.

Nieuwe versie Mijn Simyo app. We hebben jullie stem nodig!

  • 16 September 2013
  • 235 reacties
  • 28648 Bekeken


Toon eerste bericht

235 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Waarom schrappen jullie dat telkens aanloggen niet, veiligheidsoverwegingen is een onzin argument. Mail etc hoef je ook maar een keer in te geven en mocht je telefoon gestolen worden of kwijt raken, dan ga je toch de SIM blokkeren zodat het niet meer uit maakt of wel / niet die app werkt. Ik vind de manier waarop het nu werkt gruwelijk irritant.

Hi Jason Bourne,

Onze ontwikkelaar snapt dat telkens opnieuw inloggen erg onhandig is, maarrr... De app blijft niet voor eeuwig 'alleen lezen' :D
En dán is het juist wel handig dat deze beveiliging er op zit, anders zou een ander jouw abo kunnen aanpassen of iets dergelijks.
Reputatie 5
Badge +11
Ben ik met je eens, het is ook totaal onlogisch om met een alleen lezen app steeds opnieuw te moeten inloggen.
Misschien komt er verandering in....we wachten geduldig af.


Hoi Martijn®, er komt inderdaad verandering in, de app blijft niet voor altijd 'alleen lezen' 😉
Badge +3
Het is weer even geleden dat ik mijn gezicht liet zien, maar de ontwikkelaars en ik zijn dan ook druk bezig geweest om de app verder te ontwikkelen.

Op dit moment zijn er aan de achterkant al een paar dingen klaar en hebben we een redelijk beeld wanneer de komende drie nieuwe versie van de app zijn. Ik mag helaas niet vertellen wanneer dat precies is, i.v.m. concurrenten.

Wanneer de eerste verbetering akkoord is bij de testers (nog eventjes geduld) dan gaat de nieuwe versie live. Van jullie hoor ik dan graag wat jullie van de verbetering vinden. Daarnaast op dat moment wederom de input wat het belangrijkste is om direct te verbeteren.

Ik geef bij deze wel al aan, dat de app voor prepaid nog wel even op zich gaat laten wachten. Dat komt omdat we daarvoor een hele aparte app moeten maken. We willen liever eerst de app voor abonnementen goed op orde hebben.
- Windows Phone App
- Windows RT (Windows Store) App. Hierbij graag meerdere profielen kunnen bekijken.
Badge +3
- Windows Phone App
- Windows RT (Windows Store) App. Hierbij graag meerdere profielen kunnen bekijken.


Hoi guidorobben,

Op dit moment ben ik druk bezig met de developer van de Windows App om deze in de Windows Store te plaatsen. We lopen hierin alleen telkens weer tegen kleine dingetjes aan, waardoor het allemaal nog steeds veel langer duurt dan ik wil.

Het zijn voor de Windows App nu alleen wel echt de laatste loodjes. Spoedig moet deze geplaatst zijn.
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben zeer benieuwd wanneer we Ă©Ă©n van updates kunnen verwachten op de iOS en Android app voor de Simyo sim-only klanten (zoals ikzelf).
Kun je al aangeven welke functies in de eerstkomende update zijn verwerkt? Facturen inzien? Abonnement via app wijzigen? Niet langer om de 4 dagen te hoeven inloggen?
Reputatie 5
Badge +11
Ik ben zeer benieuwd wanneer we Ă©Ă©n van updates kunnen verwachten op de iOS en Android app voor de Simyo sim-only klanten (zoals ikzelf).
Kun je al aangeven welke functies in de eerstkomende update zijn verwerkt? Facturen inzien? Abonnement via app wijzigen? Niet langer om de 4 dagen te hoeven inloggen?


Hi pacorob,

Ik ben geen product manager, dus ik ken niet alle ins en outs, maar dat van dat uitloggen is in ieder geval verholpen 😃
Badge +3
Hoi pacorob,

Ik ga hier overmorgen een update op geven, want dan heb ik er zelf ook meer duidelijkheid over. Het is nog erg druk in de rest van 2013 met andere projecten die ook heel belangrijk zijn, dus het is even afwachten wat we nog precies aan nieuwe features gaan lanceren. Daarnaast is het ook even afwachten wanneer het gebeurd.

Ik hoop voor de kerst de komende versie te publiceren, maar of het een sinterklaas of kerstcadeau wordt is nog onzeker (of als het tegenzit pas in 2014).
Ik zie dat er een Windows app binnenkort komt. Mooi, maar is de status van de Windows Phone app ook bekend? Is het in ontwikkeling al?
Badge +1
Ik pleit om te beginnen voor DUIDELIJKE en VOLLEDIGE informatie. Pas na het downloaden van de app vertelt deze dat ie niet werkt op prepaid accounts. Vinden we dat "correct" optreden naar de klant?

De app zou namelijk juist handig zijn om even snel een dagbundel te nemen als je onderweg bent.
Reputatie 5
Badge +11
Ik pleit om te beginnen voor DUIDELIJKE en VOLLEDIGE informatie. Pas na het downloaden van de app vertelt deze dat ie niet werkt op prepaid accounts. Vinden we dat "correct" optreden naar de klant?

