Skip to main content
ik moet helaas regelmatig inloggen om het interverbruik in de gaten te houden om niet boven de bundel uit te komen want anders is het kassssssaaa voor simyo en daar baal ik van. nu heb ik zaterdagavond (zondagnacht) mijn internetbundel verhoogd (al de 2e keer, grrrm) omdat het verbruik hard naar het eind van de bundel gin, toen stond nl op laatst bijgewerkt tot die zaterdagavond 21-11-2015 22.57uur. Maar dat staat het vandaag nog steeds. De bundel van zondagnacht die ik heb toegevoegd is wel opgenomen, maar laatste verbruik via mobiel internet is niet gewijzigd. Ik wil gewoon niet buiten de bundel komen, maar kan op deze manier niet zien wat er verbruikt is (als het goed is even niks want ik heb internet uitgezet, maar ook dan zou verbruik bijgewerkt moeten zijn omdat ik het pas zondagnacht uit heb gezet?) En kom me niet aan met verbruik buiten de bundel tussen 22.57 en 01.30 's nachts want daarvoor heb ik de bundel niet verhoogd! Waarom staat verbruik niet recent bijgewerkt?
De standen worden alleen bijgewerkt als er ook daadwerkelijk verbruik is is geweest. Daarom kunnen de laatste tijden voor de bel/sms en data bundels afwijken van elkaar.



Je kan ook een datamonitor uit de Store halen. Maar sommige telefoon hebben er al één standaard ingebouwd.
ik hoop dat ik er op vertrouwen kan dat de stand alleen bijgewerkt word als er daadwerkelijk verbruik is geweest. Ik heb afgelopen jaar al 2 keer hoge rekeningen gehad omdat er gewoon geen normale stop is op mobiel dataverbruik, nee eerst de rekening tot 200 euro (of meer) laten komen voor ze de stop erop zetten. Lijkt me zinvoller de stop op de bundel te zetten.....dus bij 500 mb als t op is is t op en kan je pas weer mobiel internetten als je bundel hebt bijgekocht. Mij zijn ze kwijt als klant zodra contract erop zit.
Er worden smsjes gestuurd bij 80 en 100% verbruik van de bundel. Deze berichten zijn, in tegenstelling van de standen op de app en Mijn Simyo, wel actueel omdat deze direct vanuit het KPN netwerk worden verstuurd.



Hoewel ik het idee van een blokkade op internet zodra de bundel op is op zich wel een goed idee vind, bestaat er gelukkig ook nog iets als eigen verantwoording. Maar goed, dat is mijn mening.
Eigen verantwoording heb je gelijk in, maar in geval van een telefoon op stil hebben staan of niet bij je hebben, en applicaties die op de achtergrond data binnenhalen terwijl je wifi op dat moment niet naar behoren werkt. en je dus niet doorhebt dat dit gebeurt kom je behoorlijk voor onverwachte kosten. Ondanks instelling dat updates alleen via wifi binnengehaald kunnen worden? Nee, daar zijn ze me kwijt mee.
Hoi euca,



Wat vervelend om je verwarring over het verbruik op Mijn Simyo te lezen. We doen met Mijn Simyo onze uiterste best om je zo goed en duidelijk mogelijk te informeren over je huidige en eerdere verbruik.



Helaas is er, omdat we geen eigen netwerk hebben, vertraging bij het verwerken van je huidige verbruik. Dit is uiterlijk 3-4 uur, omdat we je verbruik zo'n 6-7 keer per dag bijwerken. Is er in die tijd geen data verbruikt, dan hebben we ook niets om te updaten. Dit legt Raytje al terecht uit. Wat hij ook vertelt, is dat het waarschuwing sms'je van 80% en 100% direct worden verzonden vanaf het netwerk. Deze komen altijd op tijd aan en hier kun je dus volledig op vertrouwen.



Omdat je aangeeft dat je al meerdere hoge facturen hebt ontvangen en afgelopen twee maanden één of meerdere bundels bij hebt gekocht, is je bundel dan niet gewoon te krap? Je hebt de vrijheid bij Simyo om je bundel aan te passen. Voor bijvoorbeeld €2,- meer heb je het dubbel aantal MB's en heb je hier ook geen zorgen over. Wil je dit niet en wil je echt dat je internet stopt na het verbruiken van je bundel, check dan of je dit in je telefoon in kunt stellen. Dit heb ik persoonlijk ook en heb daarom nooit het probleem dat ik me zorgen maak over verbruik buiten bundel.



