Skip to main content
Graag zou ik waarschuwingen willen ontvangen wanneer ik veel verbruik. Bijvoorbeeld vanaf het moment dat ik meer dan 70% van bellen/sms of data verbruikt heb. Ik zou dan graag een waarschuwing willen krijgen als ik die dag te lang bel of teveel internet gebruik, bijvoorbeeld meer dan 25% boven het dagelijkse quotum.

Reden daarvoor is dat ik normaal €14,50 per maand kwijt ben voor een bundel van 300min/sms en 500MB en vorige maand €30,60 !! Dat is meer dan het dubbele.

En dat allemaal omdat ik in de laatste 4 dagen in totaal 12 minuten gebeld heb, en 5 smsjes verstuurd heb.

Ik vind dit erg vervelend.

Ik denk day dit erg makkelijk te voorkomen is.

Graag jullie reactie.
Ten eerste, jij bent zelf verantwoordelijk voor het verbruik en dient dit zélf in de gaten te houden. Je zal zelf een app of instelling (limiet) op je telefoon moeten gebruiken of instellen.



Ten tweede, Simyo stuurt al een sms wanneer je op de 50% van je internetbundel bent en nog één als je erdoor heen bent. Dit geldt denk ik ook voor belminuten/sms. Bovendien is er een app van Simyo met een widget voor een van je homescreens (voor Android in ieder geval) die weergeeft hoeveel je van de bundel hebt verbruikt (niet realtime, zit soms een halve dag vertaging in).



Ze kunnen niet voor elk individu een profiel opstellen wanneer wie - en waarvoor op de hoogte gesteld moet worden. Groet een mede simyo'er
Hoi giessen, welkom op het Simyo forum.



Ik het dit topic met je vraag even in het subforum Mijn Simyo en Mijn Simyo app gezet. Ik denk dat andere forumbezoekers die eenzelfde vraag hebben zo makkelijker hun antwoord kunnen vinden.



Het klopt bijna helemaal wat Anoniempje hier aangeeft. We sturen bij data verbruik een SMS wanneer je je halve en je hele bundel verbruikt hebt, we hebben een app en een website waar je te allen tijde je bundels kunt checken en de app heeft voor Android ook een widget.

Alleen voor de belbundel hebben we geen verbruiksmeldingen.



In je gegevens zie ik overigens wel wat meer dan 12 minuten en 5 smsjes. Op je factuur kun je precies per gesprek en SMS nakijken hoeveel het wel is.



Is het zo wat duidelijker voor je?





@Anoniempje; dank je voor je antwoord!

Reageer