.

Beantwoord

Mijn Samsung s3 mini is geblokkeerd door de Simyo App, wat nu?

  • 7 August 2016
  • 6 reacties
  • 212 Bekeken

Na poging wachtwoord wijzigen Simyo App is S3 mini beveiligd met inlog balkje... grijs balkje midden scherm. Toestel werkt gewoon, noodbel, App komt binnen.

Uitzetten
Aanzetten
SIM pin ok
Grijs balkje... beveiligd
Dit is niet het S3 mini pinscherm
Is dit een Simyo lock?!
Iemand een idee, ik kom er niet voorbij.
5x 30 sec, etc. (wat wel weer op toetsellockscreen lijkt...)
icon

Beste antwoord door Caspar 8 August 2016, 11:23

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Yvonne Zandvoort,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat jouw telefoon geblokkeerd lijkt door de Simyo app. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Moet je een extra beveiligingscode invoeren? Probeer dan eens je Android te updaten. Dan zal het niet meer voorkomen. Staat er geen Android update voor je klaar? Dan adviseer ik je om 'Ingelogd blijven' niet aan te vinken.

Lukt het zo? Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Hoi Casper,

Het toestel is van mijn schoonmoeder.
Ik heb geen idee wat ze gedaan heeft, ze zegt niets, alleen password aanpassen omdat Simyo App dat vroeg (gebruikt ze voor beltegoed etc.).

Dit lijkt op een Lockscreen maar zo diep in de instelling komt ze echt niet! Uitgesloten dus heeft ze zelf niet gedaan en anders zou ze dat zeggen.
En een Lockscreen pincode ziet er toch niet zo uit op een S3mini (balletjes met nummers toch) of vergis ik me?
Ik kan dus helemaal niets met toestel. Workaround via Contacts van Noodoproep is al dichtgezet .

Simyo werkt, G3 data komt binnen, bellen komt binnen, SIMLock unlock pin werkt.
Alleen scherm zit op slot en ik kan niets bedenken wat ze gedaan zou kunnen hebben anders dan password Simyo App veranderen... ?!?!

Herken je dit balkje op een S3mini?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvonne Zandvoort,

Jeetje, wat vervelend dat de telefoon nog ontoegankelijk is! Het lijkt erop dat het gaat om een ontgrendelingscode van de telefoon. Zeker als oproepen en dergelijke wel gewoon binnen komen.

Heeft ze een cijfercode moeten invoeren toen ze een nieuw wachtwoord uitkoos in de app? Als het goed is, gaat het om vijf cijfers. Helaas kan ik niet inzien om welke cijfers het gaat, óf met zekerheid zeggen dat het daaraan gelegen heeft 😞

Laat je 't weten als je eruit komt?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb ook nog ergens achteloos een mini S3 liggen maar heb dit probleem nog nooit meegemaakt.
Ikzelf zou mijn vraag op een Samsung forum stellen. Daar zitten vast wel Samsung nerden klaar die een antwoord weten;

https://www.galaxyclub.nl/forums/forum/galaxy-s3-neo-mini/

Wat je ook nog zou kunnen proberen, is de batterij uit het toestel halen. Even wachten en opnieuw de handel aanzetten. En wat zie je als je het activiteitenschermpje van bovenuit omlaag scrolt ?
Zou het kunnen, de leon, dat jij op dat toestel niet de simyo app hebt staan en deze niet up-to-date is?

@Yvonne Zandvoort.
Ik geloof je schoonmoeder volkomen. Er zijn (ongewild uiteraard door Simyo) sindsdien er bij de app meer functies bij zijn gekomen bij een aantal toestellen met Android 4.x.x problemen bekend, oranje scherm enzovoort, ook wat jij beschrijft komt voor. Ik heb met een ander toestel hetzelfde meegemaakt als wat jij beschrijft.
Via een boot recovery, hard reset met de knoppen, heb ik hem herstelt. Heb dus een back-up, dat wel.
Daarna heb ik een snelkoppeling van mijn simyo geplaatst op een startscherm van mijn telefoon. Nooit geen probleem meer gekend.

Reputatie 7
Badge +10
Hoi De Leon en Friesian,

Uitstekende tips! 🙂 Een harde reset kan inderdaad de oplossing bieden! Het Samsung forum zit ook vol met mensen die alles weten over - jazeker - Samsung-toestellen. Met een toestel-probleem kun je daar dus ook absoluut terecht.

Ben je eruit gekomen, Yvonne Zandvoort?

Groetjes,
Jihane

Reageer