Mede omdat deze twee opties bestaan bij Simyo of in je telefoon, kiezen we er niet meteen voor om een datalimiet in te stellen. Bovendien is zo'n limiet ook geen garantie, omdat we het verbruik niet realtime aangeleverd krijgen vanaf het netwerk.



Ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt en een oplossing kunt vinden voor jouw probleem 🙂.



Groetjes, Tiury
Eigen verantwoording heb je gelijk in, maar in geval van een telefoon op stil hebben staan of niet bij je hebben, en applicaties die op de achtergrond data binnenhalen terwijl je wifi op dat moment niet naar behoren werkt. en je dus niet doorhebt dat dit gebeurt kom je behoorlijk voor onverwachte kosten. Ondanks instelling dat updates alleen via wifi binnengehaald kunnen worden? Nee, daar zijn ze me kwijt mee.



Dat zijn meer instelling problemen. Als advies wil ik je dan meegeven dan je het beste je data verbinding uit kunt zetten zodra je op wifi zit. Want er zijn helaas telefoons die soms zelf vinden dat je wifi te zwak is en dan verder gaan op je data.



Maar kijk je instellingen eens na. Ook Synchronisatie, automatische back-ups en Updates van telefoonsoftware kun je het beste alleen via Wifi laten doen en dan ook nog eens nadat jij toestemming hebt gegeven, dus niet automatisch.



Lijkt veel werk maar is helaas nodig dankzij de telefoonfabrikanten die van alles verzinnen om je maar online te houden.
Bedankt dat je nog extra advies komt geven Raytje 🙂 Deze tips en tricks zijn altijd welkom hier!



Groetjes,

Angela
oh ja klopt helemaal, er is zelfs al 2 keer uitgebreid in de telefoon naar al die instellingen gekeken en veranderd waar nodig. al die tips waren ons heus al bekend, we zijn geen digibeten en een keer dataverbinding vergeten uit te zetten is killing blijkt :S. het enige wat werkt is dagelijks dus het internetgedrag in de gaten houden en flink hopen dat er niet ongemerkt allerlei processen op de achtergrond doorlopen, want dit soort dingen betekent ook dat zelfs als ik inlog op de site en het dus enkele uren duurt voor dat het internetverbruik is bijgewerkt ik al te laat zou kunnen zijn om internet uit zetten! Dit heb ik dus deels gedaan, maar omdat er vertraging zat heb ik een bundel bijgekocht omdat ik op dat moment niet wist of we er niet al overheen waren. Hoe gaan jullie daar dan eigenlijk mee om? Als ik om 1 uur snachts inlog en om zie dat er om 22.00 uur nog maar 166 mb over is...en ik dus niet zeker weet of er niet nog meer verbruik is geweest vanwege die vertraging...had ik dan gewoon internet uit moeten zetten en dan maar hopen dat er niet buiten de bundel zou zijn gekomen? ik heb toen bundel bijgekocht in de hoop dat dit daarmee opgelost was, maar dat wist ik dus niet zeker! Ik krijg er een heel ongemakkelijk gevoel bij, als jullie snappen wat ik bedoel, ik vind dat ik daardoor extra tijd en energie in moet steken wat ik me het liefst zou besparen. Ik heb iig al een nieuwe telefoon geregeld, ik neem de laatste maanden van deze sim only abbo voor lief, ondanks eerst al prepaid klant te zijn geweest, kan ik dit abonnement blijkbaar niet eerder stopzetten. Ik hoop dat instellingen in de nieuwe telefoon dus geen eigen leven leiden en dat internetplafond is dan gelukkig niet meer nodig. iig Bedankt dat ik ff mn gal heb mogen spuien. Ik ben er klaar mee.

groet. Eucalypta
Hoi Euca,



Ik kan me voorstellen dat je jouw vraagtekens hebt wat betreft het bijwerken van jouw verbruik. Dit maakt het niet heel erg makkelijk om alles tot op de MB bij te houden. Gelukkig sturen wij op 80% en 100% een sms'je. Deze komen realtime vanuit het netwerk. Hier zit dus geen vertraging op.



Daarnaast heb je vaak ook datameters in je telefoon die je kunt bekijken. Deze zijn alleen vaak ook niet 100% up-to-date. Via dit blog geven we allerlei tips en tricks over de instellingen van je telefoon. Zo beperkt je de achterliggende processen zoveel mogelijk.



Ik zou het erg jammer vinden als je besluit bij ons weg te gaan. Laat je het weten als je nog vragen hebt?



Groetjes,

Angela

Reageer