Hoi allemaal,
Simyo zal de komende tijd onder andere bezig zijn met het verder ontwikkelen van de Mijn Simyo app. Nu kun je al je resterende minuten, smsjes en MB's bekijken. Maar zoals ook op de website staat aangegeven, willen we functionaliteit van de app graag uitbreiden. We hebben veel aan jullie feedback uit dit topic gehad. Ons doel is dat je straks een app hebt die gelijk staat aan wat je ziet en kan op je persoonlijke pagina Mijn Simyo.
We zijn benieuwd naar wat jullie graag in de volgende versie zouden terug zien. Daarom heb ik een poll gemaakt zodat jullie je stem kunnen uitbrengen. Onze productmanagers houden dit topic ook in de gaten, dus laat ons weten wat jij graag wilt met de Mijn Simyo app.
Als je voor de optie Anders, namelijk... hebt gekozen, kun je in dit topic aangeven wat je dan graag zou willen zien.
Uiteraard mag je ook je keuze voor één van de andere opties toelichten in dit topic.
Groetjes,
Alex
Bladzijde 4 / 10
Moeten we nog steeds inloggen op de app? Widget is een geweldige toevoeging, maar die lijkt nog sneller uit te loggen dan de vier dagen waar men het over heeft
Erik
Erik
Hoi WvD10 & franswon,
Het zou zo moeten zijn dat je niet meer apart hoeft in te loggen. Kan het zo zijn dat je de app (automatisch) hebt geüpdatet deze week? We hebben namelijk wel een nieuwe versie met bugfixes uitgegeven. Misschien dat daarom er opnieuw ingelogd moest worden.
ErikM1972,
Voor de widget moet ik even navragen hoe het precies gaat met het automatisch uitloggen. Ik laat ergens deze week nog even weten hoe het zit.
Het zou zo moeten zijn dat je niet meer apart hoeft in te loggen. Kan het zo zijn dat je de app (automatisch) hebt geüpdatet deze week? We hebben namelijk wel een nieuwe versie met bugfixes uitgegeven. Misschien dat daarom er opnieuw ingelogd moest worden.
ErikM1972,
Voor de widget moet ik even navragen hoe het precies gaat met het automatisch uitloggen. Ik laat ergens deze week nog even weten hoe het zit.
Hoi Kevin,
Automatische update staat aan, er zijn veel apps bijgewerkt, Simyo zal er ook wel bijgezeten hebben.
Automatische update staat aan, er zijn veel apps bijgewerkt, Simyo zal er ook wel bijgezeten hebben.
De app wordt steeds beter! Vooral de widget vind ik een welkome aanvulling. Ik heb er wel twee vragen over:
1. Waarom is de widget niet interactief? Ik zou verwachten dat de Simyo-app wordt geopend als je op de widget drukt...
2. Hoe kun je de gegevens in de widget handmatig vernieuwen? Op dit moment is mijn verbruiksdata in de app bijgewerkt, maar de widget loopt nog achter...
1. Waarom is de widget niet interactief? Ik zou verwachten dat de Simyo-app wordt geopend als je op de widget drukt...
2. Hoe kun je de gegevens in de widget handmatig vernieuwen? Op dit moment is mijn verbruiksdata in de app bijgewerkt, maar de widget loopt nog achter...
Op basis van mijn ervaringen als 4G tester liep ik tegen een "tekortkoming" van de app aan, met betrekking tot het verbruik boven/buiten de bundels.
De reactie die ik heb gegeven (maar hier op zijn plaats is) is als volgt:
Quote
Via de website en de APP van Simyo is keurig je verbruik binnen de bundel te zien,
voor zowel bellen,sms en data.
Maar wat mij opvalt is dat wanneer je bundel op 0 staat (verbruikt is) ook helemaal
geen informatie en inzicht is van het actuele gebruik (boven de bundel).
Op de website is deze informatie omslachtig maar lastiger leesbaar terug te vinden
onder verbruik, mijn verbruik, actuele maand. Binnen de APP kan ik deze info in het
geheel niet vinden.
Persoonlijk geniet het mijn voorkeur om niet naar een lege balk te kijken en het getal
0, maar een bijvoorbeeld rood oplopende (in plaats van oranje neergaande) balk te
zien, met het actuele verbruik boven de bundel.
