.

Beantwoord

Internet uitzetten via Mijn Simyo, wat doet dat precies?

  • 24 September 2014
  • 10 reacties
  • 647 Bekeken

Badge +1
Hallo Moderators en forumleden,

Ik heb een vraagje over instellingen wijzigen.
Als ik via mijn Simyo account naar mijn Instellingen & Simkaart ga, heb je aan de rechterkant een knop om je Internetverkeer te wijzigen.
Ik heb net naar aanleiding van een SMS-bericht waarin mij medegedeeld werd dat ik mijn Internetbundel voor deze maand verbruikt heb, gewijzigd in geen Internetbundel voor de maand Oktober 2014.
Als ik via Instellingen & Simkaart de knop Internetverkeer op uit zet, wat gebeurd er dan.?
Mag ik vernemen, vriendelijke groeten,

P.Th. de Treek
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 September 2014, 20:03

Bekijk originele reactie

10 reacties

Hallo P.Th. de Treek.

Daar ben ik weer! :D
Als ik via Instellingen & Simkaart de knop Internetverkeer op uit zet, wat gebeurd er dan.?

Dat betekent, vanaf dat moment geen mobiel dataverkeer via Simyo.
(anders gezegd: "De kraan stopt met druppelen")

Groet,
Friesian
Badge +1
Hallo P.Th. de Treek.

Daar ben ik weer! :D  /quote Hallo frisian leuk je weer e zien.

quote: Dat betekent, vanaf dat moment geen mobiel dataverkeer via Simyo.
(anders gezegd: "De kraan stopt met druppelen")

Groet,
Friesian


ik behoef wat ik uit jouw opmerking begrepen heb, niet bang te zijn dat als ik die knop op uit zet, de data verkeer vanaf September bij mij inrekening gebracht word.?
Ik heb mijn bundel aangepast voor de maand Oktober naar bundel zonder Internetverkeer in afwachting tot mijn volgende factuur.
Ik kreeg van Simyo een SMSje dat ik mijn Internetbundel verbruikt heb; vreemd want op hun site in mijn account staat dat ik nog 25 mb over heb, om te voorkomen dat ik geen extra kosten krijg, heb ik mijn dataverkeer in mijn telefoon uitgezet en ik paste dus die bundel aan voor de nieuwe maand, indien blijkt dat ik geen extra kosten heb, kan ik na factuur Oktober weer Internetbundel voor November kiezen en wat ik uit jouw opmerking begrepen heb, behoef ik dan ook niet in instellingen de knop van Internetverkeer op uit te zetten.
Groet, P.Th. de Treek
Hallo P.Th. de Treek.

Wanneer je een databundel hebt betaal je daarvoor, meer info lijkt me meer voor de moderator.
Wanneer je op Mijn Simyo internet uit hebt staan is er geen dataverkeer mogelijk via Simyo, alleen wanneer je dat weer aanzet is er weer data via Simyo mogelijk.
De uitleg over kosten, zoals gezegd laat ik over aan de moderator......


Groet,
Friesian
Badge +1
Hallo P.Th. de Treek.

Wanneer je een databundel hebt betaal je daarvoor, meer info lijkt me meer voor de moderator.
Wanneer je op Mijn Simyo internet uit hebt staan is er geen dataverkeer mogelijk via Simyo, alleen wanneer je dat weer aanzet is er weer data via Simyo mogelijk.
De uitleg over kosten, zoals gezegd laat ik over aan de moderator......


Groet,
Friesian


Natuurlijk, dat had ik ook zelf kunnen bedenken.
Ik was een beetje HoteldeBotel door het feit dat ik dat berichtje van Simyo kreeg.
Maar 25 mb wat ik over zou hebben volgens de gegevens in mijn Simyo account bij data bundel kan ik niet zoveel mee beginnen.
Volgens Simyo klantenservice klopt het SMS berichtje wat ik van hen kreeg dat mijn data bundel verbruikt is, terwijl erop hun site bij data bundel staat dat ik nog 25 mb over heb.
Dat die Simyo app niet goed functioneerd, weet ik, ik mag toch wel vanuitgaan dat die overzicht op hun site waar je verbruik e.d. word vermeld, wel inorde is.

Misschien kan de Moderator het SMS bericht terug lezen en mijn data bundel in mijn account nakijken, dan zien ze zelf dat die SMS bericht van hen niet klopt.
Moderator uw antwoordt graag.

Frisian bedankt voor je antwoord.

Groetende terug.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi P.Th. de Treek,

Om je vraag makkelijker vindbaar te maken voor andere forumleden, verplaats ik 'm naar het subforum
"Mijn Simyo & Mijn Simyo app".

Je hebt al antwoord gekregen op vraag 1 van Friesian (waarvoor dank Friesian ;)). Het tarief dat er in rekening wordt gebracht als je bundel op is, komt neer op €0,15 per MB (hier moet je mee uitkijken dus).

Volgens het systeem heb je inderdaad nog 20 MB over, daarom zie jij dit ook op de App en op Mijn Simyo (die informatie is altijd hetzelfde). We zijn er van op de hoogte dat er momenteel een verschil tussen het 100% SMS'je en Mijn Simyo zit. Dit zijn we met spoed aan het uitzoeken. Zodra hier meer over bekend is laat ik het je horen, uiteraard!

