Skip to main content
Ik kan niet naar informatienummers bellen, al heb ik dit wel aangevinkt in  Mijn Simyo.

Kunnen jullie dit aanpassen?
Hoi Pietje1981,



Welkom op het forum. Goed dat je hier je vraag stelt.



Ik zie dat je gisteren wijziging hebt aangebracht aan je abonnement. Je zou zonder problemen kunnen bellen naar 0900-servicenummers.

Is het soms een 0909-nummer dat je wil bellen? Dat kan namelijk helemaal niet met een Simyo aansluiting.



Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd voor je aansluiting. Ik raad je aan om het toestel even uit en aan te zetten.



Laat je ons weten of het bellen nu wel lukt?
Dank je Ali.

Ja, ik wilde een 0909-nummer bellen. Hoe komt het dat dat helemaal niet kan met Simyo?



Hoi Pietje1981,



Welkom op het forum. Goed dat je hier je vraag stelt.



Ik zie dat je gisteren wijziging hebt aangebracht aan je abonnement. Je zou zonder problemen kunnen bellen naar 0900-servicenummers.

Is het soms een 0909-nummer dat je wil bellen? Dat kan namelijk helemaal niet met een Simyo aansluiting.



Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd voor je aansluiting. Ik raad je aan om het toestel even uit en aan te zetten.



Laat je ons weten of het bellen nu wel lukt?


Beste Pietje 1981,

Deze reactie heb ik al eerder en vaker naar andere Simyanen met dezelfde vraag gestuurd.

Ik kan best begrijpen dat je je lullig voelt als je iets wilt doen wat blijkt niet kunnen. Ik zou het ook niet leuk vinden als er voor mij wordt beslist. Maar in dit geval ben ik het helemaal met Simyo eens. Jullie zeggen ik moet toch zelf weten wat ik wil bellen en hoeveel geld ik met deze betaaldienst wil betalen. Zolang jij de enige bent die hier controle over heeft, heb je gelijk. Maar......hou je vast. Criminelen hebben een methode gevonden je nummer te kraken en deze te gebruiken om betalingen te doen voor eigen gewin. Hoe ze het doen is mij ook een raadsel maar het gebeurt. Ik ben bij een andere provider in het verleden zelf . slachtoffer geworden van betaal SMS diensten. Het gebeurt in de nacht als jij al lang op één oor ligt. En niet één keer, maar wel een tiental binnen een paar seconden. Twee tot drie euro per keer. En dat kan nachten door gaan. En als je het niet in de gaten hebt de weken erna ook nog. Je kunt zelf wel uitrekenen hoeveel dat is. Sommige slachtoffers zijn honderden euro's kwijt geraakt. En denk nou niet, dat gebeurt mij niet, misschien niet maar het kan. Stel dat Simyo deze mogelijkheid wel had gehad en jij bent slachtoffer geworden van deze boeven, wat zou je dan doen? Precies, Simyo vragen wat ze hier aan gaan doen, want je hebt toch helemaal niet gebeld. Als je dit Forum volgt zul je hebben gemerkt dat Simyo erg coulant is naar de klanten. Vooral bij hoge kosten ten gevolge van buiten bundel bellen en internetten worden vaak passende regelingen getroffen. Maar ik kan goed begrijpen dat Simyo zich niet geroepen voelt betaaldiensten te vergoeden. Die criminelen hebben al lang gezorgd dat ze moeilijk traceerbaar zijn en dat het geld niet meer is terug te vorderen. Dat is al lang doorgesluisd naar een rekening op een exotisch eiland in de Caraïben.

Ik vind het prima dat Simyo ons hiertegen beschermt.

Vriendelijke groet

Frans
Hoi Pietje1981, welkom op het forum van Simyo :)



Naar een 0909-nummer kun je niet bellen. Simyo heeft er voor gekozen dat je 0909- en 0906-nummers niet kan bellen. De reden hiervoor is dat de kosten behoorlijk kunnen oplopen. Zoals Frans Steffin aangeeft is het bescherming naar de klant toe. Je kosten blijven op deze manier laag. Dit is ook het streven van Simyo om zo goedkoop mogelijk te blijven.



Heb ik je vraag hiermee beantwoord?



@Frans Steffin; fijn om te horen dat je dit op prijs stelt bij Simyo 😮

Reageer