.

Beantwoord

Niet mogelijk om in te loggen met Simyo app. Hoe kan dit?

  • 15 October 2015
  • 7 reacties
  • 232 Bekeken

Ik vraag me af waarom het niet mogelijk is om in te loggen met de Simyo app, terwijl het wel lukt met hetzelfde 06 nummer en wachtwoord op de web site. De app geeft dan aan dat 06 nummer danwel wachtwoord fout is. Ik heb zelfs via browser op telefoon geprobeerd en met cut & paste 06 nummer en wachtwoord overgenomen, zodat het ZEKER identiek is en jawel via bowser kom je er gewoon in en de app vind het niet goed.
Dit moet toch niet kunnen! Ik ben pas kort bij simyo, maar als zoiets simpels al fout gaat, dan hou ik mijn hart vast wat er nog meer fout kan gaan.
icon

Beste antwoord door Angela 16 October 2015, 15:22

Bekijk originele reactie

7 reacties

Wat ik vreesde werd gelijk waarheid. Als ik "Bekijk de Demo" rechts onderin het scherm selecteer, dan crashed de applicatie gelijk. Lijkt me een duidelijk gevalletje van bagger software!
Reputatie 7
Van wat ik om mij heen hoor is dat de app toch wel erg stabiel is hoor. Ik zelf maak gebruik van iOS9 en mijn vrouw van Anroid 5.x en wij beiden ervaren een stabiele app.

Van wat voor een telefoon en welk OS maak jij gebruik?
iphone 6S ios 9.0.2
Uit eindelijk bleek de applicatie niet te crashen hij verdween gewoon naar de achtergrond, maar opende geen demo filmpje of zo. Daardoor leek het of hij gecrashed was. Weet verder niet of hij stabiel is of niet. Ik kan niet inloggen terwijl dat wel lukt met exact dezelfde gegevens via de website. En verder kan ik dus alleen op de demo knop klikken waardoor hij verdwijnt en er verder niets gebeurt.
Het geheel komt op mij niet profesioneel over.
Het is net als Telfort een KPN dochter en ook daar waren problemen, kon simkaart via website niet activeren. Toen gebeld die gaven aan dat er een storing was en hebben het toen vanuit hun systeem geactiveerd. Dus wellicht ook bij SimYo een storing.
Ik heb toen maar een web link op home screen gezet en dan kom ik gelijk op de mobiele versie van web site en dat werkt dus allemaal wel.
Snap niet waarom dat wel zou lukken en via native app niet, want voor inloggen kun je dezelfde REST interface gebruiken om in te loggen. Waarom zou je hetzelfde twee keer verschillend maken als je het maar 1 keer hoeft te doen. Dus de development teams (web site & app) lijken totaal niet met elkaar te communiceren.
Nu de app nog een keer geprobeerd en nu lukt inloggen wel. Ik hou het maar op een storing, maar blijft het stom vinden dat het inloggen dus via twee totaal verschillende routes schijnt te lopen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jimmy Venema,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat het inloggen op de Mijn Simyo App niet gelijk lukte! Dat is uiteraard niet de bedoeling. In zulke gevallen is het altijd goed om de app even volledig af te sluiten of zelfs opnieuw te installeren.

Er zijn geen verstoringen of werkzaamheden bekend. Het kan natuurlijk zo zijn dat er net even wat problemen waren die niet gemeld zijn. Gelukkig kun je ondertussen inloggen. Bevalt de app verder goed?

@RicoK, bedankt voor je bericht en en uitvraag :)

Ik heb dit topic verplaatst naar 'Mijn Simyo en de Mijn Simyo App'. Hier komt hij wat beter tot zijn recht.

Groetjes,
Angela
Reputatie 4
Badge +8
Ik heb dit probleem ook wel eens gehad met één van mijn eerdere iPhones.
De app verwijderd en opnieuw gedownload verhielp het probleem.
De app zelf vind ik niet zo geweldig. Als je op telefoon naar de website ga, dan krijg de een mobiele versie van de website, die is beter dan de app. Je kunt daar meer informatie inzien. Het zal wel wellicht wel wat meer data zijn die dan verstuurd word naar je telefoon.
Als de app fatsoenlijk is opgezet kun je de data redelijk compact in JSON er naar toe sturen. Wat dan veel minder data is als complete html web pagia's. Als de data als XML verstuurd word, dan zal het verschil minder groot zijn.
Nog slechter zou zijn als de "Native" app niet zo native is, maar feitelijk ook gewoon een soort van mobiele website, waardoor je feitelijk geen enkele besparing op data gebruik heb.
Weet niet wat er hier gedaan is, dan zou ik het netwerk verkeer even moeten sniffen. Wil gewoon verbruik van dochter in de gaten houden en dat gaat beter via web site dan via de app.
Bij web site kun je verbruik in huidige periode zien, wat niet kan in de app. Daar kun je alleen heel globaal de history over de maanden zien, maar er verder niet inkijken.
Dus nee de app bevalt me feitelijk niet, heeft geen enkele meerwaarde tov de (mobiele) website. Voor wat ik wil moet je naar de website en die doet het heel redelijk op de telefoon. Er zit wat overbodig reclame achtig spul op de web site tov de app, maar dat staat onder aan de pagina en hoef je niet naar toe te scrollen.
Voor de rest ziet eerste scherm er redelijk hetzelfde uit. En vervolgens zit de navigatie net op een andere plek maar kan ik wel verbruik kiezen, wat niet in de app kan.
Verder had ik de app natuurlijk helemaal afgesloten en opnieuw geprobeerd. En schijnbaar deed hij het ook wel (gedeeltelijk) want er kwam een melding dat inlognaam wachtwoord combinatie niet klopte. Dus schijnbaar kwam er (ten onrechte) een bericht terug van de server, waardoor deze foutmelding werd gemaakt.
Op de PC had ik dan wel even wireshark gedraaid om berichten te onderscheppen en had ik jullie de reply van de server kunnen laten zien. Op de telefoon is dat net weer wat lastiger.
De reply in de app, kwam ook vrij snel, dus het leek ook geen geval van een timeout dat er geen reply kwam van de server. Er zat ook wat variatie in de reactie tijd, dus het leek echt wel dat er een bericht heen en weer ging. En als er een timeout zou zijn, dan verwacht je een melding, dat de server niet reageer.
Verder nog even de demo knop geprobeerd en nog steeds hetzelfde. De applicatie verdwijnt naar de achtergrond en verder gebeurt er helemaal niets.

Reageer