Skip to main content
Beste Simyo,



Hierbij wil ik een klacht indienen over het opzeggen van mijn sim only. Ik heb afgelopen april mijn sim only bij jullie opgezegd via Mijn Simyo. Hierbij heb ik geen bevestiging gekregen via de mail. De facturen bleven echter elke maand nog steeds te worden afgeschreven terwijl ik geen gebruik maakte van mijn nummer (in de veronderstelling dat deze was opgezegd). Vervolgens heb ik met jullie klantenservice hierover gebeld. Mijn werd telefonisch medegedeeld dat als ik had opgezegd dit wel goed zou komen en de factuur die op dat moment nog open stond (factuur juni) de laatste zou zijn die zou worden afgeschreven. In het systeem was het voor hun niet mogelijk om te zien of ik wel of niet had opgezegd. Nu maanden later wordt er nog steeds geld afgeschreven voor mijn sim only terwijl ik er geen gebruik van maak. Besloten om weer te bellen met de klantenservice. Ditmaal werd mij verteld dat dit waarschijnlijk niet goed is doorgekomen doordat ik op Mijn Simyo niet via Chrome had ingelogd en mijn browser dus niet werd ondersteund. Je krijgt namelijk altijd wel een bevestigingsmailtje nadat je opzegt. Vervolgens weer een poging gewaagd om op te zeggen en is het ditmaal gelukt. Ditmaal wel een bevestigingsmail gekregen. Per 1 september is mijn sim only niet meer. Vijf maanden later dan aanvankelijk de bedoeling was. Ik zou graag de bedragen van deze maanden hierbij willen terugvorderen. De klantenservice zou betere service moeten bieden dan dit (2e maal overigens wel goed te woord gestaan, de eerste keer niet). Jullie kunnen controleren dat er geen gebruik is gemaakt van deze sim only. Graag jullie reactie.
Hoi MujoC,



Welkom op het Siymo Forum!



Wat vervelend dat er iets mis is gegaan met het opzeggen 😞 Dat is zeker niet de bedoeling natuurlijk! Ook heel jammer dat je het gevoel hebt dat je niet op een prettige manier te woord bent gestaan de eerste keer. Uiteraard kun je ook opzeggen met andere webbrowsers, maar de website werkt het beste op Google Chrome. Mijn excuses voor de verwarring!



Na het opzeggen zou je altijd een e-mail moeten ontvangen met een bevestiging. Als deze e-mail uitblijft en je facturen blijven komen, dan weet je dat je opzegging dus niet is doorgekomen. Dit valt hoogstwaarschijnlijk te wijten aan het niet volledig uitvoeren van alle stappen. Kan gebeuren! Het was heel verstandig dat je daarna hebt gebeld in juni. Mijn collega had je toen moeten vertellen dat de opzegging niet is gelukt, waarna je 'm opnieuw uitgevoerd zou hebben. Jouw abonnement zou dan vanaf juli opgezegd moeten zijn, in plaats van september.



Om die reden ben ik bereid om de abonnementskosten van juli t/m augustus te vergoeden voor je. Vind je dat een fijne oplossing? 🙂 Heel jammer dat je weggaat bij Simyo, maar ik hoop dat je met een prettig gevoel terugdenkt aan je tijd bij ons. En mocht je ooit terug willen komen, dan verwelkomen wij jou met open armen.



Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?



Groetjes,

Jihane
Beste Jihane,



Dank voor je reactie. Uit je reactie maak ik op dat het opzeggen waarschijnlijk te wijten is aan het niet uitvoeren van alle stappen. Mag ik even duidelijk zijn dat ik alle stappen wel degelijk heb doorlopen alleen geen bevestigingsmail heb gekregen. Ik blijf het ook gek vinden maar zou dus wellicht wel iets met de browser te maken kunnen hebben. Het is inderdaad wel zo dat de rekeningen afgeschreven bleven worden dus dat ik ook had kunnen vermoeden dat er iets niet goed is gegaan. Nu is het zo dat de rekeningen door mijn dochter worden betaald en dus ook niet op mijn naam staan en ik dus later te horen heb gekregen dat het geld alsnog werd afgeschreven. Zoals jullie kunnen zien is het laatste gebruik met mijn nummer in april 2016 geconstateerd. Daarna heb ik geen gebruik meer gemaakt omdat ik in veronderstelling was dat het abonnement was opgezegd. Het lijkt mij wel zo netjes van jullie kant om de abonnementskosten van mei t/m augustus te vergoeden. Er is net een factuur afgeschreven, is dit van juli geweest? Dan snap ik niet goed waarom jullie t/m augustus vergoeden als dit het geval is. Verder ben ik overigens hartstikke tevreden geweest met Simyo en is een familielid daardoor ook klant geworden bij jullie. 🙂 Ik hoor het graag.
Hoi MujoC,



Het is inderdaad gek. Er wordt altijd een bevestiging gestuurd zodra er een opzegging binnenkomt. Waarom het de eerste keer niet is gelukt, is helaas lastig te achterhalen. Heb je bij de geslaagde opzegpoging een andere browser gebruikt?

De bedragen die in juni en juli zijn geïncasseerd, gaan we terugstorten. De factuur van augustus wordt niet meer geïncasseerd.



Fijn dat je ondanks de opzegproblemen toch nog een tevreden (ex) klant bent 😳 Zoals mijn collega al aangaf, je bent van harte welkom om in de toekomst terug te komen :D



Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!



Groetjes,

Sean

Reageer