.

Beantwoord

Mijn verbruik wordt niet bijgewerkt op Mijn Symio


  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Ik heb sinds een paar dagen Symio , maar als ik op mijn tegoed en verbruik kijk , is deze nog steeds hetzelfde als dagen terug ....
Kunnen jullie me helpen , want dit is best lastig .
Ook vraag ik me af hoe ik mijn voicemail in kan spreken .
vriendelijk bedankt 
icon

Beste antwoord door de leon 9 May 2013, 18:08

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Je zal voor het bijwerken contact moeten opnemen met Simyo.
Bel gratis vanaf je simyo abonnement met 1200.

Hieronder het voicemail menu.
------------------------------------------
Toets + Actie
1. 1 Urgent maken van bericht
2. 2 Ingesproken bericht beluisteren
3. 3 Bericht opnieuw inspreken
4. 4 Ingesproken bericht verwijderen
5. 5 Verder gaan met inspreken bericht
6. 6 Terugbelnummer instellen

Nieuw inspreekmenu
Tijdens het beluisteren van een VoiceMail bericht kunt u de volgende toetsen gebruiken voor de hieronder beschreven acties.

Toets + Actie
1. 1 Terugbellen
2. 2 Bewaren en volgend bericht
3. 3 Wissen bericht
4. 4 Herhalen bericht
5. 5 Doorsturen/beantwoorden
6. 6 Ontvangen nummer ingesproken bericht
7. 7 Faxopties (indien aangeboden)
8. 8 Pauze
9. 9 Meer opties
* Naar hoofdmenu
0 Help
# Volgend soort bericht
bedankt voor deze snelle reactie ! bedankt
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb sinds een paar dagen Symio , maar als ik op mijn tegoed en verbruik kijk , is deze nog steeds hetzelfde als dagen terug ....
 


Wat is een paar dagen? Twee? Wanneer heb je voor het laatst gebeld of gebruik gemaakt van internet? Dan is dat de datum of zijn dat de data die je terugvindt in je Mijn Simyo. Die datum / data blijft / blijven daar ook net zo lang staan tot het moment dat je weer een keer belt / internet.
Je moet er verder rekening mee houden dat het verversen van die gegevens soms wel een dag kan duren.
Ik heb sinds een paar dagen Symio , maar als ik op mijn tegoed en verbruik kijk , is deze nog steeds hetzelfde als dagen terug ....
 


Wat is een paar dagen? Twee? Wanneer heb je voor het laatst gebeld of gebruik gemaakt van internet? Dan is dat de datum of zijn dat de data die je terugvindt in je Mijn Simyo. Die datum / data blijft / blijven daar ook net zo lang staan tot het moment dat je weer een keer belt / internet.
Je moet er verder rekening mee houden dat het verversen van die gegevens soms wel een dag kan duren.


Dit betekent dat je dus geen idee hebt wat je verbuik is zolang je niet meer op internet gaat?! Volgens mn data verbuik app heb ik 94% gebruit=kt van mijn internet. Ik ga het dus niet riskeren om op 3G te gaan de komende tijd. Echter krijg ik geen goeie update van Simyo want ik heb geen sms ontvangen dat ik al over 75% zit EN is Mijn Simyo niet up to date. 
Reputatie 3
Badge +9
Hoi suzi, het klopt inderdaad dat de website van simyo soms tot 3 dagen achter kan lopen. In de regel is dit vaak 1 tot 2 dagen.
Ik heb zelf ook een app die mijn verbruik ook realtime bijhoudt.

Voor de zomer zal Simyo een app lanceren die het verbruik beter zal bijhouden.

@Charlene je link naar het topic is invalid 😕
Ik constateer ook dat de gegevens over mijn data verbruik 36 uur oud zijn. Nu had ik een prima data manager app (My Data Manager) om het gebruik zelf bij te houden. Deze geeft na de laatste update echter de meest krankzinnige metingen. Het zou dan toch handig zijn als dit nog even te verifiëren was met het werkelijke gebruik bij Simyo. Want er wordt (terecht) van klanten verwacht dat ze een eigen verantwoordelijkheid nemen in het monitoren van het mobiele data verbruik, maar daarvoor zal dan toch randvoorwaardelijke ondersteuning door Simyo moeten worden geleverd. Dus bij deze: graag zo spoedig mogelijk oppakken!
Ik constateer ook dat de gegevens over mijn data verbruik 36 uur oud zijn. Nu had ik een prima data manager app (My Data Manager) om het gebruik zelf bij te houden. Deze geeft na de laatste update echter de meest krankzinnige metingen. Het zou dan toch handig zijn als dit nog even te verifiëren was met het werkelijke gebruik bij Simyo. Want er wordt (terecht) van klanten verwacht dat ze een eigen verantwoordelijkheid nemen in het monitoren van het mobiele data verbruik, maar daarvoor zal dan toch randvoorwaardelijke ondersteuning door Simyo moeten worden geleverd. Dus bij deze: graag zo spoedig mogelijk oppakken!


