoveel onduidelijk is m.b.t. overstappen van prepaid naar sim only. Ik geef je daar graag wat meer uitleg over.

Scotsman heeft je volgens mij al goed op weg geholpen 🙂 Je hebt het net even verkeerd gedaan. Je kunt de nieuwe simkaart terugsturen (retour afzender). Dit account (sim only) wordt dan afgesloten.

Je moet inloggen op Mijn Simyo met je prepaid telefoonnummer. Op de overzichtspagina vind je de overstapknop. Klik hierop om vervolgens je bundels te kiezen. Je prepaid simkaart wordt dan binnen 48 uur omgezet naar sim only.

Zou je willen laten weten of dat allemaal is gelukt?

@Scotsman, bedankt voor je uitleg!
Hoi nickdezeeuw,

Welkom op het forum :)

Wat vervelend dat er zoveel onduidelijk is m.b.t. overstappen van prepaid naar sim only. Ik geef je daar graag wat meer uitleg over.

Scotsman heeft je volgens mij al goed op weg geholpen 🙂 Je hebt het net even verkeerd gedaan. Je kunt de nieuwe simkaart terugsturen (retour afzender). Dit account (sim only) wordt dan afgesloten.

Je moet inloggen op Mijn Simyo met je prepaid telefoonnummer. Op de overzichtspagina vind je de overstapknop. Klik hierop om vervolgens je bundels te kiezen. Je prepaid simkaart wordt dan binnen 48 uur omgezet naar sim only.

Zou je willen laten weten of dat allemaal is gelukt?

@Scotsman, bedankt voor je uitleg!

Gaan we doen
Bedankt!
Reputatie 5
Badge +11
Succes met je overstap 😃

Reageer