.

Beantwoord

Misleidende registratie verbruik in staafdiagrammen

  • 25 June 2014
  • 1 reactie
  • 572 Bekeken

Wanneer je als ouder het verbruik van je minderjarige kind in de gaten wilt houden dmv de aangeleverde staafdiagrammen, let dan op. Dit is niet de het werkelijke verbruik! Simyo past een een "leuke" afronding toe, waardoor je factuur plots verbazingwekkend hoger uitvalt, dan dat je deed vermoeden.
icon

Beste antwoord door Ernst 26 June 2014, 12:27

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ageeth Dirks, welkom op het Simyo forum.

Wat jammer dat je deze kwalificatie gebruikt over Simyo :(

Als je op Mijn Simyo kijkt, en je ziet de staafdiagrammen, dan zie je daarboven ook een blauwe info regel.
Als je daar overheen gaat met je muis zie je de volgende tekst verschijnen:
Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?

Het aantal minuten in de grafieken kan verschillen van je factuur. De grafiek toont de optelsom van het aantal gebelde seconden. Het totaal aantal minuten in de grafiek kan lager zijn dan de daadwerkelijk in rekening gebrachte belminuten op je factuur. Dit komt doordat gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond, ook wanneer je bijv. 10 seconden belt.

Afhankelijk van of het verbruik binnen je bundel, buiten je bundel of naar andere landen en service nummers was, worden de gesprekken afgerond per minuut of per seconde.


Dit legt exact uit waarom de diagram kan verschillen van het werkelijk verbruik.
Kijk, we willen heel graag zoveel mogelijk voorlichten en onduidelijkheden uit de weg ruimen.
Op het tabblad 'Verbruik', in de huidige maand, kun je gelukkig wel exact zien wat het verbruik is geweest per gesprek/SMS en internetsessie en of dat binnen of buiten de bundel valt.
In je gegevens zie ik dat je hierover ook al telefonisch contact hebt gehad met iemand van onze klantenservice. Ik hoop maar dat je woordkeuze van voor dat gesprek is geweest.

Reageer