.

Beantwoord

Ik heb "automatische" netwerkkeuze aan staan maar moet toch handmatig verbinding maken. Waarom?

  • 25 October 2020
  • 1 reactie
  • 211 Bekeken

Onlangs (okt. 2020) overschreed ik de Belgische grens. Opeens had ik geen netwerk meer en moest ik handmatig een Belgisch netwerk kiezen, terwijl mijn telefoon toch echt op automatische netwerkkeuze stond. Bij de Franse grens weer hetzelfde probleem. Weer moest ikzelf handmatig een Frans netwerk kiezen. 

Vraag: Hoe kan het, als je toestel op automatische netwerkkeuze staat, dat je toch handmatig moet ingrijpen. Mijn partner met een abonnement bij Hollandsnieuwe keek mij meewarig glimlachend aan, want haar telefoon koos automatisch en achteloos het juiste netwerk.

Op de terugweg blijk ik in Nederland wel weer opeens “automatisch” KPN te hebben.

Hoe zit dit toch?

icon

Beste antwoord door Daisy 26 October 2020, 14:31

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Bert,

 

Goeie vraag! Ik kan me voorstellen dat je wilt weten hoe het zit. Hier is niet perse een reden voor, sommige toestellen hebben wat hulp nodig en andere niet. De meeste mensen hebben net zoals jij "automatisch netwerkkeuze" aan staan. Op die manier weten ze zeker dat ze altijd verbonden zijn met het sterkste netwerk. Binnen Nederland betekend dit dat jij altijd verbonden zult zijn met je netwerk provider. In buitenland is echter soms nodig om je toestel handmatig te verbinden met een netwerk.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer