.

Beantwoord

Hoogverbruik en aanbetaling, hoe nu verder?

  • 6 July 2015
  • 4 reacties
  • 226 Bekeken

Badge
Dit weekend automatisch alle apps laten updaten op mijn telefoon, in de veronderstelling dat ik gebruik maakte van ons WiFi netwerk. Dit bleek niet het geval en binnen een mum van tijd is mijn bundel opgeraakt en zijn de kosten opgelopen en mijn tel afgesloten ivm hoogverbruik. Dit laatste is iets wasr ik blij om ben, want dit was absoluut niet de bedoeling en op een nog hoger verbruik zit ik niet te wachten. Ik heb er daarentegen nooit bij stilgestaan dat een rekening als deze daar ongemerkt de consequentie van zou zijn en de wasrschuwings sms ontving ik op hetzelfde tijdstip als de sms over het hoogverbruik)

In eerste instantie niets ondernomen tot ik iemand kon bellen van de klantenservice en deze is in het weekend niet bereikbaar. Na 2 dagen zonder telefonische bereikbaarheid Vandaag gebeld,

Om mijn tel te gebruiken dien ik de aanbetaling sowieso te doen, verder contact om de oorzaak te bespreken kan, maar geen garanties over een evt coulance. Dat was duidelijk en het was een vriendelijke dame met het goede advies om mobiel internet thuis voortaan altijd uit te zetten wanneer ik van WiFi gebruik wil maken. Zeker een goed advies, maar eigenlijk niet erg praktisch natuurlijk.. Zoiets doe ik op vakantie in het buitenland maar heb ik in al die jaren met dit soort abonnementen, thuis nooit hoeven doen. Maar in dit geval blikt het voor toekomstig gebruik inderdaad noodzakelijk zolang ik nog klant bij simyo blijf.

De aanbetaling lukt nu echter niet op m'n iPad, ik kom niet verder dan het kiezen van de bank.. De eerstvolgende knop op het scherm blijkt niet te werken. Volgens iemand anders van simyo's klantenservice, kan hij de werking van deze betalingsoptie op de iPad niet garanderen. Wel op de pc, of handmatig overmaken..maar de verwerking van dat laatste kan zo een werkweek duren..

Dus met de hoogste rekening ooit heb ik op dit moment de slechtste opties om mijn telefoon normaal te gebruiken lijkt het.
Zijn er nog andere opties?

Samantha
icon

Beste antwoord door Ali 7 July 2015, 16:19

Bekijk originele reactie

4 reacties

Dat was duidelijk en het was een vriendelijke dame met het goede advies om mobiel internet thuis voortaan altijd uit te zetten wanneer ik van WiFi gebruik wil maken. Zeker een goed advies, maar eigenlijk niet erg praktisch natuurlijk.. Zoiets doe ik op vakantie in het buitenland maar heb ik in al die jaren met dit soort abonnementen, thuis nooit hoeven doen. Maar in dit geval blikt het voor toekomstig gebruik inderdaad noodzakelijk zolang ik nog klant bij simyo blijf.


Dit is een algemeen advies, niet alleen bij Simyo. Wifi is een instabiele verbinding die om het minste geringste weg kan vallen. Als je Data verbinding dan ook aan staat dan gebeurt er dus wat er nu bij jouw is gebeurt.

Je kan bij de meeste telefoons het zo instellen dat updates voor de telefoon alleen bij Wifi binnen komen. Valt je Wifi dan weg gebeurt er verder niks meer. Ook Apps kun je alleen via Wifi laten bijwerken.

Lees dit eens door: Waarom is mijn verbruik zo hoog? , en de daarbij behorende blogs (staan link in het topic)

Je kan niet iemand met een pc of mac vragen of je het daar even de betaling kan doen?

PS: Je naam is nu je mobiele nummer. Geef even in een reactie aan wat voor forumnaam je wilt. Dan past een moderator dit aan zodra hij / zij dit leest. Je nummer is nu voor iedereen zichtbaar (open forum).

Succes.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Sosam,

Je hebt zo te zien contact opgenomen met onze klantenservice. Zij hebben vanochtend je naar je verbruik gekeken en je simkaart weer geactiveerd.

Laat je ons even weten of alles weer werkt?
Badge
Een heel late reactie van mijn kant, maar het is uiteindelijk heel fijn opgepakt en naar een oplossing gezocht om onnodige (verdere) kosten te verhelpen en voorkomen. Hartelijk dank!
Reputatie 7
Badge +10
Liever een late reactie dan geen reactie Sosam! We vinden het altijd prettig om toch even te zien dat het allemaal naar tevredenheid opgelost is. En gelukkig is dit het geval bij jou. Erg goed om te lezen dat jullie er samen uit zijn gekomen. Als je mijn hulp nog nodig hebt, dan lees ik dat graag.

Groetjes
Angela

Reageer