De app zou namelijk juist handig zijn om even snel een dagbundel te nemen als je onderweg bent.


Hi ruphoff,

Ik lees even de beschrijving van de app en daar staat:
"Voor wie is deze app?
De Mijn Simyo app is voor alle klanten van Simyo met
een abonnement. Deze app is niet geschikt voor
prepaid gebruikers."

Wie weet komt er in de toekomst nog eens een app voor prepaid, maar daar kan een product manager vast meer over vertellen.
Reputatie 5
Badge +11
Ik zie dat er een Windows app binnenkort komt. Mooi, maar is de status van de Windows Phone app ook bekend? Is het in ontwikkeling al?

Hoi Jack55555,

De ontwikkeling is al klaar :)

Het is wachten op de goedkeuring...
Reputatie 2
Wanneer kunnen we een WIDGET verwachten bij de APP waarmee ik meteen kan zien wat mijn verbruik is?
Badge +6
Wanneer kunnen we een WIDGET verwachten bij de APP waarmee ik meteen kan zien wat mijn verbruik is?

Hoi Klaus,

Welkom op het forum allereerst!

Goede vraag, ik heb deze vraag even doorgezet, want de plannen zijn er wel voor.
Ik laat het je weten als ik een antwoord hierop heb! :)

Update: Het antwoord kwam al wat sneller dan verwacht: bij de volgende update zal er ook een widget aanwezig zijn! 🙂
Badge
Het zou leuk zijn als ik mijn bundel kan aanpassen vanaf de app, facturen zien zou pok wel leuk zijn (of anders de kosten van deze maand verklaard, zoals op de site gebeurd mocht er op "november" gedrukt worden.
Badge +6
Hoi smiba,

De facturen zal je kunnen inzien in de volgende versie van de app. Bundels aanpassen en verbruik van huidige maand inzien staan zeker op het verlanglijstje voor volgende versies! 🙂 Bedankt voor je suggesties!
Hallo,

Is het mogelijk om een eenvoudig wachtwoord te maken voor het kunnen raadplegen van je beltegoed?

Na enkele dagen verloopt steeds je sessie in de iPhone app en wil je een eenvoudig wachtwoord of een pincode hebben om weer in te kunnen loggen. Maar voor je account-gegevens wil je een ingewikkeld wachtwoord hebben om misbruik te voorkomen.

Kan zo iets mogelijk gemaakt worden?

Groet,

Remco
Reputatie 5
Badge +10
Hoi duvel,

De login voor de app is gekoppeld aan je 'Mijn Simyo' account. Ik denk dat het lastig is om dit los te koppelen van elkaar, maar wie weet dat het mogelijk is. De app ontwikkelaars kijken mee met die topic :)

Groetjes,

Alex
Hoi duvel,

De login voor de app is gekoppeld aan je 'Mijn Simyo' account. Ik denk dat het lastig is om dit los te koppelen van elkaar, maar wie weet dat het mogelijk is. De app ontwikkelaars kijken mee met die topic :)

Groetjes,

Alex


Er zijn zeker mogelijkheden, de vraag is alleen of jullie ze willen uitvoeren. Zelfs de Rabobank kan mij mijn saldo laten zien, zonder dat ik hoef in te loggen. Ik ga er vanuit dat dat niet beperkt is tot iOS alleen.

Als het niet mogelijk gemaakt gaat worden, is de kans groot dat ik de app er af gooi wegens onbruikbaar ivm veiligheidsrisico's.

De enige oplossing onder de huidge mogelijkheden is om een simpel wachtwoord te gaan gebruiken, dat je dan ook nog eens om de vier dagen moet gaan intypen. Dat laatste is gewoon niet gebruikersvriendelijk en drempel verhogend, verder ook best onveilig, omdat het daardoor vaker afgekeken kan worden. Een simpel wachtwoord instellen wil ik uberhaupt niet, omdat dat gewoon weg veels te onveilig is voor iets belangrijks als mijn telefoonnummer.
Badge +3
Er zijn zeker mogelijkheden, de vraag is alleen of jullie ze willen uitvoeren. Zelfs de Rabobank kan mij mijn saldo laten zien, zonder dat ik hoef in te loggen. Ik ga er vanuit dat dat niet beperkt is tot iOS alleen.

Als het niet mogelijk gemaakt gaat worden, is de kans groot dat ik de app er af gooi wegens onbruikbaar ivm veiligheidsrisico's.

De enige oplossing onder de huidge mogelijkheden is om een simpel wachtwoord te gaan gebruiken, dat je dan ook nog eens om de vier dagen moet gaan intypen. Dat laatste is gewoon niet gebruikersvriendelijk en drempel verhogend, verder ook best onveilig, omdat het daardoor vaker afgekeken kan worden. Een simpel wachtwoord instellen wil ik uberhaupt niet, omdat dat gewoon weg veels te onveilig is voor iets belangrijks als mijn telefoonnummer.