Omdat KPN je data "realtime" registreert en je van het SMS'je voorziet, geven wij aan dat het SMS'je leidend is.

Sorry voor deze verwarring 🙂
Badge +1
quote: Het tarief dat er in rekening wordt gebracht als je bundel op is, komt neer op €0,15 per MB (hier moet je mee uitkijken dus). /quote

15 eurocent per mb valt nog mee.
Stel dat ik mijn dataverkeerknop op mijn telefoon niet uitgezet had en stel dat ik geen extra maatregelen genomen had door de functie in mijn account; knop Internetverkeer niet op uit gezet had en ik zou bijvoorbeeld 236 kb aan data ophalen, word dit dan als mb afgehandeld door Kpn of.........?
Betreft die Sms en de data overzicht op Simyo site is idd misleidend, eerlijk gezegd weet ik niet wat ik in de toekomst ermee aan moet.
Ik snap wel dat foutjes gemaakt kunnen worden, maar vervelend is het wel.
Hoe dan ook had ik besloten n.a.v. dat Sms bericht; jullie bevestigen het nu toch ook, mijn dataverkeer uit te zetten; voor de maand Oktober heb ik express geen Internetbundel gekozen, dit omdat ik eerst ga zien met wat voor factuur Simyo rond 26 Oktber a.s. mee aankomt.
Voor hetzelfde geldt krijg ik in Oktober door die ongein van Data overzicht, extra kosten gepresenteerd.
Als ik in Oktober 15 of 30 eurocent extra moet neertellen bovenop die 6 euro, zal ik geen slapeloze nachten krijgen.
Inderdaad moet je oppassen, ook al is 15 eurocent per mb niet veel, toch kan het behoorlijk oplopen als je gewoon je gang gaat.
Bedankt voor jullie bericht.

Groet,

P.Th. de Treek
Hallo P.Th de Treek.

Nu een moderator gereageerd heeft wil ik  hier nog iets aanvullends vermelden.
Wanneer je een data manager installeert zoals 3G watchdog dan zie je rechtstreeks op je mobiel wat je aan data verbruikt zowel Wi-Fi als mobiel.
Deze kun je instellen op begindatum, Nederlands, datalimiet, enzovoorts.
Een data manager voorziet in extra bescherming.... 🆒

Groet,
Friesian
Badge +1
Hoi frisian,

Ik meen mij te herinneren dat ik zoiets aleens eerder als informatie voorgeschoteld kreeg, ik dacht dat 3G watchdog hetzelfde was als die Simyo app en hetgeen zij ook op hun site vermelden.
Nu verneem ik dit dus voor de 2e keer, ik ga het proberen, want ik vind het belangrijk dat ik precies weet waar ik aan toe ben.
Zodat ik in November wanneer ik weer Internetbundel heb niet hetzelfde krijg als wat ik nu gehad heb.
Bedankt voor de info.

Groetende, P.Th. de Treek
Hoi frisian,

Ik meen mij te herinneren dat ik zoiets aleens eerder als informatie voorgeschoteld kreeg, ik dacht dat 3G watchdog hetzelfde was als die Simyo app en hetgeen zij ook op hun site vermelden.
Nu verneem ik dit dus voor de 2e keer, ik ga het proberen, want ik vind het belangrijk dat ik precies weet waar ik aan toe ben.
Zodat ik in November wanneer ik weer Internetbundel heb niet hetzelfde krijg als wat ik nu gehad heb.
Bedankt voor de info.

Groetende, P.Th. de Treek


Het zijn 2 afzonderlijke apps, de simyo app is van Simyo..... 🆒
3G Watchdog werkt realtime.... :)

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi P.Th. de Treek & Friesian,

Het dataverbruik bij Simyo wordt afgerond per kB. Als je dus 236kB verbruikt wordt het als 236 kB berekend.
Dat zou neerkomen op een paar cent, dus.
Het verbruik dat weergegeven wordt op Mijn Simyo en de App kent normaal gesproken een vertraging van een paar uur. Vorige week hebben we helaas te maken gehad met een grotere vertraging en kwamen sommige delen van het geregistreerde verbruik niet helemaal op chronologische volgorde binnen.
Hierdoor ontstond natuurlijk een vertekend beeld. De verbruiks-smsjes worden op een andere manier gegenereerd en worden, zoals Tiury al aangeeft, realtime verstuurd. Mocht je hierdoor onverhoopt toch in financiële problemen geraken, dan horen we dat graag.

Onze eigen Mijn Simyo App en een app als 3G Watchdog zijn inderdaad afzonderlijke applicaties. De manier van registreren is ook anders.
De Mijn Simyo App krijgt net als de website Mijn Simyo zijn gegevens vanuit het netwerk van KPN. Alles wat daarop geregistreerd wordt, komt op de Mijn Simyo en de App en uiteindelijk op je factuur.
Een app als 3G Watchdog haalt de gegevens uit de telefoon zelf. Dat heb je het wél sneller, maar niet per se foutloos.
Het wil nog wel eens gebeuren dat zo'n app niet 100% data weet te scheiden in WiFi en mobiel netwerk.

Reageer