Dit geeft veel meer praktisch en reeël inzicht.
Unquote
Ook kosten buiten de bundel zouden op deze manier weergegeven kunnen worden,Â
waarbij het voor de klant veel inzichtelijker is, wat zijn actuele status is binnen hetÂ
abonnement.
Groet,
Steven
De reactie die ik heb gegeven (maar hier op zijn plaats is) is als volgt:
Quote
Via de website en de APP van Simyo is keurig je verbruik binnen de bundel te zien,
voor zowel bellen,sms en data.
Maar wat mij opvalt is dat wanneer je bundel op 0 staat (verbruikt is) ook helemaal
geen informatie en inzicht is van het actuele gebruik (boven de bundel).
Op de website is deze informatie omslachtig maar lastiger leesbaar terug te vinden
onder verbruik, mijn verbruik, actuele maand. Binnen de APP kan ik deze info in het
geheel niet vinden.
Persoonlijk geniet het mijn voorkeur om niet naar een lege balk te kijken en het getal
0, maar een bijvoorbeeld rood oplopende (in plaats van oranje neergaande) balk te
zien, met het actuele verbruik boven de bundel.
Dit geeft veel meer praktisch en reeël inzicht.
Unquote
Ook kosten buiten de bundel zouden op deze manier weergegeven kunnen worden,Â
waarbij het voor de klant veel inzichtelijker is, wat zijn actuele status is binnen hetÂ
abonnement.
Groet,
Steven
Ik deel deze mening van Steven! Als 4g tester had ik voor het eerst mijn bundel leeg en ik verbaasde me dat je niet kunt zien of je 1MB of 750MB buiten je bundel zit.
Hoi sschot & wopper,
Het zal helaas niet lukken om in de komenden versie van de app deze functionaliteit al toe te voegen. Dat komt omdat we ons in de komende versie willen richten op een andere belangrijke functionaliteit. Zonder hardop te zeggen wat dit is, kan je verwachten dat deze functionaliteit de app nóg veel dichter bij Mijn Simyo brengt.
Het toevoegen van verbruikskosten probeer ik in de versie hierna wel te verwerken. Het is nog even afwachten of dit wel of niet gaat lukken. De developers geven aan dat dit namelijk veel moeilijker is dan dat je aan de voorkant zou verwachten. Nog even bezien of dit lukt dus.
Het zal helaas niet lukken om in de komenden versie van de app deze functionaliteit al toe te voegen. Dat komt omdat we ons in de komende versie willen richten op een andere belangrijke functionaliteit. Zonder hardop te zeggen wat dit is, kan je verwachten dat deze functionaliteit de app nóg veel dichter bij Mijn Simyo brengt.
Het toevoegen van verbruikskosten probeer ik in de versie hierna wel te verwerken. Het is nog even afwachten of dit wel of niet gaat lukken. De developers geven aan dat dit namelijk veel moeilijker is dan dat je aan de voorkant zou verwachten. Nog even bezien of dit lukt dus.
Na de laatste update werkt de android app helaas niet, wordt hier al aan gewerkt?
1. Waarom is de widget niet interactief? Ik zou verwachten dat de Simyo-app wordt geopend als je op de widget drukt...
2. Hoe kun je de gegevens in de widget handmatig vernieuwen? Op dit moment is mijn verbruiksdata in de app bijgewerkt, maar de widget loopt nog achter...
Hoi PeterW,
De widget interactief maken is eigenlijk niet in ons opgekomen. Met mijn developers ga ik bespreken of we dit voldoende toegevoegde waarde vinden om het alsnog te doen.
Door een bug was het niet mogelijk om de gegevens van de widget te verversen. Nu kan dat wel. Het gebeurt automatisch en als je het handmatig wil doen, dan kan dat om de minuut.
Erik
Dat zou niet meer moeten gebeuren ErikM1972. Heb je hier nog steeds last van?
Hoi xGvW,
Ik heb je nieuw geopende topic even naar dit topic geplaatst, omdat hier alles wordt besproken over de app. Gisteren en eergisteren hebben we technische problemen met de app gehad. Nu zou het weer moeten werken. Kan je even laten weten of het werkt? Probeer anders de app even opnieuw te installeren.