Hoi Duvel,

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad erg vervelend dat op dit moment nog om de vier dagen opnieuw het wachtwoord ingevuld moet worden. Waarom deze tijdspanne in het verleden gekozen is, weet ik helaas niet. Het zal wel iets met veiligheid te maken hebben.

We weten dat de mogelijkheden er zijn om de manier van inloggen te veranderen. Op dit moment kiezen we er bewust voor nog alle gegevens achter een inlog te houden. Misschien dat we in de toekomst voor iOS de notificatie gaan gebruiken voor je resterende tegoed (de rode button met cijfers, die je ook krijgt bij een gemiste oproep of SMS). Voor Android zijn we aan het kijken naar de mogelijkheden van een widget waar je niet constant op hoeft in te loggen.

De loskoppeling van Mijn Simyo en de app om een simpeler wachtwoord te gaan gebruiken is op dit moment niet aan de orde. Het belangrijkste in onze ogen is op dit moment om functionaliteit uit te breiden. De komende versie van de app zal zich dan ook met name daar op richten. Voor een versie daar na zullen we je verbeterpunt in ons achterhoofd houden!


Hoi Duvel,

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad erg vervelend dat op dit moment nog om de vier dagen opnieuw het wachtwoord ingevuld moet worden. Waarom deze tijdspanne in het verleden gekozen is, weet ik helaas niet. Het zal wel iets met veiligheid te maken hebben.

We weten dat de mogelijkheden er zijn om de manier van inloggen te veranderen. Op dit moment kiezen we er bewust voor nog alle gegevens achter een inlog te houden. Misschien dat we in de toekomst voor iOS de notificatie gaan gebruiken voor je resterende tegoed (de rode button met cijfers, die je ook krijgt bij een gemiste oproep of SMS). Voor Android zijn we aan het kijken naar de mogelijkheden van een widget waar je niet constant op hoeft in te loggen.

De loskoppeling van Mijn Simyo en de app om een simpeler wachtwoord te gaan gebruiken is op dit moment niet aan de orde. Het belangrijkste in onze ogen is op dit moment om functionaliteit uit te breiden. De komende versie van de app zal zich dan ook met name daar op richten. Voor een versie daar na zullen we je verbeterpunt in ons achterhoofd houden!

Hoi Kevin,

Bedankt voor je reactie, die is tenminste duidelijk en dan weet je waar je aan toe bent. Helaas betekent het wel, dat ik voorlopig de app niet ga gebruiken en terug val op de website, omdat ik daar wel veilig mijn wachtwoord kan bewaren.

Groet!
Badge
Ik moet wel toegeven dat het steeds invoeren van dat wachtwoord wel een enorme barrière vormt in het "even" checken van je tegoed.

Wat mij betreft mag eerst het wachtwoord onder handen genomen worden en dan pas extra functionaliteit. Jullie willen ook dat gebruikers de app gebruiken en zich niet laten afschrikken door een vervelende drempel als een terugkerend wachtwoord. Ik heb al een password op mijn toestel dus per app hoeft dat van mij niet meer, naast eenmaal na het installeren.
Reputatie 1
Badge
Ik ben op dit moment ook nog niet echt positief over de Simyo app, het constant opnieuw moeten inloggen zorgt er voor dat ik de App niet vaak gebruik, want ff snel checken kan dus niet echt.

Voorheen was er ook een "onofficiële" app in de Play Store te vinden waarmee je inzicht had in je Simyo bundel (Bundeltegoed Checker), helaas is de ontwikkelaar van die app gestopt omdat er dus een "officiele" app vanuit Simyo zelf kwam.

Die app was simpel qua opzet, maar had wel een handig widget (overzicht van je bundel) & je hoefde niet telkens opnieuw in te loggen.
Je kon ook instellen dat bijv. 1x per dag je bundel overzicht geupdate werd, dus je hoefde niet handmatig op een update knop te drukken.

Met m'n Rabo app kan ik ook snel m'n saldo zien zonder iedere keer in te loggen, dus dan zou dat bij Simyo toch ook wel moeten kunnen?

Lijkt me dat Simyo eerst ff moet kijken of ze de gebruiksvriendelijkheid van hun app kan verhogen door wat simpele wijzigingen, en de toevoeging van een handige widget (voor Android) lijkt me verstandig.
Indien jullie nog mensen zoeken om de nieuwe (Android) app te testen houd ik mij aanbevolen, ben zelf ook App ontwikkelaar, dus kan misschien wat suggesties geven 😉.
Ik zou heel graag een Live Tile willen zien voor Windows Phone, die tegoed/data laat zien. Zoiets als een widget voor Android waar jullie nu naar kijken zeg maar, zonder de app te openen makkelijk je gegevens zien op je startscherm.
Badge +8
Hoi wopper, Jeroen06, en Jack55555,

Bedankt voor jullie opmerkingen en suggesties. Kevin kijkt hier regelmatig rond en zal binnenkort een reactie geven. :)

groetjes, Charlene

Reageer