Skip to main content
Als mijn vrouw de app (Android) op start krijgt ze de melding: Let op, U moet een patroon, pincode of wachtwoord voor schermontgrendeling instellen voordat u de opslag met aanmeldingsgegevens kunt gebruiken.

Dit wil ze niet, ze wil het vergendelingsscherm gewoon wegvegen en de app opstarten zonder wachtwoord of pincode.

Hoe stel ik dat in?

Ik heb, volgens een tip in dit Forum, Android Apparaatbeheer al aangevinkt maar dat hielp niet.



Ook heb ik een pincode ingesteld op het vergendelingsscherm en dan kan ik inloggen in de app met het wachtwoord maar als ik dan de pincode wil toevoegen kent hij het wachtwoord niet.

gek wordt je er van.


Dit wil ze niet, ze wil het vergendelingsscherm gewoon wegvegen en de app opstarten zonder wachtwoord of pincode.

Hoe stel ik dat in?



Dit kan niet, de app is zo gebouwd dat telkens de inlog verplicht is.

Persoonlijk heb ik de app ook weer verwijderd omdat hij op dit moment te instabiel is.

Voor mij werkt op dit moment mijn simyo het beste de browser vraagt een keer ww onthouden en that's it.

De app onthoud het ww niet noch de pincode.



Gebruik dan wel de desktopversie op dat moment !
Okay, maar is het dan mogelijk om wel de pincode van de app in te voeren zonder dat je het vergrendelscherm moet aanpassen?
Hi PdK,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat lastig dat het allemaal niet werkt zoals het zou moeten!



We zijn bekend met de melding die jij hier noemt. Je kunt hier gerust op annuleren klikken. Dit zorgt ervoor dat er geen pincode ingevoerd wordt op jouw telefoon. De pincode in de app moet natuurlijk wel gewoon werken. Ik raad je aan om, voordat je inlogt, te klikken op 'Aanpassen' rechts bovenin het scherm. Hierna kun je het profiel binnen de app verwijderen en opnieuw aanmaken. Jouw wachtwoord wordt dan wel geaccepteerd. Wil je dit eens proberen?



@Friesian, bedankt voor je bericht.



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



de melding annuleren en dan in de app inloggen met het wachtwoord lukte al wel maar ik wil van die melding af en ik wil inloggen met een 5 cijferige pincode.

Hoe doe ik dat?



Groeten,

Piet
Hoi Piet,



Dit kan alleen als je akkoord gaat met een vergrendelingsscherm op je telefoon. Dit is een bug of een functionaliteit in de Android 4 systemen. Zou dit systeem er niet op zitten, dan zou je eenvoudig kunnen worden gehackt. Dit is met de nieuwe Android versies namelijk niet meer aan de hand, omdat Google er bij Android 4.4 en ouder over na heeft gedacht hoe het systeem veiliger gebouwd kan worden.



Groetjes, Tiury
Op haar telefoon stond nog Android 4.2, dat heb ik nu ge-updated naar 4.4 en nu verschijnt de melding over het vergrendelingsscherm niet meer.

:-)

Nu log ik in in de app met het wachtwoord en als ik dan een 5-cijferige pincode in wil stellen moet ik eerst het wachtwoord opnieuw intikken.

Helaas krijg ik dan de melding dat ik het wachtwoord niet goed ingevoerd heb.

Voor de zekerheid nog even getest met Mijn Simyo op een desktop maar daar pakt hij het wachtwoord wel.

Enig idee hoe ik nu een 5-cijferige pincode in kan stellen?
Hoi Pdk,



Aha, dit is makkelijk op te lossen binnen de Simyo App.



Hiervoor geldt mijn eerdere uitleg 🙂 Je kunt het account binnen de app verwijderen en opnieuw instellen. Je krijgt hierna de vraag om een pincode aan te maken. Laat je weten of dit gelukt is?



Groetjes,

Angela
Het is gelukt!

Allemaal hartelijk bedankt voor de hulp.

🙂
Dat is precies het antwoord waar ik op hoopte! Fijn dat het nu gelukt is.



Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden :)



Groetjes,

Angela

Reageer