Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

internet bundel gaat al in januari in ipv februari

  • 25 januari 2014
  • 7 reacties
  • 1154 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Beste Simyo,

Ik heb net mijn bundel aangepast naar een 100 sms/bel en 500 MB internet bundel voor 15 euro. 
Hiervoor had alleen een bel/sms bundel voor 9 euro. 
Nu staat er echter dat de 500 MB internet al bij de bundel voor januari erbij zijn gekomen en dat ik dus voor januari 19 euro moet betalen ipv 9. 
Ik wil graag vanaf begin februari de internet bundel en niet vanaf januari. Hoe moet ik dat dan aanpassen?

Met vriendelijke groet,

Aniek
icon

Beste antwoord door Charlene 28 januari 2014, 14:16

Beste Kim,



Dankjewel voor het antwoord. Je hebt mijn vraag deels beantwoord. Ik moet nu wel betalen voor die 4 dagen internet terwijl ik er nu geen gebruik van kan maken.

Bovendien stond er dat mijn bundel gewijzigd zou worden vanaf het begin van de volgende maand, in dit geval februari, en er stond niet duidelijk aangegeven dat dit per onderdeel van de bundel geldt en niet voor het gehele abbonement. Ik dacht dat mijn gehele bundel gewijzigd zou worden begin februari.



Ik hoop dat u ervoor kan zorgen dat ik niet voor de MBs hoef te betalen deze maand, want ik maak er geen gebruik van. Of anders nog, ik kan er geen gebruik van maken. 



Met vriendelijke groet,



Aniek 




Hoi Aniek,



Als je kijkt bij het blauwe blokje; wanneer gaat mijn wijziging in, dan staat daar wel dat als je nog geen internetbundel hebt, deze meteen ingaat. Jammer dat je dat niet hebt gezien. Ik ga kijken of we dat duidelijker kunnen maken. We willen iemand namelijk ook niet verplichten om zonder bundel te internetten, als die wel halverwege de maand een ander toestel heeft, waar die mogelijkheid op bestaat.

Je bundels staan los van elkaar. Je kunt ze los van elkaar wijzigen, of hetzelfde laten. Je internetbundel kan ook weer uit, de belbundel niet. Dit voor de toekomst :)

De optie Internet op je Mobiel staat bij jou nu uit. Dan kun je dus geen gebruik maken van de bundel. Op 1-2-2014 kun je die optie, en de bundel weer aanzetten op Mijn Simyo. Dan kijk ik of er daadwerkelijk geen verbruik is geweest, en dan crediteer ik de kosten die je in januari voor de internetbundel hebt gemaakt. Is dat een goede deal?



Groetjes,

Charlene
Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +6
Hoi Aniek,

Wanneer je al een bundel hebt, gaat de wijziging die je vóór de 25e van de maand doet, per de 1e van de maand erop in.
Wanneer je nog geen bundel hebt, zoals in jouw geval had je nog geen internetbundel, dan gaat deze wijziging per direct in, zoals ook staat vermeld onder "Wanneer gaat een aanpassing in?" 🙂.

Ik zie dat je de internetbundel nu weer uit hebt gezet, dit zal per 1-2 gebeuren, je hebt het stukje van de Internetbundel 500 voor deze maand dus nog wel.
Ik raad je aan op 1-2 de Internetbundel 500 weer aan te zetten, deze wijziging zal dan ook weer per direct ingaan. Voor 1-2 zal niet lukken, omdat je maar eenmaal per maand je bundels kan wijzigen.

Heb ik hiermee je vraag beantwoord? 🙂
Badge
Beste Kim,

Dankjewel voor het antwoord. Je hebt mijn vraag deels beantwoord. Ik moet nu wel betalen voor die 4 dagen internet terwijl ik er nu geen gebruik van kan maken.
Bovendien stond er dat mijn bundel gewijzigd zou worden vanaf het begin van de volgende maand, in dit geval februari, en er stond niet duidelijk aangegeven dat dit per onderdeel van de bundel geldt en niet voor het gehele abbonement. Ik dacht dat mijn gehele bundel gewijzigd zou worden begin februari.

