.

Beantwoord

Kan ik mijn buitenbundel verbruik inzien?

  • 9 February 2016
  • 10 reacties
  • 237 Bekeken

Badge
Hallo, als ik kijk via de symyo app naar mijn mb verbruik staat deze op nul. Er onder staat dat er nu buitenbundelkosten worden berekend. Waar kan ik zien wat het huidig verbruik buiten de bundel is? Kan het zijn dat ik precies op nul sta zodat er nog geen kosten zijn?
Ik hoor graag van jullie,

Met vriendelijke groet
Garjet
icon

Beste antwoord door Angelica 10 February 2016, 11:24

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hai Garjet,

Welkom op het forum van Simyo.

Om het overzicht op het forum te bewaren heb ik je vraag verplaatst naar het subforum 'Mijn Simyo & Mijn Simyo app'

Goed dat je je vraag op het forum stelt. Heb je de Simyo app al geupdate? In de nieuwe app kan je nu namelijk ook je verbruik buiten je bundel zien. Je maakt op dit moment gebruik van internet buiten je bundel. Dit tarief ligt hoger dus ik raad je aan om MB's bij te kopen. Dit is 500 MB voor 5,00 euro. Dit kan net zo vaak totdat je internetbundel op 1 maart weer ingaat. Dit kan je doen via de app. Bij je overzicht zie je onderaan 'Bundels aanpassen of MB's bijkopen?' staan. Ook kan je MB's bijkopen via Mijn Simyo. Ga dan naar Instellingen > Abonnement > MB's bijkopen.

Is alles zo duidelijk? :)

Groetjes, Angelica
Badge
Beste angelica,

dat zou een goede optie kunnen zijn. helaas zit ik op dit moment in zuid-afrika en word de mijn simyo app niet weergegeven in de android store. ik zie dat ik wel het verbruik kan zien via het internet dus zal proberen de app in nederland te updaten.
Badge
Beste angelica,

ik heb net op jou aanraden een extra bundel van 500 mb aangekocht in de hoop dat de buitenbundel kosten zou worden gecorrigeerd naar binnen de bundel. het indicatieve factuur bedrag is nu 'verhoogd' van 28 naar 33 euro terwijl ik een 'verlaging' van 13 euro verwachtte. word dit nog gecompenseerd?

er kunnen op dit moment geen kosten meer gemaakt worden in welke vorm dan ook door de simkaart. paar dagen geleden heb ik namelijk het modemgedeelte in de router waar de simkaart in zit uit bedrijf gehaald.

graag zou ik vooraf zien wat er met de buitenbundelkosten gebeurd als je extra mb bij koopt. volgens de factuur betaal ik nu 5 euro extra voor iets wat nooit gebruikt gaat worden en mag ik alsnog de buitenbundel kosten betalen

als de buitenbundel kosten niet te reduceren zijn is het dan mogelijk om de net aangekochte extra mb's terug te draaien?
Beste Garjet.

Je beseft toch wel dat je in het buitenland alles dus ook extra mb alleen in NL te gebruiken zijn? En dan nog zijn die extra 500 niet als correctiemiddel.

In het buitenland valt alles buiten de bundel.
Extra mb's kopen, daar heb je niets aan.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een buitenlandse sim, daarmee stoppen de buiten bundel kosten. Terug in Nederland weer simyo.
Edit. ...De tekst is aangevuld.
Badge
Beste friesian, mag ik vragen waar je aanname op gestoeld is dat de simkaart zich in het buitenland bevind? Daarnaast is je reply geen antwoord op de vraag die ik heb gesteld.
Beste angelica,

dat zou een goede optie kunnen zijn. helaas zit ik op dit moment in zuid-afrika en word de mijn simyo app niet weergegeven in de android store. ik zie dat ik wel het verbruik kan zien via het internet dus zal proberen de app in nederland te updaten.

Deze post gaf mij die indruk...
Maar nogmaals die 500 mb die je Xtra koopt corrigeren niet de buiten bundelkosten (dataverbruik hoger dan eerst bestelt)
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Garjet,

Ik begrijp dat er sprake is van een miscommunicatie.

Angelica heeft aangegeven dat je op dit moment geen MB's meer hebt en dat er al buitenbundel kosten gemaakt zijn. Om deze reden heeft ze jou aangeraden om extra MB's te kopen. Zo kun je voorkomen dat er nog meer kosten buiten bundel berekend worden.

De kosten die er tot nu toe zijn gemaakt, zijn MB's die daadwerkelijk verbruikt zijn. De extra MB's die je nu hebt gekocht, gaan direct in. Vanaf dat moment zal je dus geen extra kosten meer maken. Deze extra bundel was nog niet actief toen de eerdere buiten bundel kosten gemaakt werden. Er wordt niet aangegeven in de bevestigingen of in het bericht van mijn collega dat dit met terugwerkende kracht verrekend zal worden. Dit kan ik ook niet voor je in orde maken.

Je krijgt van ons een realtime sms op 80% en 100% van je bundel. Op het moment dat je de sms voor 100% krijgt, is het raadzaam om de optie 'Internet op je mobiel' uit te zetten of een extra bundel te kopen. Je voorkomt dan de extra kosten. Het verbruik op Mijn Simyo loopt iets achter. Hier zit namelijk een verwerkingstijd in. Als je alleen dit in de gaten houdt, kan het zijn dat je net iets te laat bent en kosten hebt gemaakt.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt.

@Friesian, bedankt voor het meedenken :)

Groetjes,
Angela

Je krijgt van ons een realtime sms op 80% en 100% van je bundel. Op het moment dat je de sms voor 100% krijgt, is het raadzaam om de optie 'Internet op je mobiel' uit te zetten of een extra bundel te kopen. Je voorkomt dan de extra kosten. Het verbruik op Mijn Simyo loopt iets achter. Hier zit namelijk een verwerkingstijd in. Als je alleen dit in de gaten houdt, kan het zijn dat je net iets te laat bent en kosten hebt gemaakt.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt.

@Friesian, bedankt voor het meedenken :)

Groetjes,
Angela

Beste Angela.

Volgens mij ontgaat je iets...
https://forum.simyo.nl/factuur-betalen-65/krijg-correctie-buitenbundel-kosten-naar-databundel-32358/index1.html#post123936

Garjet kan die sms niet ontvangen in het desbetreffende toestel, zo lees ik het althans...:)
De 2 tal waarschuwings sms die door jullie verstuurd worden kunnen alleen maar naar het abonnement nummer verstuurd worden. Gezien het feit dat de sim in een router met dongel zit komen deze sms niet op de gewenste plek en mag je hopen dat je op tijd op de app kijkt om de kosten te beperken of te voorkomen..
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian,

Goed punt! Echter zijn de Simyo simkaarten echt mobiele telefonie aansluitingen, met internet als toevoeging. Voor zo'n project met routers, lijkt een Simyo simkaart ook niet het meest geschikte product. In zo'n geval lijkt mij 'data only' sims het beste plan. Daarnaast geven wij hier ook géén support voor, zoals je nu opmerkt met het ontvangen van bijvoorbeeld verbruik sms'jes.

Groetjes, Tiury

Reageer