.

Beantwoord

Ik zou graag mijn dagbundel internet per SMS willen activeren


Badge
Ik heb overal gezocht maar het ziet er naar uit dat ik alleen via internet een dagbundel kan activeren.

Als ik straks in NL op vakantie ga, en geen WIFI in de buurt heb zou het handig zijn als ik bijvoorbeeld een SMS met "dagbundel aan" zou kunnen sturen naar 1300. Dat lijkt me veel handiger dan eerst via de site op mijn telefoon inloggen en dan het betreffende vakje aankruisen en opslaan.

Kunnen jullie dat maken?

Dennis
icon

Beste antwoord door Alex 3 May 2012, 12:43

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum DennisMe,

Het activeren van bundels en wjizigen van bundels is alleen mogelijk via je persoonlijke pagina, maar het is zeker geen slecht idee. Ik kan me voorstellen dat dit voor Simyo interessant is. We hebben het doorgegeven aan de betreffende afdeling.

Groetjes,

Alex
Badge
Hartelijk bedankt, nu maar hopen dat ze het inderdaad op pakken!

Groeten,

Dennis
Badge
Hallo wat je nu vraagt heb ik al maanden geleden op het forum naar voren gebracht, het antwoord is: het is bij de technische dienst in onderzoek.
De beste remedie is om een simkaart van VODAFONE er bij te nemen en die te gebruiken om te internetten op je mobiel.Bij VODAFONE stuur je een gratis SMSje naar 4000 met de teks internet dag aan kost 2 EU voor 20 MB en het probleem is opgelost. 
Is dit inmiddels al mogelijk?! Mag toch wel hopen dat dit na bijna een jaar wel is opgepakt.
Reputatie 2
Badge +1
Hey ditisj,

Het is niet mogelijk om de internetbundel per sms te activeren. Zodra dit het geval is, zullen wij het via de website en dit forum doorcommuniceren.
Dank voor dit nogal onbevredigende antwoord. "It's done when it's done", soms duurt dat blijkbaar maandenlang voor zoiets triviaals. Ik snap dat Simyo er meer bij gebaat is als men zich in allerlei bochten moet wringen (wifi zoeken of aan het hoge tarief mobiel online gaan om de bundel te activeren) dan dat het een simpele sms zou zijn; klant staat niet voorop blijkt. Zo wel, dan had dit wel wat meer prioriteit. Knap waardeloos.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ditisj,

Simyo is gebaat bij het verbeteren van processen waardoor de dienst voor klanten verbeterd wordt. Simyo is dus ook gebaat bij een dergelijke functie. Er zijn echter ook andere processen die verbeterd moeten worden. Zo is er bijvoorbeeld al lange tijd de roep om ongeactiveerde simkaart te kunnen bestellen waarbij je ook kunt kiezen welk type simkaart dat zou moeten zijn. Dit zal zeer binnenkort mogelijk zijn. Wij kijken zeker naar wat de mogelijkheden zijn wat betreft de vraag naar het versturen van een activatie sms om een internet bundel te activeren.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik had ook verwacht dat deze optie er wel zou zijn.  

Bovendien heb ik laatst dus dan toch maar via internet (zonder wifi) eerst de bundel aangezet, toen gewoon doorgegaan met internetten, en verwachtte dat de rest van het internetten dan dus binnen de bundel zou vallen, maar het is toch 1 euro per mb van mijn tegoed afgeschreven, totaal ongeveer 6 euro.  Ik heb hierover ook een mail gestuurd naar klantenservice, ik verwacht dat het wel weer opgelost wordt, maar het zou echt veel handiger zijn als je de dagbundel per sms  (of een app?) even snel aan kunt zetten voordat je dan echt gaat internetten.

Ik vind trouwens ook dat het lastig is om op de simyo website te navigeren vanaf een mobieltje, dat maakt het aanzetten van de dagbundel nog weer extra lastig.

Kortom: dagbundel aanzetten is op dit moment echt ingewikkeld, ik hoop dat het gauw per sms of met een app kan. (En dat het dan ook meteen ingaat, en de rest van het internetten die dag dan inderdaad gratis is).
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ruth,

Je toestel kan al snel veel mb's verbruiken. Daarom raad ik je aan om bundels altijd via je computer of via wifi te activeren. Binnenkort zullen wij onze nieuwe website lanceren. De website zal gebruiksvriendelijk zijn voor mobiele apparaten.

Groetjes,

Alex
Badge
Fijn dat er een mobiele versie van de website komt, dat zal zeker een verbetering zijn.  Op de PC vind ik de website nu trouwens ook al heel mooi en overzichtelijk.

Op zich valt het aantal mb's dat mijn toestel gebruikt best mee hoor, ik hou het goed in de gaten.  Zou je svp ook nog even kunnen kijken naar mijn andere topic https://forum.simyo.nl/internet-62/technische-vraag-over-meting-internetgebruik-9380/
Ik vind het echt vervelend dat die dagbundel nou niet gewerkt heeft.  Ik heb daar nog wat meer info over verzameld, om dit topic niet verder te vervuilen zal ik dat daar bij typen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ruth,

In deze tijd is het belangrijk dat een website ook werkt op een tablet of een mobiele telefoon. We hopen de nieuwe website dan ook snel te lanceren.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoe kun je dit nu verkopen aan je SIMYO klanten eerst 6 euro kwijt om om voor 2euro te internetten??
Het probleem heb ik al een jaar geleden op het FORUM neergelegd.
Het is nog steeds het zelfde!!  kijk naar VODOFONE daar kan het wel met een sipel SMSje.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi corry,

Helaas is dit bij ons technisch niet mogelijk. Je kunt echter ook gewoon een internetbundel via een wifi verbinding of niet via je mobiele telefoon aanzetten.

Groetjes,

Alex

Reageer