Ik hoop dat u ervoor kan zorgen dat ik niet voor de MBs hoef te betalen deze maand, want ik maak er geen gebruik van. Of anders nog, ik kan er geen gebruik van maken. 

Met vriendelijke groet,

Aniek 
Badge +8
Beste Kim,

Dankjewel voor het antwoord. Je hebt mijn vraag deels beantwoord. Ik moet nu wel betalen voor die 4 dagen internet terwijl ik er nu geen gebruik van kan maken.
Bovendien stond er dat mijn bundel gewijzigd zou worden vanaf het begin van de volgende maand, in dit geval februari, en er stond niet duidelijk aangegeven dat dit per onderdeel van de bundel geldt en niet voor het gehele abbonement. Ik dacht dat mijn gehele bundel gewijzigd zou worden begin februari.

Ik hoop dat u ervoor kan zorgen dat ik niet voor de MBs hoef te betalen deze maand, want ik maak er geen gebruik van. Of anders nog, ik kan er geen gebruik van maken. 

Met vriendelijke groet,

Aniek 


Hoi Aniek,

Als je kijkt bij het blauwe blokje; wanneer gaat mijn wijziging in, dan staat daar wel dat als je nog geen internetbundel hebt, deze meteen ingaat. Jammer dat je dat niet hebt gezien. Ik ga kijken of we dat duidelijker kunnen maken. We willen iemand namelijk ook niet verplichten om zonder bundel te internetten, als die wel halverwege de maand een ander toestel heeft, waar die mogelijkheid op bestaat.
Je bundels staan los van elkaar. Je kunt ze los van elkaar wijzigen, of hetzelfde laten. Je internetbundel kan ook weer uit, de belbundel niet. Dit voor de toekomst :)
De optie Internet op je Mobiel staat bij jou nu uit. Dan kun je dus geen gebruik maken van de bundel. Op 1-2-2014 kun je die optie, en de bundel weer aanzetten op Mijn Simyo. Dan kijk ik of er daadwerkelijk geen verbruik is geweest, en dan crediteer ik de kosten die je in januari voor de internetbundel hebt gemaakt. Is dat een goede deal?

Groetjes,
Charlene
Badge
Beste Charlene,

De kosten van mijn internetbundel zijn toch in rekening gebracht op de factuur van Januari, ondanks dat ik geen gebruik heb gemaakt van mijn bundel. Zou je deze dus alsnog kunnen crediteren?

Met vriendelijke groet,

Aniek Brand
Badge +8
Beste Charlene,

De kosten van mijn internetbundel zijn toch in rekening gebracht op de factuur van Januari, ondanks dat ik geen gebruik heb gemaakt van mijn bundel. Zou je deze dus alsnog kunnen crediteren?

Met vriendelijke groet,

Aniek Brand


Hoi Aniek,

Ja, ik had geen reactie meer gehad op mijn voorstel. Dus ik heb ook geen actie meer ondernomen.
Nu begrijp ik dat je graag van mijn aanbod gebruik wilde maken.
Ik haal die kosten dus van je volgende factuur af.
Groetjes, Charlene

P.s. Ik zie dat je de optie internet op je Mobiel niet terug aan hebt gezet. Als die uit blijft, kun je geen gebruik maken van de bundel, die je sinds 4-2-2014 wel weer hebt aangezet.
Badge
Sorry dat ik niet eerder reageerde. Ik zou graag gebruik maken van dat aanbod. 
Hoe zorg ik ervoor dat ik de incasso tegenhou deze maand? 
Ik snapte al niet waarom 3G het nog steeds niet deed. Ik ga het aanzetten! Bedankt. 

Groetjes
Reputatie 5
Badge +11
Sorry dat ik niet eerder reageerde. Ik zou graag gebruik maken van dat aanbod. 
Hoe zorg ik ervoor dat ik de incasso tegenhou deze maand? 
Ik snapte al niet waarom 3G het nog steeds niet deed. Ik ga het aanzetten! Bedankt. 

Groetjes


Hoi Aniek,

Charlene heeft de kosten gecrediteerd op de factuur van februari. Die zie je volgende maand terug. Wil je daarom het incasso tegenhouden? Dat hoef je dus niet te doen 😉 Deze maand betaal je €2 teveel, volgende maand betaal je die minder.

Reageer