Groetjes,
Alex
Moeten we nog steeds inloggen op de app? Widget is een geweldige toevoeging, maar die lijkt nog sneller uit te loggen dan de vier dagen waar men het over heeft
Erik
Dat zou niet meer moeten gebeuren ErikM1972. Heb je hier nog steeds last van?
Nee, lijkt nu goed te gaan.
Heb de app inclusief widget nu op 2 apparaten staan. Telefoon en tablet. De tablet is redelijk vaak niet verbonden met internet, maar de widget blijft gewoon het laatst gemeten verbuik zien, voorheen ging hij tijdens het offline van de tablet ook offline.
Tevreden zeg maar :)
Zie net ook een vraag over het interactief maken van de widget, is een goeie, volgens mij ververst hij nu als je er op klikt, is ook niet verkeerd moet ik zeggen. Is vast mogelijk om een keus aan te brengen in de widget, wat de gebruiker wil. Verversen of openen van de app.
Ik heb trouwens na de laatste update geen problemen ervaren. Gebruik een HTC One.
Moeten we nog steeds inloggen op de app? Widget is een geweldige toevoeging, maar die lijkt nog sneller uit te loggen dan de vier dagen waar men het over heeft
Erik
Dat zou niet meer moeten gebeuren ErikM1972. Heb je hier nog steeds last van?
Nee, lijkt nu goed te gaan.
Heb de app inclusief widget nu op 2 apparaten staan. Telefoon en tablet. De tablet is redelijk vaak niet verbonden met internet, maar de widget blijft gewoon het laatst gemeten verbuik zien, voorheen ging hij tijdens het offline van de tablet ook offline.
Tevreden zeg maar :)
Zie net ook een vraag over het interactief maken van de widget, is een goeie, volgens mij ververst hij nu als je er op klikt, is ook niet verkeerd moet ik zeggen. Is vast mogelijk om een keus aan te brengen in de widget, wat de gebruiker wil. Verversen of openen van de app.
Ik heb trouwens na de laatste update geen problemen ervaren. Gebruik een HTC One.
Vandaag op een andere locatie internet aangezet, Wifi. Blader ik naar de simyo widget, uitgelogd ?
Kan het zijn dat als er een andere ip verbinding is hij toch de widget uitlogd?
Erik
Hoi Erik,
Dit is een bug en we zullen dit in de nieuwe versie van de app oplossen. Bedankt voor het melden; het was ons nog niet opgevallen!
Dit is een bug en we zullen dit in de nieuwe versie van de app oplossen. Bedankt voor het melden; het was ons nog niet opgevallen!
Hoi allemaal,
We hebben binnenkort weer een nieuwe app die we gaan lanceren. Deze moet nog wel getest worden. Aan jullie de vraag of jullie willen helpen bij het verbeteren van de app.
Je kan je hier opgeven om te helpen met testen. Alvast bedankt!
We hebben binnenkort weer een nieuwe app die we gaan lanceren. Deze moet nog wel getest worden. Aan jullie de vraag of jullie willen helpen bij het verbeteren van de app.
Je kan je hier opgeven om te helpen met testen. Alvast bedankt!
Jammer, die dagen kan ik niet. Ik ben erg benieuwd natuurlijk. Hopelijk gaat het sneller dan bij de vorige nieuwe versie, alhoewel ik al best tevreden ben 🙂
Hoi Laurenss,
We doen regelmatig dit soort tests. Dus als je het forum een beetje volgt, wie weet kan je de volgende keer 🙂
Groetjes, Charlene
Hey allemaal,
De app is afgelopen donderdag weer opnieuw getest door een aantal klanten. Bedankt daarvoor. Houd o.a. dit topic in de gaten om de ontwikkelingen te volgen 🙂.
Groetjes,
Alex
De app is afgelopen donderdag weer opnieuw getest door een aantal klanten. Bedankt daarvoor. Houd o.a. dit topic in de gaten om de ontwikkelingen te volgen 🙂.
Groetjes,
Alex
Ik ben zeer benieuwd wanneer de nieuwe versie beschikbaar komt!
Ik hoop op deze vraag over een paar weken antwoord te geven. We proberen de laatste nieuwe features werkend te krijgen, maar dat kost flink wat moeite.
Hopelijk snel goed nieuws!
Hopelijk snel goed nieuws!
