.

Beantwoord

Klopt mijn tegoed meter op Mijn Simyo wel?

  • 28 November 2014
  • 21 reacties
  • 1182 Bekeken

Via de app kan je bijhouden wat je verbruik is. Half november stond mijn teller voor data op 180 van de 200 en inmiddels is het gezakt naar 119 mB! En mijn verbruik qua bellen/sms loopt ook dramatisch terug! Hoe kan de teller nou teruglopen?
Maar intussen laat oktober wel een fikse overschrijding zien die ik dus niet zag aankomen. Ik vraag me af hoe november op de factuur komt te staan. Graag uitleg, simyo!
icon

Beste antwoord door Tiury 1 December 2014, 10:58

Bekijk originele reactie

21 reacties

Ik zie dat me heb vergist, de teller hoort terug te lopen en in dacht dat ie zou oplopen. Dus dat deel van het verhaal kan eruit, wat blijft staan is de hoge rekening van de vorige maand.
Reputatie 4
Badge +8
Ik snappurhelemaal niets meer van nu.
Kun je uitleggen samsam123 wat je nu precies bedoelt?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi samsam123, welkom op het Simyo forum :)

Ik zie dat je zelf al de vraag over het tegoed in de App hebt beantwoord. Deze tellers tellen af omdat ze aangeven hoeveel tegoed je nog over hebt 🙂

Je bent in oktober met 75 bel/sms buiten je bundel heen gegaan. Heb je deze meter wel goed in de gaten kunnen houden in oktober?

Afgelopen maand heb je het wel helemaal goed gedaan, want je bent netjes binnen de bundel gebleven 🙂
Badge
Als je kijkt op mijn verbruik meter heb ik iedere maand veel minder gebeld en mb verbruikt. Toch wordt er aangegeven dat ik over mijn mbs zit.
Hoe kan dat?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Theetje60,

Je geeft aan dat je iedere maand minder hebt gebeld en geïnternet. Toch verbruik je buiten je internetbundel.

Als eerste vraag ik mij af welke verbruiksmeter je gebruikt. Je kunt via de Simyo app en op Mijn Simyo > Overzicht > Deze maand heb ik nog je belminuten en Mb’s zien. Het is heel handig op hier je gegevens bij te houden ;)

Let wel op dat je belminuten en Mb’s om de zoveel tijd worden bijgewerkt. Je ziet op je Simyo app en op Mijn Simyo het volgende staan Bijgewerkt tot: datum, tijdstip.

Er worden altijd sms’jes gestuurd wanneer je 50 % en 100 % hebt verbruikt van je internetbundel. Heb je deze sms'jes ook gezien? :)
Als je de 100 % sms krijgt, dan kun je namelijk je internetoptie uitzetten op Mijn Simyo. Op deze manier kan je niet verder internetten en krijg je geen buiten de bundelkosten.

Als je je verbruik op een andere manier bijhoudt, dan hoor ik het graag. Sommige smartphones hebben een ingebouwde datameter. Ook zijn er verschillende app's waarmee je je dataverbruik kan bijhouden.

Laat je het weten?
Badge
Ik kijk op de verbruiksmeter op de site en ik weet dat dit iets kan afwijken maar als je naar mijn verbruiksmeter kijkt van bv november en ik moet toch bijbetalen. Beetje vreemd.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Theetje60,

Ik zie dat je in de maand november geen extra kosten hebt gehad voor mobiel internet. Wel heb je deze maand aanzienlijk meer internet verbruikt.

De gegevens op de site kunnen (lichtjes) afwijken omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt. De verbruiksmeter op de toestellen geven vaak een indicatie. Wij registreren het verbruik dat met de simkaart is geweest.

In dit artikel kan je tips vinden over het inzien van verbruik op je toestel.

De extra kosten van deze maand kan je inzien op Mijn Simyo onder het kopje Verbruik. Vervolgens klik je op de maand december om je verbruik en kosten te bekijken.

Op 14 december zat je al door je bundel, je hebt nu zo'n 280 MB extra verbruikt. Ben je soms een andere toestel gaan gebruiken?
Badge
Als je kijkt naar mijn verruik oktober november december
Oktober 97 min gebeld 561 mb
November 72 gebeld 634 mb
December 245 gebeld 1298 mb
Iedere keer moet ik bijbetalen (buiten bundel) Nu kan ik me dat van december wel begrijpen (hoewel ik constant op WIFI zit) daar ik over mijn MB ben gegaan maar oktober november zit ik binnen mijn bundel maar moet toch bijbetalen
Als je ook maar mijn mb verbruik kijkt heb ik iedere maand over. Hoe kan ik dan nu ineens zover overschreden zijn in december?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Theetje60,

Het is vervelend dat je buiten je bundel bent gegaan. Wij kunnen helaas niet zien waarom jij meer data verbruikt hebt in december. Jij kunt dit gelukkig wel zelf in zien en in de gaten houden. Heb je deze en deze blogs al eens door genomen?

Heb je wel eens de specificatie van je factuur doorgenomen? Dan zie je wat er in november(2 MMsjes) en oktober(servicekosten en gesprekken buitenland) aan buitenbundelkosten zijn gemaakt. Dat had dus niets te maken met je MB verbruik of je belbundel.;)

Is het je zo wat helderder?
Mijn nieuwe beltegoed is nu op 1-2-2015 zichtbaar.
Mijn tegoed was om 23:50 nog 2 van de 100 van mijn belbundel.
Als ik nu kijk naar mijn verbruikte beltegoed van januari zie ik dat ik 126 minuten heb gebruikt terwijl ik op de app slechts 98 verbruikte minuten zag staan. Hoe kan dit ?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi patriotje, welkom op het Simyo forum :)P

Voor zover ik kan zien had je inderdaad 2 minuten over. Er zijn verder ook geen kosten en dergelijke in rekening gebracht.
Waar exact zie je dat je in januari 2015 126 belminuten hebt verbruikt?
Als ik kijk op het onderdeel historie zie ik dat ik in januari 126 minuten gebeld zou hebben.
Reputatie 3
Badge +9
En als je op januari klikt, rechts naast geschiedenis, wat staat er dan?
(mijn simyo, verbruik)
Daar staat :
Januari 2015
126 minuten
0 sms'jes
126 totaal
Ik kijk op mijn iPhone op de app
Reputatie 3
Badge +7
Oke, dat is vreemd. Maak je vooral geen zorgen, ik zie dat je in januari nog 2 minuten over had;) Kun je eens opnieuw inloggen op de app? En als het er dan nog steeds staat, kun je daar een print screen van sturen?
Bijgaand een foto van mijn iPhone
Reputatie 3
Badge +7
Hoi patriotje,

Ik denk dat er iets mis is gegaan met het plaatsen van je foto.

Zou je het nogmaals willen proberen? 🙂
Reputatie 3
Badge +9
Hij is nog steeds bezig denk ik....
Ik krijg dEze niet geplaatst via de iPad
Reputatie 3
Badge +7
Hoi patriotje,

Wat vreemd:( Wil je hem proberen te plaatsen vanaf je desktop? We zijn nu wel erg benieuwd geworden;)

Reageer