Mijn data manager geeft dat dus ook aan. Nu is Mijn Simyo wel aangepast gisteren maar deze komt totaal niet overeen met de data manager. Kunnen jullie garanderen dat wat op Mijn Simyo staat correct is? Hoe kan ik er zeker van zijn? 
Reputatie 7
Badge +9
Je kan de vraag ook omdraaien: kun je garanderen dat wat data monitors op je mobiel aangeven correct is? Het antwoord is helaas altijd nee. Datamonitors zijn helemaal afhankelijk van wat het OS van je smartphone doorgeeft, en het is bekend dat er downloads kunnen plaatsvinden binnen het OS die niet aan een datamonitor app gemeld worden. Dus die worden dan ook niet meegeteld. Ik ken maar een app die claimt dat hij wel alles meet, en dat doen ze door een VPN tunnel aan te leggen naar een externe server via welke al je dataverkeer wordt omgeleid. Daar wordt dan ook het dataverbruik bijgehouden, en vervolgens worden de gegevens opgehaald door de desbetreffende app (Onavo Count). Die gegevens zouden dus wel 100% correct moeten zijn, en er zou dus geen verschil moeten zijn met wat Simyo aan verbruikte bytes voorbij ziet komen.
Je kan de vraag ook omdraaien: kun je garanderen dat wat data monitors op je mobiel aangeven correct is? Het antwoord is helaas altijd nee. Datamonitors zijn helemaal afhankelijk van wat het OS van je smartphone doorgeeft, en het is bekend dat er downloads kunnen plaatsvinden binnen het OS die niet aan een datamonitor app gemeld worden. Dus die worden dan ook niet meegeteld. Ik ken maar een app die claimt dat hij wel alles meet, en dat doen ze door een VPN tunnel aan te leggen naar een externe server via welke al je dataverkeer wordt omgeleid. Daar wordt dan ook het dataverbruik bijgehouden, en vervolgens worden de gegevens opgehaald door de desbetreffende app (Onavo Count). Die gegevens zouden dus wel 100% correct moeten zijn, en er zou dus geen verschil moeten zijn met wat Simyo aan verbruikte bytes voorbij ziet komen.


Bedankt voor je antoowrd, dat begrijp ik idd. Waar het mij om gaat is of de gegevens die op Mijn Simyo staan altijd correct zijn? Gezien het enorme verschil met de app ( Verbuik app:800 MB, verbruik Mijn Simyo 200 MB) wil ik wel zeker zijn dat ik nog wel op 3G kan gaan zonder een enorme factuur te riskeren. 
Reputatie 3
Badge +9
Je mag er vanuit gaan dat de gegevens die Simyo registreerd en op de website vermeld de juiste zijn. Apps van derden worden logische wijze ook niet door Somyo ondersteund. Simyo komt zelf VOOR DEZE ZOMER met een eigen app, en die wordt uiteraard wel ondersteund.

Waarschijnlijk zal de app nauwkeuriger en vaker up-to-date zijn dan nu het geval is op de website.

Onavo en Watchdog3G zijn beide goede apps die ook zeer nauwkeurig meten. Ik heb Watchdog3G en het verschil is 1MB (op 200MB).
Maar wie gagandeerd het?
Badge +8

@Charlene je link naar het topic is invalid :/


Hoi Martijn®,

Bedankt voor je oplettendheid, ik heb de link verwijderd.

Groetjes,

Charlene
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Ik zie een hoop goede reacties van enkele forumleden voorbij komen. Er zijn een hoop apps waarmee je je mb's kunt bijhouden. Dit zijn tot nu toe nog geen officiële Simyo apps. Ik raad daarom aan om altijd het verbruik op de persoonlijke pagina in de gaten te houden.

Dit betekent dat je dus geen idee hebt wat je verbuik is zolang je niet meer op internet gaat?! Volgens mn data verbuik app heb ik 94% gebruit=kt van mijn internet. Ik ga het dus niet riskeren om op 3G te gaan de komende tijd. Echter krijg ik geen goeie update van Simyo want ik heb geen sms ontvangen dat ik al over 75% zit EN is Mijn Simyo niet up to date.

Je internet verbruik wordt los van je bel/sms verbruik bijgewerkt. Het is dus niet zo dat je internet moet hebben gebruikt zodat ook je bel/sms minuten worden bijgewerkt.

Groetjes,

Alex

Reageer