De App op de mobiel maakt prima inzichtelijk wat het verbruik uit de bundel is en voor Internet. Toch kan de factuur afwijken qua kosten omdat er kosten zijn gemaakt voor diensten buiten de bundel. Weliswaar zijn die door jullie op navraag duidelijk te verklaren maar omdat dit voor jullie reeds bekende extra kosten zijn kunnen jullie die ook net zo goed als een extra balkje meenemen in de mobiel app. Naast verbruik en internet dus een balkje "kosten buiten het reguliere abb." Dat zou een prima service toevoeging zijn.
Hoi Kuhlmann,
Dat zou inderdaad een mooie toevoeging op de app zijn. Je buiten bundel kosten kun je nu al wel op de website Mijn Simyo bekijken. Daar was je al van op de hoogte?
Groetjes,
Charlene
Dat zou inderdaad een mooie toevoeging op de app zijn. Je buiten bundel kosten kun je nu al wel op de website Mijn Simyo bekijken. Daar was je al van op de hoogte?
Groetjes,
Charlene
Hey Kuhlmann,
We hebben veel tijd besteed aan het tonen van buitenbundelverbruik van de huidige maand. We kunnen niet verklaren waarom, maar het is voor ons technisch te ingewikkeld om dit verbruik te tonen in de app.
Binnenkort (1-3 maanden) komt de nieuwe versie van de app uit. Meer duidelijkheid kan ik helaas nog niet geven. Door drukte lukt het helaas niet om de nieuwe app eerder op te leveren.
We zijn van plan de app wel te blijven doorontwikkelen, maar we kunnen niet precies vertellen wanneer we na de komende versie, weer een nieuwe zullen gaan uitbrengen. In die versie gaan we opnieuw proberen het tonen van buitenbundelverbruik uit de lopende maand toe te voegen.
We hebben veel tijd besteed aan het tonen van buitenbundelverbruik van de huidige maand. We kunnen niet verklaren waarom, maar het is voor ons technisch te ingewikkeld om dit verbruik te tonen in de app.
Binnenkort (1-3 maanden) komt de nieuwe versie van de app uit. Meer duidelijkheid kan ik helaas nog niet geven. Door drukte lukt het helaas niet om de nieuwe app eerder op te leveren.
We zijn van plan de app wel te blijven doorontwikkelen, maar we kunnen niet precies vertellen wanneer we na de komende versie, weer een nieuwe zullen gaan uitbrengen. In die versie gaan we opnieuw proberen het tonen van buitenbundelverbruik uit de lopende maand toe te voegen.
We wachten geduldig af tot de nieuwe versie van de app gelanceerd wordt binnen 1-3 maanden en wat voor nieuwe functies we krijgen in de app.
Tot die tijd ben ik aardig tevreden met hoe de site en app werken.
Overigens zoals jullie ook al aangeven kun je op de site de buiten de bundel kosten inzien, maar het inzien van de details (internet, bel, sms?) daarvan kan niet. Zit daar nog een verandering voor aan te komen? Het zou mooi zijn als dit ooit technisch mogelijk is om ook die buiten de bundel kosten in de app te verwerken.
Tot die tijd ben ik aardig tevreden met hoe de site en app werken.
Overigens zoals jullie ook al aangeven kun je op de site de buiten de bundel kosten inzien, maar het inzien van de details (internet, bel, sms?) daarvan kan niet. Zit daar nog een verandering voor aan te komen? Het zou mooi zijn als dit ooit technisch mogelijk is om ook die buiten de bundel kosten in de app te verwerken.
Hoi pacorob,
Bedoel je nu op de site of op de app? De buitenbundelkosten op de site, kun je ook gespecificeerd zien, gewoon erop klikken. Dus bij Verbruik, naar Maart en dan de rubriek uitklappen.
Op de app kun je ze helemaal niet zien inderdaad. Dat zou mooi zijn om te realiseren, maar daar weet Kevin meer over, of dat haalbaar is.
Groetjes,
Charlene
Bedoel je nu op de site of op de app? De buitenbundelkosten op de site, kun je ook gespecificeerd zien, gewoon erop klikken. Dus bij Verbruik, naar Maart en dan de rubriek uitklappen.
Op de app kun je ze helemaal niet zien inderdaad. Dat zou mooi zijn om te realiseren, maar daar weet Kevin meer over, of dat haalbaar is.
Groetjes,
Charlene
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.